Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS303
Ders İsmi: Pazarlama Yönetiminin İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OKAN YAŞAR
Dersi Veren(ler): Okan Yaşar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pazarlama süreci, pazarlama planı, pazarlama stratejileri, pazarlama bilgi sistemi, pazar araştırması ve türleri, pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, ürün yaşam döngüsü, yeni ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları, doğrudan pazarlama, tüketici davranışı, rekabet stratejileri, bütünleşik pazarlama iletişimi ve konumlandırması.
Dersin İçeriği: Pazarlama süreci, pazarlama planı, pazarlama stratejileri, pazarlama bilgi sistemi, pazar araştırması ve türleri, pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, ürün yaşam döngüsü, yeni ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları, doğrudan pazarlama, tüketici davranışı, rekabet stratejileri, bütünleşik pazarlama iletişimi ve konumlandırması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir kuruluşta pazarlamanın önemini, pazarlamanın diğer işletme işlevleriyle nasıl ilişkili olduğunu ve pazarlamanın genel olarak toplumdaki rolünü tanır.
2) Bir kuruluşta pazarlamayla ilgili temel ikincil araştırmalar yapar.
3) Seçilmiş bir ürün veya hizmet için bir hedef pazar seçer, analiz eder ve tanımlar.
4) Bir ürün veya hizmet için bir pazarlama planı veya stratejisi geliştirir (örneğin, şirket hedefleri, pazarlama hedefleri, hedef pazar(lar), reklam, fiyatlandırma, dağıtım, ürün/hizmet geliştirme, rakiplerin değerlendirilmesi, acil durum planları, bütçe vb.)
5) Mevcut bir ürün ve/veya hizmetler için pazarlama stratejisini değerlendirin/analiz edin. Temel pazarlama kavramlarını ve teorilerini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Creating Customer Value and Engagement 
2) Company and Marketing Strategy 
3) Analyzing the Marketing Environment
4) Managing Marketing Information to Gain Customer Insights
5) Consumer Markets and Buyer Behavior
6) Business Markets and Business Buyer Behavior
7) Customer Value–Driven Marketing Strategy: Creating Value for Target Customer
8) Products, Services, and Brands: Building Customer Value
9) Developing New Products and Managing the Product Life Cycle
10) Pricing: Understanding and Capturing Customer Value
11) Pricing Strategies: Additional Considerations
12) Marketing Channels: Delivering Customer Value
13) Retailing and Wholesaling
14) Engaging Consumers and Communicating Customer Value: Integrated Marketing

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes
Diğer Kaynaklar: Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2 2 3 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3 3 2 3 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 2 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 3 2 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2 3 3 3 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 2 3 3 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3 3 3 2 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 2 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 2 3 2 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3 3 3 2 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 2 3 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 3 2 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 102