Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC203 | ||||
Ders İsmi: | Etkileşimli Web Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ERTAN TOY | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Çağan Çankırılı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımının temel kavramlarını öğrenerek yaratıcı ve estetik web siteleri tasarlaması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste katılımcılar arayüz tasarımının ve kullanıcı deneyiminin temellerini öğrenecektir. Temel kavramlar öğrenildikten sonra yaratıcı bir fikir üzerinden web sitelerinin nasıl tasarlanacağı Adobe XD programı üzerinden çalışılacaktır. Bu dersin temelinde yaratıcı düşünce, görsel iletişim, uygulayarak öğrenme ve deneysellik yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarım mantığının ve metotlarının kavranması 2) Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımının temellerinin kavranması 3) Kullanıcı ile doğru iletişim kurulması 4) WEB sitesi üretim sürecinin görsel olarak çözümlenmesi 5) Estetik yönü kuvvetli ürünlerin yaratılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma – Dersin İşleyişi – Temel Kavramlar Üzerine Tartışma | |
2) | Çak Bakalım! Tasarım Kavramına Hoş Geldiniz... | |
3) | Etkileşimli Tasarımın Temelleri | |
4) | Web Sitesi Yapımına Görsel İletişim Açısından Yaklaşmak – İlk P | |
5) | Web Sitesini Planlamak | |
6) | Web Sayfalarını Şekillendirmek | |
7) | Prototip üret! Adobe XD’ye Hoş Geldiniz | |
8) | Ara sınav – Proje Teslimi | |
9) | Göstergebilim ve İkonlar – İkon Yapımı | |
10) | 2. Proje – İş Hayatına Hoş Geldiniz! Bir Firma İçin İnternet Sitesi Tasarımı – Kurumsal Kimliği Anlamak | |
11) | Aşama 1: Araştırma ve Fikir Panosu Sunumları | |
12) | Aşama 2: Web Sitesi Skeçleri | |
13) | Aşama 3: Prototip Üretimi | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | UI is Communication - How to design intuitive, user-centered interfaces by focusing on effective communication. McKay, Everett N. 2013. About Face: The Essentials of Interaction Design, Fourth Edition. Cooper, Alan. 2014. WEB Design Best Studios. Wiedemann, Julius. |
Diğer Kaynaklar: | UI is Communication - How to design intuitive, user-centered interfaces by focusing on effective communication. McKay, Everett N. 2013. About Face: The Essentials of Interaction Design, Fourth Edition. Cooper, Alan. 2014. WEB Design Best Studios. Wiedemann, Julius. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | |||||||||||||||
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |||||||||||||||
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | |||||||||||||||
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 3 |
2) | Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | |
3) | Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 3 |
4) | Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | 2 |
5) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 3 |
6) | Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | 2 |
7) | Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |
8) | Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 3 |
9) | Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 3 |
10) | Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | 3 |
11) | Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | |
12) | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 3 |
13) | Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 3 |
14) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 3 |
15) | Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 16 |
Proje | 3 | 24 |
Ödevler | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 16 |
Final | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 178 |