Ekonomi (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG207
Ders İsmi: Finansal Muhasebe
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI KEPÇE
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Nazlı Kepçe
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Temel muhasebe ilke ve kavramlarını tanıtarak muhasebe sürecinin nasıl işlediğini, mali işlemlerin neler olduğunu, nasıl kayıt altına alınacağını ve finansal tablolarda nasıl gösterileceğini öğretme.
2. Temel muhasebe kalemlerinin neler olduğunu, çalışma mekanizmalarını; günlük defter kaydı, T hesapları (büyük defter), mizan ve kapanış kayıtlarını hazırlamayı ve temel finansal tabloları hazırlamayı öğretme.
3. Başlıca stok değerleme ve amortisman yöntemlerini öğretme.
4. Finansal tablolar analizinin temellerini öğretme.
Dersin İçeriği: Bu ders, giriş niteliğinde olup, finansal muhasebe alanında temel kavramların ve nosyonların öğrencilere tanıtılmasını içerir. Böylelikle muhasebe diline hakim olan öğrenciler çift taraflı kayıt sisteminin çalışma prensibini anlayacak ve dönem boyunca işlenecek olan çeşitli muhasebe kalemlerinin muhasebeleştirilmesine ilişkin detayları öğrenecektir. Temel Muhasebe Denkliği ve Genel Bilgiler ile başlayan ders, Mali İşlemlerin İzlenmesi & Kaydı ve temel finansal tablolar ile devam edecektir. Akabinde, Hazır Değerler ve Menkul Kıymetler, Ticari Alacaklar, Stoklar, Duran Varlıklar, Kısa & Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar ve Özkaynaklar başlıklarında bilanço kalemleri öğrencilere anlatılacaktır. Bilanço kalemlerini müteakip Gelir-Gider hesapları ile öğrencilere gelir tablosunun çalışma mekanizmaları öğretilecektir. Finansal muhasebenin raporlama ve analiz fonksiyonları bağlamında Finansal Tablolar Analizi konusu detaylıca anlatılarak ders sonlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Muhasebenin bir işletmenin en önemli fonksiyonlarından birisi olduğunu ve finansal başarısının mihenk taşı olduğunu anlar.
2) Reel (ticari) işlemlerin muhasebe perspektifinden nasıl çalıştığını ve finansal tablolara etkisini anlar.
3) Defter kayıtlarını, büyük defter kayıtlarını, mizan ve kapanış kayıtlarını yapabilir.
4) Stok değerleme ve amortisman yöntemlerini bilir.
5) Finansal analizin temellerini bilerek finansal tabloları yorumlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kavramsal Çerçeve ve Finansal Tablolar-1 Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2012)- 1.Bölüm
2) Kavramsal Çerçeve ve Finansal Tablolar- 2 Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2012)- 1. ve 2. Bölüm
3) Kayıt Mekanizması Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2012)- 3. Bölüm
4) Tahakkuk Muhasebesi Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2012)- 3. Bölüm
5) Ticari Faaliyetler & Stoklar Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2012)- 4.Bölüm
6) Satışlar ve Alımlar Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2012)- 4. Bölüm
7) İç Kontrol, Nakit ve Nakit Benzerleri, Ticari Alacaklar Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2012) - 7. Bölüm
8)
8) ARA SINAV
9) Maddi Duran Varlıklar Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2012) 10. Bölüm
10) Maddi Olmayan Duran Varlıklar Yatırımlar ve Uluslararası Faaliyetler Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2012)- 11. Bölüm
11) Yabancı Kaynaklar Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2012)- 11. Bölüm
12) Özkaynaklar Gelir - Gider Hesapları-1
13) Gelir - Gider Hesapları-2 Nakit Akışları
14) Finansal Tablolar Analizi
15)
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2007). Principles of Financial Accounting (3rd edition). Gazi Kitabevi.
• Horngren Charles T., Sundem, Gary L., Elliott, John A., & Philbrick, D. (2014). Introduction to Financial Accounting: Pearson New International Edition (11th edition). Pearson.
Diğer Kaynaklar: • Şımga-Muğan, F. N. C., & Hoşal-Akman, N. (2007). Principles of Financial Accounting (3rd edition). Gazi Kitabevi.
• Horngren Charles T., Sundem, Gary L., Elliott, John A., & Philbrick, D. (2014). Introduction to Financial Accounting: Pearson New International Edition (11th edition). Pearson.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 0 2 26
Ödevler 2 0 4 8
Küçük Sınavlar 4 3 12
Ara Sınavlar 1 20 2 22
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 152