Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS212
Ders İsmi: Üretim Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: MERT KILIÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mustafa SUNDU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri günümüzde işletmelerde kullanılan üretim yönetimi, otomasyon ve bilgisayarla bütünleşik imalat sistemleri ve araçları ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgilendirmek ve öğrencileri üretim yönetimi alanında dijital dönüşümden kaynaklanan yeniliklerden haberdar etmektir. Bu bilgi birikimi ile bir yönetim bilgi sistemleri uzmanı olarak üretim süreçleri ve bilgisayar sistemlerinin etkileşimini anlayabilen ve dijital dönüşümü gerçekleştirebilen bir bakış açısı kazanılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, üretim yönetimi, otomasyon ve bilgisayarla entegre üretim sistemlerinin temel kavramlarını içerir. Tüm bu konular dijital dönüşüm ve dijitalleşmenin getirdiği yenilikler perspektifinden ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Üretim sürecini anlar ve uygular,
2) Üretim planlamasını anlayabilir
3) Herhangi bir üretim sistemindeki yapısal, teknik ve yönetsel sorunları ve ihtiyaçları analiz edebilir.
4) Üretim yönetimi ile ilgili beceriler kazanır ve kullanır
5) Bilgisayarla bütünleşik imalat sistemlerini bilir,
6) Dijitalleşmenin üretim sürecine etkilerini bilir
7) Üretimin dijital dönüşüm süreçlerini yönetebilir veya katkıda bulunabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bölüm1-Giriş
2) Bölüm2-İmalat İşlemleriBölüm3-İmalat Metrikleri ve Ekonomisi
3) Bölüm4-Otomasyona GirişBölüm5-Endüstriyel Kontrol Sistemleri
4) Bölüm6- Otomasyon ve Proses Kontrolü için Donanım Bileşenleri Bölüm7-Bilgisayar Sayısal Kontrolü
5) Bölüm8-Endüstriyel robotik Bölüm9-Ayrık Kontrol ve Programlanabilir Mantık Denetleyicileri
6) Bölüm10-Malzeme taşıma SistemleriBölüm11-Depolama Sistemleri
7) Bölüm12-Otomatik Tanımlama ve Veri Yakalama Bölüm13-İmalat Sistemlerine Genel Bakış
8) Ara sınav
9) Bölüm14-Tek İstasyonlu İmalat Hücreleri Bölüm15-Manuel Montaj Hatları
10) Bölüm16-Otomatik Üretim Hatları Bölüm17-Otomatik Montaj Sistemleri
11) Bölüm18-Group Teknolojisi ve Hücresel Üretim Bölüm19-Esnek İmalat Hücreleri ve Sistemleri
12) Bölüm20-İmalat İçin Kalite Programları Bölüm21-Muayene İlkeleri ve Uygulamaları
13) Bölüm22-Muayene Teknolojileri Bölüm23- Üretim Sisteminde Ürün Tasarımı ve CAD / CAM
14) Bölüm24-Süreç Planlama ve Eşzamanlı Mühendislik Bölüm25-Üretim Planlama ve Kontrol Sistemleri
15) Bölüm26-Tam Zamanında ve Yalın Üretim
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Mikell, P. Groover, (2015). Automation, Production Systems, and Computer-integrated Manufacturing 4th Edition, Pearson.

Diğer Kaynaklar: Ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2 2 2 2 3 2 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 2 3 3 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 3 3 2 3 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2 2 3 2 3 3 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 3 3 3 3 2 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 3 2 3 3 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2 2 3 2 3 2 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 2 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3 3 3 3 3 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 3 2 3 2 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 3 2 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Ödevler 1 5 1 6
Küçük Sınavlar 3 2 1 9
Final 1 15 1 16
Toplam İş Yükü 87