Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS301 | ||||
Ders İsmi: | Object Oriented Programming 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HASAN UFUK GÖKÇE | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Hasan Ufuk Gökçe | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Nesne Tabanlı Programlama I, temel bilgisayar bilimleri, yazılım geliştirme ve bilişim teknolojilerine yönelik problem çözme kavramlarının öğrenildiği bir bilgisayar programlama dersidir. Java dili kullanılarak yazılım problemlerinin tasarımı, algoritma geliştirme ve programlama teknikleri ile birlikte nesne yönelimli programlamanın temelleri anlatılmaktadır. Ders süresince öğrenciler, bir bilgisayar sisteminin bağlı olduğu bilimsel ilkeler doğrultusunda nasıl davrandığını betimleyebileceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler, teorik sınıf dersleri ve pratik laboratuvar deneyimleri yoluyla aşağıdakileri öğrenmiş olacaktır; i. Bir program oluşturmayla ilgili adımları belirleme ve tipik bir programın öğelerini anlama. ii. Programlama tekniklerinin temel kavramlarını anlama. iii. Üst düzey bir dilin yapılarının ve sözdiziminin doğasını ve işlevini anlama. iv. Kontrol yapıları kavramı. v. Döngü teknikleri kavramı. vi. Basit ve dinamik veri yapılarının temel kavramları. vii. Fonksiyonların nasıl oluşturulduğunu ve uygulandığını açıklayabilme. viii. Kütüphane işlevleri ve kullanıcı tanımlı işlevler hakkında bilgi sahibi olma. ix. Java dilinin farklı ifadelerini kullanarak eksiksiz bir program yazabilme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir program oluşturmayla ilgili adımları belirleme ve tipik bir programın öğelerini anlama. 2) Programlama tekniklerinin temel kavramlarını anlama. 3) Üst düzey bir dilin yapılarının ve sözdiziminin doğasını ve işlevini anlama. 4) Kontrol yapıları kavramı. 5) Döngü teknikleri kavramı. 6) Basit ve dinamik veri yapılarının temel kavramları. 7) Fonksiyonların nasıl oluşturulduğunu ve uygulandığını açıklayın. 8) Kütüphane işlevleri ve kullanıcı tanımlı işlevler hakkında bilgi sahibi olmak. 9) Java dilinin farklı ifadelerini kullanarak eksiksiz bir program yazabilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Computers, the Internet and Java | 1-) Java How to Program, Early Objects (Deitel: How to Program)-Chapter I 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
2) | Introduction to Java Applications; Input/Output and Operators | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 2 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
3) | Introduction to Classes, Objects, Methods and Strings | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 3 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
4) | Control Statements: Part 1; Assignment, ++ and -- Operators | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 4 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
5) | Control Statements: Part 2; Logical Operators | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 5 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
6) | Methods: A Deeper Look | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 6 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
7) | Arrays and ArrayLists | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 7 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
8) | Ara Sınav | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 1-2-3-4-5-6-7 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
9) | Classes and Objects: A Deeper Look | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 8 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
10) | Object-Oriented Programming: Inheritance | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 9 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
11) | Object-Oriented Programming: Polymorphism and Interfaces | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 10 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
12) | Object-Oriented Programming: Polymorphism and Interfaces-Part 2 | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects-Chapter 10 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
13) | Final Exam | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
14) | Final Exam | 1-) Java How to Program, 11/e, Early Objects 2-) w3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
Ders Notları / Kitaplar: | Java How to Program, Early Objects (Deitel: How to Program). 11th Edition. ASIN : 0134743350 Publisher : Pearson; 11th ed. basım (2 March 2017) Language : English ISBN-10 : 9780134743356 ISBN-13 : 978-0134743356 |
Diğer Kaynaklar: | W3 Schools: https://www.w3schools.com/java/default.asp |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 1 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 2 | 2 | 12 | ||
Laboratuvar | 3 | 3 | 3 | 3 | 27 | ||
Uygulama | 3 | 3 | 3 | 3 | 27 | ||
Proje | 1 | 20 | 20 | 20 | 60 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 1 | 1 | 22 | ||
Final | 1 | 20 | 1 | 20 | 41 | ||
Toplam İş Yükü | 189 |