İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG301 | ||||
Ders İsmi: | Finansal Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Kadri Özgüneş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilere temel seviyede finans bilgisi vermek. 2. Öğrencilere finans ile ilgili konular hakkında teorik argümanlar geliştirebilmeyi öğretmek. 3. Öğrencilere uygulamada sıkça görülen finansal sorunların analizini öğretmek. 4. Öğrencileri gelecekte alacakları finans derslerine hazırlamak. |
Dersin İçeriği: | Finansal yönetim ve finansal piyasalara genel bakış ile başlayan ders, finansal tabloların analizi ile devam etmektedir. Paranın zaman değeri ve tahvil değerleme konusu, borç maliyetinin belirlenmesine yöneliktir. Risk, getiri ve çeşitli varlık fiyatlama modelleri ile piyasalardaki temel fiyatlama yöntemleri anlatılmaktadır. Ayrıca bu noktada davranışsal finans konusuna da değinilmektedir. Çeşitli varlık fiyatlama modelleri, özkaynak maliyetinin belirlenmesine yöneliktir. Borç ve özkaynak maliyetleri birlikte düşünülerek sermaye maliyeti konusu incelenmekte, akabinde işletme sermayesi yönetimi, nakit akım tahminleri ve sermaye bütçelemesi detaylıca irdelenmektedir. Dersin devamında temettü teorileri ve hisse senedi alımları, sermaye yapısına ilişkin kararlar ve satın alma & birleşmelere genel bakış konuları ele alınarak dönem tamamlanmış olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel düzeyde finans bilgisi sahibi olacaktır. 2) Finans ile ilgili konular hakkında teorik argümanlar geliştirebilecektir. 3) Uygulamada sıkça görülen finansal sorunları analiz edebilecektir. 4) Gelecekte alacakları finans derslerine hazır olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Yönetime ve Finansal Piyasalara Genel Bakış | |
2) | Finansal Tabloların Analizi - 1 | |
3) | Finansal Tabloların Analizi - 2 | |
4) | Paranın Zaman Değeri | |
5) | Tahvil Değerleme | |
6) | Getiri, Risk ve Finansal Varlıkları Fiyatlama Modeli; Portföy Teorisi, Varlık Fiyatlama Modelleri ve Davranışsal Finans | |
7) | Hisse Senetleri ve Hisse Senedi Değerleme | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Sermaye Maliyeti | |
10) | İşletme Sermayesi Yönetimi | |
11) | Nakit Akım Tahminleri | |
12) | Sermaye Bütçelemesi | |
13) | Temettü Teorileri ve Hisse Senedi Geri Alımları; Sermaye Yapısına İlişkin Kararlar | |
14) | Satın Alma ve Birleşmelere Genel Bakış | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Brigham, E.F. and M.C. Ehrhardt, Financial Management: Theory and Practice, 13th Edition, South-Western CENGAGE Learning, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 1 | 2 | ||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 2 | 1 | 3 | 2 | ||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 1 | 2 | 3 | 1 | ||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 2 | ||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 3 |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 1 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 1 |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 2 |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 70 |
Küçük Sınavlar | 2 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 |
Final | 1 | 27 |
Toplam İş Yükü | 125 |