Ekonomi (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG303
Ders İsmi: Pazarlama Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders:
1. Temel pazarlama kavramlarını tanıtmayı,
2 Pazarlama stratejilerini geliştirme, pazar bölümlerini ve hedeflerini belirleme, markayı konumlandırma ve pazarlama yönetimini kullanarak rekabet etme ve büyüme konularında bilgi vermeyi,
3. Pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma) unsurlarını incelemeyi,
4. Uluslararası pazarlama yönetimi ve uzun vadede bütünsel bir pazarlama organizasyonunun yönetimi konularındaki ana temaları incelemeyi,
5. Öğrencilerin dersin konuları üzerine bir takımın üyesi olarak araştırma yapmalarını, bir proje hazırlamalarını ve sunmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere çağdaş işletmelerde mal ve hizmetlerin pazarlanmasına ilişkin kavram ve uygulamalar hakkında bilgi vermek için tasarlanmıştır. Ders, öğrencileri pazarlama stratejileri ve planları, pazar bölümleri ve hedefleri, markanın konumlandırılması ve pazarlama karması unsurları olan ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konuları hakkında bilgilendirir. Ders ayrıca, uluslararası pazarlama yönetimi, pazarlama yönetimini kullanarak rekabet etme ve büyüme ve uzun vadede bütünsel bir pazarlama organizasyonunu yönetme konularındaki ana temaları inceler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; Temel pazarlama kavramlarını açıklayabilecekler.
2) Pazarlama stratejileri ve planlarının geliştirilmesi, pazar bölümleri ve hedeflerinin belirlenmesi ve markaların konumlandırılması faaliyetlerini tarif edebilecekler.
3) Pazarlama yönetimini kullanarak kuruluşların nasıl rekabet ettiği ve büyüdüğünü tahlil edebilecekler.
4) Pazarlama karmasının unsurları olan ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularında verilecek temel kararları belirleyebilecekler.
5) Uluslararası pazarlama yönetimi ve uzun vadede bütünsel bir pazarlama organizasyonunun yönetimi ile ilgili ana konuları ana hatlarıyla açıklayabilecekler.
6) Bir takım üyesi olarak dersin konuları üzerine araştırma yapabilecek, proje hazırlayabilecek ve sunabilecekler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamaya Giriş
2) Pazarlama Stratejileri ve Planları
3) Pazar Bölümlerinin ve Hedeflerinin Belirlenmesi
4) Markanın Konumlandırılması
5) Rekabetin Ele Alınması ve Büyümenin Sağlanması-1
6) Rekabetin Ele Alınması ve Büyümenin Sağlanması-2
7) Pazarlama Karması: Ürün Kararları
8) Pazarlama Karması: Fiyatlandırma Kararları
9) Pazarlama Karması: Dağıtım Kararları
10) Pazarlama Karması: Tutundurma Kararları-1
11) Pazarlama Karması: Tutundurma Kararları-2
12) Uluslararası Pazarlama Yönetimi
13) Projelerin Sunumları
14) Projelerin Sunumları
15) Final sınavı haftası
16) Final sınavı haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (Global Edition) (15th ed.). Essex, England: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar: Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (Global Edition) (15th ed.). Essex, England: Pearson Education Limited.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. 1
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 1 14
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 1 0 12 12
Ara Sınavlar 1 20 1 21
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 125