Ders Kodu: | MNG006 | ||||
Ders İsmi: | İş Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Küreselleşme, bilgi ve iletişim teknolojilerinin geliştirilmesi, küresel ortamdaki hızlı değişimler ve belirsizlik gibi faktörlere bağlı olarak rekabetin yoğunluğu artmaktadır. Bu nedenle, işletme yönetiminin varlığını yüksek performansla sürdüremesinin anahtarı, kurumsal stratejilerin, organizasyon amaç ve hedeflerinin etkin ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesidir. Küresel pazarda kapitalizm ruhunun yoğun olarak hakim olduğu iş hayatında, hedeflerin genellikle yüksek kar oranları olduğu rahatlıkla görülebilir. Ancak iş ahlakı anlayışı yönetim kademelerinin tüm sürecinde yer almalıdır. Dersin temel amacı, etik karar verme çerçevesinde ve iş ahlakına uygun uygulama ve süreçlerin uygulanmasına yönelik bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Karar Verme Süreçlerinde Etik Duyarlılık ve Farkındalık, Küresel İş Ortamında Ahlaki Kurallar ve Sorunlar, Menfaat Sahiplerinin Hak ve Sorumlulukları, Etik Yaklaşımın Kurumsallaşması, Etik ve Bilgi Teknolojileri, Farklı Etik Teorileri ile Menfaat Sahiplerine göre Tartışmalı Konular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Etik konularda temel bir anlayışı geliştirmek 2) Etik karar verme modellerini ve değerlendirme faaliyetlerinin niteliğini tartışabilmek 3) Halkın ve toplumun iyiliği için çalışan iyi bir vatandaş ve iyi bir işletme yöneticisi olmak 4) Şirketlerin etik kodlarını ve davranış Kurallarını anlayabilme ve uygulama bilgisini geliştirmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş / Etik Kavramsal ve Teorik Temeller | ppt |
2) | Toplum, Kurumlar ve Çalışanlar için Etik, Bireyler: Davranış Kuralları | ppt |
3) | Etik Karar Verme ve Modelleri | ppt |
4) | Etiğin Kurumsallaşması: Örgütsel Etiğin Oluşturulmasına Yönelik Adımlar | ppt |
5) | Kurum Kültürü ve Etik İklim | ppt |
6) | Kurumsal Yönetim ve Etik | ppt |
7) | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik | ppt |
8) | Ara sınav | |
9) | Etik Liderlik | ppt |
10) | İKY ve etik | ppt |
11) | İç ve Dış Raporlama Mekanizması | ppt |
12) | İş Etiğinde Güncel Konular | ppt |
13) | Grup sunumları | ppt |
14) | Grup sunumları | ppt |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Gavai, A.K.. Business Ethics, Global Media, 2009. İlgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Gavai, A.K.. Business Ethics, Global Media, 2009. Related articles |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 1 | 13 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 2 | 26 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |