MIS301 Object Oriented Programming 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Management Information Systems Minor Program(İİSBF)YandalÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS301
Ders İsmi: Object Oriented Programming 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HASAN UFUK GÖKÇE
Dersi Veren(ler): Dr. Hasan Ufuk Gökçe
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nesne Tabanlı Programlama I, temel bilgisayar bilimleri, yazılım geliştirme ve bilişim teknolojilerine yönelik problem çözme kavramlarının öğrenildiği bir bilgisayar programlama dersidir. Java dili kullanılarak yazılım problemlerinin tasarımı, algoritma geliştirme ve programlama teknikleri ile birlikte nesne yönelimli programlamanın temelleri anlatılmaktadır. Ders süresince öğrenciler, bir bilgisayar sisteminin bağlı olduğu bilimsel ilkeler doğrultusunda nasıl davrandığını betimleyebileceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu dersi tamamlayan öğrenciler, teorik sınıf dersleri ve pratik laboratuvar deneyimleri yoluyla aşağıdakileri öğrenmiş olacaktır;
i. Bir program oluşturmayla ilgili adımları belirleme ve tipik bir programın öğelerini anlama.
ii. Programlama tekniklerinin temel kavramlarını anlama.
iii. Üst düzey bir dilin yapılarının ve sözdiziminin doğasını ve işlevini anlama.
iv. Kontrol yapıları kavramı.
v. Döngü teknikleri kavramı.
vi. Basit ve dinamik veri yapılarının temel kavramları.
vii. Fonksiyonların nasıl oluşturulduğunu ve uygulandığını açıklayabilme.
viii. Kütüphane işlevleri ve kullanıcı tanımlı işlevler hakkında bilgi sahibi olma.
ix. Java dilinin farklı ifadelerini kullanarak eksiksiz bir program yazabilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir program oluşturmayla ilgili adımları belirleme ve tipik bir programın öğelerini anlama.
2) Programlama tekniklerinin temel kavramlarını anlama.
3) Üst düzey bir dilin yapılarının ve sözdiziminin doğasını ve işlevini anlama.
4) Kontrol yapıları kavramı.
5) Döngü teknikleri kavramı.
6) Basit ve dinamik veri yapılarının temel kavramları.
7) Fonksiyonların nasıl oluşturulduğunu ve uygulandığını açıklayın.
8) Kütüphane işlevleri ve kullanıcı tanımlı işlevler hakkında bilgi sahibi olmak.
9) Java dilinin farklı ifadelerini kullanarak eksiksiz bir program yazabilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to Computers, the Internet and Java 1-) Java How to Program, Early Objects (Deitel: How to Program)-Chapter I 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
2) Introduction to Java Applications; Input/Output and Operators 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 2 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
3) Introduction to Classes, Objects, Methods and Strings 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 3 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
4) Control Statements: Part 1; Assignment, ++ and -- Operators 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 4 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
5) Control Statements: Part 2; Logical Operators 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 5 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
6) Methods: A Deeper Look 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 6 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
7) Arrays and ArrayLists 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 7 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
8) Ara Sınav 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 1-2-3-4-5-6-7 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
9) Classes and Objects: A Deeper Look 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 8 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
10) Object-Oriented Programming: Inheritance 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 9 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
11) Object-Oriented Programming: Polymorphism and Interfaces 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 10 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
12) Object-Oriented Programming: Polymorphism and Interfaces-Part 2 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 10 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
13) Final Exam 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp
14) Final Exam 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Java How to Program, Early Objects (Deitel: How to Program). 11th Edition.
ASIN ‏ : ‎ 0134743350
Publisher ‏ : ‎ Pearson; 11th ed. basım (2 March 2017)
Language‏ : ‎English
ISBN-10 ‏ : ‎ 9780134743356
ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0134743356
Diğer Kaynaklar: W3 Schools:
https://www.w3schools.com/java/default.asp

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 2 2 2 12
Laboratuvar 3 3 3 3 27
Uygulama 3 3 3 3 27
Proje 1 20 20 20 60
Ara Sınavlar 1 20 1 1 22
Final 1 20 1 20 41
Toplam İş Yükü 189