Dersin Amacı: |
Bu ders, işletmelere yatırım yapma kararları vermek için finansal bilgilerin - özellikle firmaların mali tablolarının - analizi hakkındadır. Temel odak noktası, kredi analizi ve borcun değerlemesine önem verilerek hisse / şirket değerlemesidir. Temel analiz yöntemleri detaylı olarak incelenecek ve halka açık şirketleri kapsayan projeler uygulanacaktır. Konular arasında hissedar değeri modelleri, tahakkuk esaslı muhasebe ve değerlemeye indirgenmiş nakit akımları yaklaşımlarının karşılaştırılması, bir firmada karlılık, büyüme ve değer üretme analizi, muhasebe kalitesinin teşhisi,
gelirlerin ve nakit akışlarını tahmin edilmesi, strateji ve planlama için proforma analiz ve fiyat / kazanç (F / K) ve piyasa değeri defter değeri (PD / DD) gibi oranların belirlenmesi hedeflenmektedir.
Fizibilite analizinin temelleri ve değerleme çalışmalarına uygulamaları da dersin amacıdır.
Ders, "piyasanın etkin olduğunu varsaymaz". Bunun yerine, yatırımların uygun şekilde fiyatlandırılıp fiyatlandırılmadığını değerlendirmek için piyasada işlem gören fiyatlara ikinci gözle bakılmasını sağlayacak teknikler geliştirir. Yatırımdaki risklerden birinin çok fazla (değerinden fazla) ödeme riski olduğu felsefesini benimser.
Bu ders, aracı kurumların bağımsız araştırma bölümlerinde (hisse senedi araştırma birimi) kullanılacak tekniklerin öğretilmesine yardımcı olacaktır. Yaklaşım genel olarak hisse senetlerine ilişkin bir al, tut veya sat tavsiyesi yayınlaması gereken hisse senedi analisti yaklaşımı olacaktır. Bununla birlikte, derste kapsanan materyallerin çoğu, satın almaları, yeniden yapılandırmaları ve diğer yatırımları değerlendirmek ve stratejik senaryoların ürettiği değeri hesaplamak için kurumsal finans analistiyle de ilgilidir.
|
Dersin İçeriği: |
Proje değerlendirme ve firma değerlemesi ve bu kavramların farklı bağlamlarda karar verme olanakları olarak güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymak. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Finansal Tablolar - Anlamları ve Analizleri |
|
2) |
Finansal Tablolar - Anlamları ve Analizleri (devam) |
|
3) |
Değerlemeye Giriş
|
|
4) |
Özetle Değerleme
|
|
5) |
Benzer Şirket Değerleme Yöntemi
|
|
6) |
İndirgenmiş Nakit Akımları Yöntemi (İNA)
|
|
7) |
CAPM Modeli
|
|
8) |
Sermayenin Ağırlıklandırımış Maliyeti (wacc)
|
|
9) |
Şirket Değeri ve Hisse Değeri
|
|
10) |
Resmî Tatil- 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
|
|
11) |
Nakit Akımlarının Tahmin Edilmesi
|
|
12) |
Değerlemenin Tamamlanması
|
|
13) |
Resmî Tatil-12-15 Mayıs Ramazan Bayramı
|
|
14) |
Resmî Tatil-19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı
|
|
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. |
|
2) |
Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
3) |
Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. |
|
4) |
Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. |
|
5) |
Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. |
|
6) |
Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. |
|
7) |
Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. |
|
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
|
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
|
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku
bilgisine sahiptir. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
|
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
|
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|