MNG011 E Commerceİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce) (Yandal) GirişimcilikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG011
Ders İsmi: E Ticaret
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK
Dersi Veren(ler): Naim Çetintürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: e-ticaret dersi; dijitalleşen iletişim teknolojilerinin giderek geliştiği ve yaygınlaştığı bir dünyada, ticaretin de bu değişime paralel olarak kazandığı hıza ve yeniliklere odaklanmaktadır. Bu doğrultuda e-ticaret dinamiklerini, tarihsel gelişiminden hareketle günümüz ve geleceğin trendlerine uygun bir şekilde ele almak, kavramsal bilgilerin yanı sıra, e-ticarete konu olmuş önemli ve bilinen örnek olaylar ile genişlik kazandırmak bu dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: E-ticaret iş modelleri ve pazar yerleri, e-ticaret ödeme çözümleri, e-ticarette lojistik ve icra, yasal, etik ve vergi sorunları, arayüz tasarımı ve kullanıcı deneyimi, e-ticaret güvenliği, strateji ve e-ticarette küresel sorunlar ve strateji.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ticaretin farklı ve yeni bir fonksiyonu olan e-ticareti tüm yönleri ile kavrar
2) Elektronik Ticaret ve gelir modellerini anlayarak yönetimsel bir beceriye sahip olur
3) Uluslararası pazarlara açılmanın e-ticaret ile nasıl mümkün olacağını kavrar
4) E-ticaretteki farklı iş modellerini anlamak ve bu sistemleri kullanabilecek temel altyapıya sahip olur
5) e-ticaret sitesi, pazar yerleri, sosyal ve mobil ticaretin dinamiklerini öğrenerek bunların hangi iş modelleri ile uygulanabileceği vizyonunu edinir
6) E-ticaretin teknik, yasal, yönetsel yönlerini bilir
7) Ürün yönetimi, pazarlama ve tanıtım, dijital reklamlar, finansal yönetim gibi bir e-ticaret işletmesinin başarısına etki eden faktörleri açıklar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e-ticarete Giriş, Temel Kavamlar, e-ticaretin Gelişimi ve Tarihi COVID-19 Dönemi ile Gelişimin hızlanması
2) e-ticarette Yer Alan İş Modelleri
3) e-ticaret Sitesi ve Pazar Yerleri
4) e-ticarette Ödeme Çözümleri – Yeni Ödeme Yöntemleri
5) Güvenlik ve e-ticaret
6) Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
7) e-ticarette Ürün Kavramı – Ürün Yönetimi ve Kârlılık Odaklı Fiyatlandırma Stratejileri
8) Vize Sınavı
9) e-ticarette Kullanıcı Deneyimi: Site Arayüzü, Tasarım ve Diğer Görsel Unsurlar
10) e-ticaret Programları – Web Araçları ve Hazır Sistemler
11) e-ticarette Pazarlama İletişimi – Marka
12) Dijital Pazarlama ve Reklam
13) e-ticarette Ölçümleme, Performans ve e-ticaret Stratejileri
14) E-ticarette Yeni Trendler: S-Ticaret – M-Ticaret
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • (e-ticaret Teknik ve temel konular) Digital Business and E-Commerce Management, by Dave Chaffey, Pearson
Diğer Kaynaklar: • (e-ticaret tanıtım, reklam, tutundurma ve dijital uygulama konuları) Temel Dijital Pazarlama Kavramları ve Remarketing Reklam Modeli, by Naim Çetintürk, Seçkin Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Sunum / Seminer 1 10 1 11
Proje 1 25 25
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 18 1 19
Toplam İş Yükü 120