Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS303
Ders İsmi: Pazarlama Yönetiminin İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OKAN YAŞAR
Dersi Veren(ler): Okan Yaşar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pazarlama süreci, pazarlama planı, pazarlama stratejileri, pazarlama bilgi sistemi, pazar araştırması ve türleri, pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, ürün yaşam döngüsü, yeni ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları, doğrudan pazarlama, tüketici davranışı, rekabet stratejileri, bütünleşik pazarlama iletişimi ve konumlandırması.
Dersin İçeriği: Pazarlama süreci, pazarlama planı, pazarlama stratejileri, pazarlama bilgi sistemi, pazar araştırması ve türleri, pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, ürün yaşam döngüsü, yeni ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları, doğrudan pazarlama, tüketici davranışı, rekabet stratejileri, bütünleşik pazarlama iletişimi ve konumlandırması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir kuruluşta pazarlamanın önemini, pazarlamanın diğer işletme işlevleriyle nasıl ilişkili olduğunu ve pazarlamanın genel olarak toplumdaki rolünü tanır.
2) Bir kuruluşta pazarlamayla ilgili temel ikincil araştırmalar yapar.
3) Seçilmiş bir ürün veya hizmet için bir hedef pazar seçer, analiz eder ve tanımlar.
4) Bir ürün veya hizmet için bir pazarlama planı veya stratejisi geliştirir (örneğin, şirket hedefleri, pazarlama hedefleri, hedef pazar(lar), reklam, fiyatlandırma, dağıtım, ürün/hizmet geliştirme, rakiplerin değerlendirilmesi, acil durum planları, bütçe vb.)
5) Mevcut bir ürün ve/veya hizmetler için pazarlama stratejisini değerlendirin/analiz edin. Temel pazarlama kavramlarını ve teorilerini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Creating Customer Value and Engagement 
2) Company and Marketing Strategy 
3) Analyzing the Marketing Environment
4) Managing Marketing Information to Gain Customer Insights
5) Consumer Markets and Buyer Behavior
6) Business Markets and Business Buyer Behavior
7) Customer Value–Driven Marketing Strategy: Creating Value for Target Customer
8) Products, Services, and Brands: Building Customer Value
9) Developing New Products and Managing the Product Life Cycle
10) Pricing: Understanding and Capturing Customer Value
11) Pricing Strategies: Additional Considerations
12) Marketing Channels: Delivering Customer Value
13) Retailing and Wholesaling
14) Engaging Consumers and Communicating Customer Value: Integrated Marketing

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes
Diğer Kaynaklar: Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 102