Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC303 | ||||
Ders İsmi: | New Media Studio | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SADİ KERİM DÜNDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Sadi Kerim Dündar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yeni medya platformlarının doğasına uygun doğru içerik yaratabilmek için gereken dijital tasarım programlarının öğretilmesi. Görsel hikâye anlatımı ilkeleri ve iletişim tasarımı ilkeleri rehberliğinde etkili içerik üretiminin yöntemlerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği: | Yeni medya iletişimi için görsel – işitsel dijital içerik tasarımı teknikleri öğrenilir. Tasarım ve yaratım süreçlerinin iletişim tasarımı ilkelerinin doğrultusunda yürütülmesi bilinci kazanılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşlevsel ve estetik bir dijital içerik tasarımı algısı 2) Yeni medya platformlarının doğasına ve dinamiklerine uygun içerik yaratımı becerileri 3) Görsel hikaye anlatımı becerileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım Teorisi: İşlev ve Estetik | Ders notları |
2) | Hareket için Asset Yaratımı: Adobe Illustrator | Ders notları |
3) | Hareket için Asset Yaratımı: Adobe Photoshop | Ders notları |
4) | Adobe After Effects ile Kompozisyon | Ders notları |
5) | Hareket ile Hikâye Anlatımı | Ders notları |
6) | Hareket Tasarımında Zamanlama: Zaman Fonksiyonu Eğrileri | Ders notları |
7) | Post Efektler, Ses ve Müzik | Ders notları |
8) | Vize Sınavı | Ders notları |
9) | Gerçek Video ile Çalışma | Ders notları |
10) | Gerçek Video ile Çalışma | Ders notları |
11) | Görsel Efektler | Ders notları |
12) | Görsel Efektler | Ders notları |
13) | Final Projesi Atölyesi | Ders notları |
14) | Final Projesi Atölyesi | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Design for Motion: fundamentals and techniques of motion design (Austin Shaw, Danielle Shaw) |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 3 |
2) | Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 3 |
3) | Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 3 |
4) | Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | 3 |
5) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 3 |
6) | Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | 2 |
7) | Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | 2 |
8) | Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 3 |
9) | Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 2 |
10) | Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | 1 |
11) | Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | 2 |
12) | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 3 |
13) | Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 3 |
14) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 3 |
15) | Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Uygulama | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 3 | 4 | |||
Final | 1 | 1 | 3 | 4 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |