Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS207 | ||||
Ders İsmi: | Veritabanı Yönetim Sistemleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HASAN UFUK GÖKÇE | ||||
Dersi Veren(ler): | Eyüp Kaan Ülgen | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Veri, veritabanı kavramı, değişen dünyada yapılandırılmış veriler için SQL uygulamalı olarak öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | V eri türleri ve veritabanı kurgusunun anlaşılarak, veritabanı yönetim sisteminin tasarlanması. Standart SQL yapısı ve NoSQL yapısının tartışılarak, büyük verinin V’lerinin anlaşılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veri, enformasyon, bilgi kavramları arasındaki farkı bilir ve bunları örneklerle tanımlar 2) Yapılandırılmış veri, yapılandırılmamış veri ve yarı-yapılandırılmış verinin ne olduğunu bilir 3) Varlık ilişki diyagramını tanımlar ve bir veritabanı tasarımı için oluşturur 4) Normalizasyon işlemini açıklar ve tablolarda bu işlemi uygular 5) İlişkisel cebir işlemini anlar 6) SQL sorgularını anlar, açıklar ve yazar 7) Yapısal bir veritabanı tasarımını bir araç kullanarak gerçekleştirir 8) NoSQL veritabanlarını anlar, SQL sorgularla olan farkını bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veri, enformasyon bilgi kavramları, verideki artış ve saklanması zorunluluğu, veritabanı tarihçesi | |
2) | Veri türleri, veritabanında tablo yapısı, anahtar kavramı | |
3) | Varlık İlişki Modeli, Chen Notasyonu | |
4) | Tablolar arası ilişki türleri, normalizasyon, ilişkisel cebir | |
5) | SQL sorgu biçimleri | |
6) | SQL sorgu biçimleri | |
7) | Yapılandırılmış veriler için veritabanı tasarımı ve sorgu kullanımı (MySQL (mysql.connector)) | |
8) | VİZE HAFTASI | |
9) | Yapılandırılmış veriler için veritabanı tasarımı ve sorgu kullanımı (MySQL (mysql.connector)) | |
10) | Yapılandırılmış veriler için veritabanı tasarımı ve sorgu kullanımı (MySQL (mysql.connector)) | |
11) | Yapılandırılmış veriler için veritabanı tasarımı ve sorgu kullanımı (MySQL (mysql.connector)) | |
12) | NoSQL veritabanının anlaşılması, JSON-BSON veri formatları, MongoDB | |
13) | Yapılandırılmamış veriler için veritabanı tasarımı ve sorgu kullanımı (MongoDB / Python (pymongo)) | |
14) | Yapılandırılmamış veriler için veritabanı tasarımı ve sorgu kullanımı (MongoDB / Python (pymongo) | |
15) | Yapılandırılmamış veriler için veritabanı tasarımı ve sorgu kullanımı (MongoDB / Python (pymongo) | |
16) | FİNAL HAFTASI |
Ders Notları / Kitaplar: | YAŞAR DAŞDEMİR, VERİTABANI SİSTEMLERİ: SQL VE NOSQL, 2019 YALÇIN ÖZKAN, VERİTABANI YONETİM SİSTEMLERİ, 2009 KRISTINA CHODOROW, MONGODB: THE DEFINITIVE GUIDE: POWERFUL AND SCALABLE DATA STORAGE, 2013 ABRAHAM SİLBERSCHATZ, HENRY KORTH AND S. SUDARSHAN, DATABASE SYSTEM CONCEPTS, 2020 |
Diğer Kaynaklar: | MOOC ORTAMLARINDAKI YARDIMCI DERSLER ÖĞRETİM ÜYESİNİN DERS NOTLARI COURSES ON THE MOOCS LECTURER'S HANDOUTS |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | |||||||||||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 1 | 42 | |||
Proje | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Ödevler | 2 | 4 | 1 | 10 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |