NMC301 Globalization and Mediaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC301
Ders İsmi: Globalization and Media
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SADİ KERİM DÜNDAR
Dersi Veren(ler): Dr. Eda Aylin Genç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı öğrencilere küreselleşmenin tarihi, yapısı, etkisi ve küresel medya akışları üzerindeki etkisi hakkında net bir kavrayış geliştirme yeteneği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Küreselleşme, çağdaş toplumsal yaşamın en önemli dinamiklerinden biridir. Bu derste, daha birbirine bağlı, "küresel köy" olarak ifade edilen dünya anlayışında şekillenen yeni dengeleri sorgulayacağız, küreselleşme olgusu ve çağdaş anlayışı ile kültür tartışılacaktır.
Ders, politik ekonomi, küreselleşmenin tarihi ve sosyo-kültürel yönleri, küresel iletişim ve uluslararası medya kültürü üzerine temel tartışmaları, eleştirel bakış açılarını ve teorileri inceleyecek ve değerlendirecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Küreselleşmenin başlıca tanımları ve tartışmaları hakkında bilgi sahibi olmak
2) Küreselleşme çağında medyanın tarihi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olmak
3) Kültürel küreselleşmeye farklı yaklaşımı ve bunun yeni medya ile ilişkisini anlamak
4) Küresel medya ve iletişim hakkında yeteneklerin geliştirilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ¡ Introduction to class & Overview of the syllabus
2) Küreselleşme Tarihi ve Tanımları Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.4-16 ¡ https://www.weforum.org/agenda/2019/01/how-globalization-4-0-fits-into-the-history-of- globalization/ ¡ https://www.youtube.com/watch?v=KJhlo6DtJIk ¡ https://www.youtube.com/watch?v=lQIVIYCZ4ec ¡ Bauman, Z. (1998). On glocalization: Or globalization for some, localization for some others. Thesis Eleven, 54(1), 37-49.
3) Küreselleşme Tarihi ve Tanımları Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.4-16 ¡ https://www.weforum.org/agenda/2019/01/how-globalization-4-0-fits-into-the-history-of- globalization/ ¡ https://www.youtube.com/watch?v=KJhlo6DtJIk ¡ https://www.youtube.com/watch?v=lQIVIYCZ4ec ¡ Bauman, Z. (1998). On glocalization: Or globalization for some, localization for some others. Thesis Eleven, 54(1), 37-49.
3) Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.4-16 ¡ https://www.weforum.org/agenda/2019/01/how-globalization-4-0-fits-into-the-history-of- globalization/ ¡ https://www.youtube.com/watch?v=KJhlo6DtJIk ¡ https://www.youtube.com/watch?v=lQIVIYCZ4ec ¡ Bauman, Z. (1998). On glocalization: Or globalization for some, localization for some others. Thesis Eleven, 54(1), 37-49.
4) Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.4-16 ¡ https://www.weforum.org/agenda/2019/01/how-globalization-4-0-fits-into-the-history-of- globalization/ ¡ https://www.youtube.com/watch?v=KJhlo6DtJIk ¡ https://www.youtube.com/watch?v=lQIVIYCZ4ec ¡ Bauman, Z. (1998). On glocalization: Or globalization for some, localization for some others. Thesis Eleven, 54(1), 37-49.
4) Küreselleşme ve Glokal Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.4-16 ¡ https://www.weforum.org/agenda/2019/01/how-globalization-4-0-fits-into-the-history-of- globalization/ ¡ https://www.youtube.com/watch?v=KJhlo6DtJIk ¡ https://www.youtube.com/watch?v=lQIVIYCZ4ec ¡ Bauman, Z. (1998). On glocalization: Or globalization for some, localization for some others. Thesis Eleven, 54(1), 37-49.
5) II. History of Media in the age of Globalization Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.16-30 Comor, E. (2003). Media corporations in the age of globalization. International and development communication: a 21st-century perspective, 19-34. Winston, B. (2002). Media, technology and society: A history: From the telegraph to the Internet. Routledge.
5) Küreselleşme Çağında Medya Tarihi Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.16-30 Comor, E. (2003). Media corporations in the age of globalization. International and development communication: a 21st-century perspective, 19-34. Winston, B. (2002). Media, technology and society: A history: From the telegraph to the Internet. Routledge.
6) II. History of Media in the age of Globalization Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.16-30 Comor, E. (2003). Media corporations in the age of globalization. International and development communication: a 21st-century perspective, 19-34. Winston, B. (2002). Media, technology and society: A history: From the telegraph to the Internet. Routledge.
6) Küreselleşme Çağında Medya Tarihi Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.16-30 Comor, E. (2003). Media corporations in the age of globalization. International and development communication: a 21st-century perspective, 19-34. Winston, B. (2002). Media, technology and society: A history: From the telegraph to the Internet. Routledge.
7) II. History of Media in the age of Globalization Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.16-30 Comor, E. (2003). Media corporations in the age of globalization. International and development communication: a 21st-century perspective, 19-34. Winston, B. (2002). Media, technology and society: A history: From the telegraph to the Internet. Routledge.
7) Küreselleşme Çağında Medya Tarihi Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.16-30 Comor, E. (2003). Media corporations in the age of globalization. International and development communication: a 21st-century perspective, 19-34. Winston, B. (2002). Media, technology and society: A history: From the telegraph to the Internet. Routledge.
8) III. Approaches to Globalization in the Age of New Media Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.30-45 Berry, C., Martin, F., Yue, A., & Spigel, L. (Eds.). (2003). Mobile cultures: New media in queer Asia. Duke University Press.
8) Yeni Medya Çağında Küreselleşme Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.30-45 Berry, C., Martin, F., Yue, A., & Spigel, L. (Eds.). (2003). Mobile cultures: New media in queer Asia. Duke University Press.
9) III. Approaches to Globalization in the Age of New Media Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.30-45 Berry, C., Martin, F., Yue, A., & Spigel, L. (Eds.). (2003). Mobile cultures: New media in queer Asia. Duke University Press.
9) Yeni Medya Çağında Küreselleşme Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.30-45 Berry, C., Martin, F., Yue, A., & Spigel, L. (Eds.). (2003). Mobile cultures: New media in queer Asia. Duke University Press.
10) Yeni Medya Çağında Küreselleşme Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.30-45 Berry, C., Martin, F., Yue, A., & Spigel, L. (Eds.). (2003). Mobile cultures: New media in queer Asia. Duke University Press.
10) III. Approaches to Globalization in the Age of New Media Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.30-45 Berry, C., Martin, F., Yue, A., & Spigel, L. (Eds.). (2003). Mobile cultures: New media in queer Asia. Duke University Press.
11) IV. Case Studies: Social Media, Age of Netflix, Media Corporations
11) Okumalar
12) IV. Case Studies: Social Media, Age of Netflix, Media Corporations
12) Okumalar
13) Final Hazırlığı ve ders tekrarı
13) Ders tekrarı
14) Ders tekrarı ve Final hazırlığı
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ¡ The New York Times
¡ The Economist
¡ Mandatory class book : Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020
¡ Additional readings: articles will be shared
Diğer Kaynaklar: Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.4-16
¡ https://www.weforum.org/agenda/2019/01/how-globalization-4-0-fits-into-the-history-of- globalization/
¡ https://www.youtube.com/watch?v=KJhlo6DtJIk
¡ https://www.youtube.com/watch?v=lQIVIYCZ4ec
¡ Bauman, Z. (1998). On glocalization: Or globalization for some, localization for some others. Thesis Eleven, 54(1), 37-49.

Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.16-30

Comor, E. (2003). Media corporations in the age of globalization. International and development communication: a 21st-century perspective, 19-34.

Winston, B. (2002). Media, technology and society: A history: From the telegraph to the Internet. Routledge.

Globalization and Media in the Digital Platform Age, Dal Yong Jin, 2020, pp.30-45

Berry, C., Martin, F., Yue, A., & Spigel, L. (Eds.). (2003). Mobile cultures: New media in queer Asia. Duke University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 1 1
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 2 1 1
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 1
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. 1
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. 1 1
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 1
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. 1 1
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. 1
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. 1
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 1
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 2
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 1
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. 1
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 1
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 1
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. 1
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. 2
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 42 1 1 84
Sunum / Seminer 2 3 2 10
Ödevler 2 1 5 12
Final 4 1 1 8
Toplam İş Yükü 114