Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS211
Ders İsmi: MIS'te Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OKAN YAŞAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mustafa SUNDU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı etkin Tedarik Zinciri Yönetimi için gerekli kavram ve süreçler ile bu süreçlere katkı yapacak lojistik uygulamaların öğrenilmesi ve Tedarik Zinciri Yönetimine dijital bir bakış açısı kazanmaktır.
Dersin İçeriği: Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminin esasları, alt süreçler, performans yönetimi ve modeller, bir şirkette tedarik zinciri organizasyonunun oluşturulması, dijital dönüşümün tedarik zinciri yönetimine etkisi ve Lojistik süreçlerin tedarik zinciri ile ilişkisi ve etkin bir tedarik zinciri yönetiminin esasları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi kavramlarını bilir
2) Lojistik ve diğer alt süreçleri, ana akışları ve modelleri öğrenir
3) Tedarik zincirindeki performans ölçüm noktalarını ve yönetimini öğrenir
4) Bir şirkette tedarik zinciri yönetim yapısını kurar
5) Tedarik Zinciri Yönetiminde kullanılan dijital araçlar ve yöntemleri bilir
6) Dijital dönüşümün etkileri hakkında bilgi edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş * Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminin Temelleri * Lojistik ve Tedarik Zincirini Oluşturan Kavramlar
2) Bölüm 2 Tedarik Zinciri Performansı: Stratejik Uyum
3) Bölüm 3 Tedarik Zinciri Etmenleri ve Ölçütleri
4) Bölüm 4 Çevrimiçi Satış İçin Dağıtım Ağları ve Uygulamaları Tasarlama
5) Bölüm 5 Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı
6) Bölüm 6 Küresel Tedarik Zinciri Ağlarının Tasarlanması
7) Bölüm 7 Bir Tedarik Zincirinde Talep Tahmini
8) Bölüm 8 Bir Tedarik Zincirinde Toplu Planlama
9) Bölüm 9 Satış ve Operasyon Planlaması: Tedarik Planlaması Bölüm 10 Bir Tedarik Zincirinde Koordinasyon
10) Bölüm 11 Bir Tedarik Zincirinde Ölçek Ekonomilerini Yönetmek: Envanter Döngüsü Bölüm 12 Bir Tedarik Zincirinde Belirsizliği Yönetmek: Emniyet Envanteri Bölüm 13 Optimum Ürün Bulunabilirliği Düzeyini Belirleme
11) Bölüm 15 Bir Tedarik Zincirinde Satın Alma Kararları
12) Bölüm 16 Bir Tedarik Zincirinde Fiyatlandırma ve Gelir Yönetimi
13) Bölüm 17 Sürdürülebilirlik ve Tedarik Zinciri
14) Bölüm 18 Tedarik Zinciri Yönetiminde Dijital Dönüşüm
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Chopra, S., Meindl, P., & Kalra, D. V. (2016). Supply chain management: strategy, planning, and operation. Boston, MA: Pearson.
Harrison, A., Hoek, R. Skipworth, H (2015). Logistics Management and Strategy 5th edition: Competing through the Supply Chain. Edinburgh:Pearson.
Diğer Kaynaklar: 1. Frazelle, E. (2002). Supply chain strategy: the logistics of supply chain management. McGrraw Hill.
2. Cousins, P., Lamming, R., Lawson, B., Squire. B. (2008). Strategic Supply Management: Principles, theories and practice. Pearson Education
3. Lecture slides and notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 3 3 3 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2 2 2 3 2 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 3 3 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 3 2 3 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3 3 3 3 3 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 3 3 2 3 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 2 3 2 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 3 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3 3 3 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 2 2 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ödev 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Ödevler 1 4 1 5
Küçük Sınavlar 3 2 1 9
Final 1 15 1 16
Toplam İş Yükü 86