Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG405 | ||||
Ders İsmi: | İşletme Oyunu | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin gerçek iş dünyası ve yönetici pozisyonlarını deneyimleyebilmeleri amacı ile tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler minimum dörder kişilik takımlar oluştururlar. Her bir takım diğerleri ile rakip olan bir şirkettir. Her öğrenci bu şirketlerden bir tanesinde üst düzey bir yönetici rolünü oynar. Bilgisayar ortamında verdikleri haftalık kararlar, bu sanal şirketlerin piyasa değerlerini, pazar paylarını, bilançolarını vb. etkiler. Önceden belirlenmiş haftalarda ve dönem sonunda, o ana kadar ki sonuçları tartışmak ve varsa yeni stratejik kararlar almak üzere her bir şirketin yönetim kurulu toplantısı olur. Yönetim kurulu, alanında uzman ve tecrübeli gerçek kişilerden, çoğunlukla da faal üst düzey yöneticilerden oluşur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Stratejik karar verme becerisi edineceklerdir. 2) Teamwork skills will increase. 3) Geleceği tahminlemede daha başarılı hale geleceklerdir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2) | Simulasyon tanıtımı | |
3) | Kararlar ve Değerlendirmeler | |
4) | Birinci Karar Dönemi, Sonuçlar ve Geribildirimler | |
5) | İkinci Karar Dönemi, Sonuçlar ve Geribildirimler | |
6) | Üçüncü Karar Dönemi, Sonuçlar ve Geribildirimler | |
7) | Dördüncü Karar Dönemi, Sonuçlar ve Geribildirimler | |
8) | Beşinci Karar Dönemi, Sonuçlar ve Geribildirimler | |
9) | Yönetim Kurulu Toplantısı | |
10) | Altıncı Karar Dönemi, Sonuçlar ve Geribildirimler | |
11) | Yedinci Karar Dönemi, Sonuçlar ve Geribildirimler | |
12) | Sekizinci Karar Dönemi, Sonuçlar ve Geribildirimler | |
13) | Dokuzuncu Karar Dönemi, Sonuçlar ve Geribildirimler | |
14) | Onuncu Karar Dönemi, Sonuçlar ve Geribildirimler | |
15) | Son Yönetim Kurulu Toplantısı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı tarafından paylaşılan güncel sunum, bağlantı ve kodlar Updated presentations, links, and codes provided by the instructor |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanı tarafından paylaşılan güncel sunum, bağlantı ve kodlar Updated presentations, links, and codes provided by the instructor |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | |||||||||||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Uygulama | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 123 |