Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS305 | ||||
Ders İsmi: | Profesyonel Çalışma 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. SERKAN CANTÜRK Doç. Dr. OKAN YAŞAR Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yönetim bilişim sistemleri alanı ile ilgili olmak koşulu bir şirket/start-up/bütçesi bulunan bir projede belli bir pozisyonda görev almanın getirdiği zorluklara ve süreçlere dair YBS’de temel istihdam alanları ve gerekli becerileri öğretmektir |
Dersin İçeriği: | YBS’de İstihdam, YBS’de Frelancer, YBS’de Start-up, trans disipliner yaklaşımın istihdamdaki etkisi, Ağ etkisi ve istihdam, iş başvuru ve network ortamları (Linkedin, Glassdoor, Upwork, Indeed vb), İnovasyon, Sürdürülebilirlik Etkileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) YBS bölümünün sektördeki iş olanaklarını bilir 2) YBS bölümünün sektördeki iş olanaklarına nasıl erişebileceğini açıklar 3) YBS bölümünün sektördeki iş olanakları bakımından sahip olabileceği pozisyon alternatiflerini açıklar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş – Temel Kavramlar- Bütün Bir Döneme Öğrenilecek İçerikler ve Ölçme Değerlendirme Faaliyetleri Bağlamında Bakış | |
2) | Yeni Dönemde İş Dünyası, Start-uplar ve Projelerin Çehrelerindeki Değişimler | |
3) | İş Yeri/Start-up/Bütçesi Bulunan Projelerdeki Pozisyona dair dünyadaki yenilikler ve güncellemeler | |
4) | YBS bölümü ve Sektör-Şirket İlişkisi | |
5) | YBS bölümü ve Freelancer olarak çalışmak | |
6) | YBS bölümü ve Start-uplar | |
7) | İnovasyon ve Sürdürülebilirlik Etkisi | |
8) | Ağ etkisi ve networking | |
9) | Grandler, Destekler, Start-up Programları | |
10) | İş Yeri/Start-up/Bütçesi Bulunan Projelere başvuru sürecinde karşılaşılan Sorunlara Dair Sunumlar ve Gelecek Dönem planları | |
11) | İş Yeri/Start-up/Bütçesi Bulunan Projelere başvuru sürecinde karşılaşılan Sorunlara Dair Sunumlar ve Gelecek Dönem planları | |
12) | İş Dünyası Tüyoları | |
13) | Geleceğin İş Dünyası | |
14) | Distruptive Kavramlar |
Ders Notları / Kitaplar: | • The Effective Executive: The Definitive Guide to Getting the Right Things Done (1966) by Peter F. Drucker • Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World (2016) by Cal Newport • |
Diğer Kaynaklar: | Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity (2001) by David Allen • Great by Choice: Uncertainty, Chaos, and Luck—Why Some Thrive Despite Them All (2011) by Jim Collins • Ignore Everybody: and 39 Other Keys to Creativity. Hugh MacLeod, 2009 • The Wisdom of Failure: How to Learn the Tough Leadership Lessons Without Paying the Price. Laurence G. Weinzimmer and Jim McConoughey, 2012 • 'The Start-up of You' by Reid Hoffman and Ben Casnocha |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 8 | 40 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 |
Ara Sınavlar | 2 | 5 |
Final | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 |