NMC203 Interactive Web Designİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC203
Ders İsmi: Etkileşimli Web Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ERTAN TOY
Dersi Veren(ler): Dr.Çağan Çankırılı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımının temel kavramlarını öğrenerek yaratıcı ve estetik web siteleri tasarlaması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste katılımcılar arayüz tasarımının ve kullanıcı deneyiminin temellerini öğrenecektir. Temel kavramlar öğrenildikten sonra yaratıcı bir fikir üzerinden web sitelerinin nasıl tasarlanacağı Adobe XD programı üzerinden çalışılacaktır. Bu dersin temelinde yaratıcı düşünce, görsel iletişim, uygulayarak öğrenme ve deneysellik yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarım mantığının ve metotlarının kavranması
2) Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımının temellerinin kavranması
3) Kullanıcı ile doğru iletişim kurulması
4) WEB sitesi üretim sürecinin görsel olarak çözümlenmesi
5) Estetik yönü kuvvetli ürünlerin yaratılması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma – Dersin İşleyişi – Temel Kavramlar Üzerine Tartışma
2) Çak Bakalım! Tasarım Kavramına Hoş Geldiniz...
3) Etkileşimli Tasarımın Temelleri
4) Web Sitesi Yapımına Görsel İletişim Açısından Yaklaşmak – İlk P
5) Web Sitesini Planlamak
6) Web Sayfalarını Şekillendirmek
7) Prototip üret! Adobe XD’ye Hoş Geldiniz
8) Ara sınav – Proje Teslimi
9) Göstergebilim ve İkonlar – İkon Yapımı
10) 2. Proje – İş Hayatına Hoş Geldiniz! Bir Firma İçin İnternet Sitesi Tasarımı – Kurumsal Kimliği Anlamak
11) Aşama 1: Araştırma ve Fikir Panosu Sunumları
12) Aşama 2: Web Sitesi Skeçleri
13) Aşama 3: Prototip Üretimi
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: UI is Communication - How to design intuitive, user-centered interfaces by focusing on effective communication. McKay, Everett N. 2013.
About Face: The Essentials of Interaction Design, Fourth Edition. Cooper, Alan. 2014. WEB Design Best Studios. Wiedemann, Julius.
Diğer Kaynaklar: UI is Communication - How to design intuitive, user-centered interfaces by focusing on effective communication. McKay, Everett N. 2013.
About Face: The Essentials of Interaction Design, Fourth Edition. Cooper, Alan. 2014. WEB Design Best Studios. Wiedemann, Julius.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 2 2 2 2 2
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 2 2 2 2 2
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. 2 2 2 2 2
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 3 3 3 3 3
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. 1 1 1 1 1
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 3 3 3 3 3
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. 3 3 3 3 3
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. 3 3 2 2 2
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. 3 3 3 3 3
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 3 3 3 3 3
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. 2 2 2 2 2
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 3
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 3
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. 2
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 3
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. 2
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 3
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. 3
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. 3
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. 3
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 3
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. 3
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 16
Proje 3 24
Ödevler 10 50
Ara Sınavlar 1 16
Final 1 16
Toplam İş Yükü 178