Moleküler Biyoloji ve Genetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOB004 | ||||
Ders İsmi: | Bitki Moleküler Biyolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ELİF KARLIK | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bitkilerin önemi, genom, mitokondri ve plastitlerdeki kalıtım materyelinin ve gen anlatımının kapsamlı biçimde anlaşılması, bitki hormonlarının moleküler mekanizması,epigenetik, bitkilerde gelişim ve stres mekanizmalarının incelenmesi |
Dersin İçeriği: | Bitkilerin önemi, genom, mitokondri ve plastitlerdeki kalıtım materyelinin ve gen anlatımının kapsamlı biçimde anlaşılması, bitki hormonlarının moleküler mekanizması,epigenetik, bitkilerde gelişim ve stres mekanizmalarının incelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bitki biyoteknolojisindeki son gelişmeleri tanımlayabilirler. 2) Öğrenciler modern bitki ıslahında kullanılan methodları açıklayabilirler. 3) Öğrenciler GDO’nun avantajları ve dezavantajları hakkında bilgi sahibi olurlar. 4) Bitki Moleküler Biyolojisi moleküler teknikler hakkında bilgi edinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitki Moleküler Biyolojisine Giriş ve Tarihçe | |
2) | Kloroplast genomu | |
3) | Kloroplast gen anlatımı | |
4) | Mitokondri genomu | |
5) | Mitokondri gen anlatımı | |
6) | Nukleus genomu | |
7) | Nukleus gen anlatımı | |
8) | Ara sınav | |
9) | Protein hedefleme | |
10) | Fitomorfogenez | |
11) | Stres biyolojisi | |
12) | Genom projeleri | |
13) | Genomik çalışmalar ve yeni teknolojiler |
Ders Notları / Kitaplar: | Moleküler Biyoloji, P.C. Turner, A.G. McLennan, A.D. Bates, M.R.H. White, 2. Baskı |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel oluşturacak biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Biyolojiyi moleküler düzeyde açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) Moleküler biyolojinin diğer bilim dalları ile ilgisini kurar, ilgili bilgilerini başka bir alanla birleştirerek zamanı etkin kullanır. | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
4) Alanın gerektirdiği laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 2 | 3 | ||||||||||
5) Bilimsel etik kurallara bağlı çalışır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri konularındaki ihtiyaçlar doğrultusunda alanla ilgili edinilen bilgileri teknolojiyle birleştirebilmeye yönelik bakış açısı geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
9) Biyoloji bilgisine sistem düzeyinde sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
10) Biyolojiyi evrimsel bakış açısıyla değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Bireysel çalışabilme, proje hazırlama, yürütme, yazılı ve sözlü sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
12) En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Toplumsal sorunları saptayarak, disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
14) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel oluşturacak biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Biyolojiyi moleküler düzeyde açıklar. | 2 |
3) | Moleküler biyolojinin diğer bilim dalları ile ilgisini kurar, ilgili bilgilerini başka bir alanla birleştirerek zamanı etkin kullanır. | 1 |
4) | Alanın gerektirdiği laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
5) | Bilimsel etik kurallara bağlı çalışır. | 3 |
6) | Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
8) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri konularındaki ihtiyaçlar doğrultusunda alanla ilgili edinilen bilgileri teknolojiyle birleştirebilmeye yönelik bakış açısı geliştirir. | 2 |
9) | Biyoloji bilgisine sistem düzeyinde sahiptir. | 3 |
10) | Biyolojiyi evrimsel bakış açısıyla değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
11) | Bireysel çalışabilme, proje hazırlama, yürütme, yazılı ve sözlü sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
12) | En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 |
13) | Toplumsal sorunları saptayarak, disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | 1 |
14) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 12 | 3 | 36 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 132 |