Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS205
Ders İsmi: Management and Organization in Digital World
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mustafa SUNDU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel yönetim ve organizasyon kavramları, teorileri, fonksiyonları ve günümüzde işletmelerde kullanılmakta olan çağdaş yönetim teknik ve araçları konularında öğrencileri bilgilendirmek, yönetim ve organizasyon alanında dijital dönüşümden kaynaklanan yeniliklerin farkında olmalarını sağlamaktır. Bu bilgiler sayesinde, yönetim bilişim sistemleri uzmanı olarak, yönetim süreçlerini ve organizasyon yapılarının anlamak ve dijital dönüşümü gerçekleştirebilecek bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders Yönetim ve Organizasyonla ilgili temel kavramlar, Yönetim teorilerinin tarihsel gelişimi, Yönetimin Fonksiyonları (planlama, örgütleme, yürütme, koordine etme, denetleme) ve Yönetim Alanındaki Çağdaş yaklaşım, uygulama ve teknikleri kapsamaktadır. Tüm bu kavramlar dijital dönüşüm perspektifinden tartışılacak ve dönüşümün getirdiği yenilikler ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar ve uygulayabilir
2) Organizasyon yapılarını ve nasıl ortaya çıktığını anlayabilir.
3) Organizasyon yapılarını ve nasıl ortaya çıktığını anlayabilir.
4) Yönetimle ilgili sorunların çözümüne ilişkin yönetsel becerileri kazanır ve kullanabilir.
5) Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir.
6) Dijitalleşmenin yönetim ve organizasyona etkilerini bilir. Dijital dönüşüm süreçlerini yürütebilir veya katkı sağlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bölüm 1 Günümüzde Yönetmek Yönetilmesi * Dijitalleştirme ve Yıkıcı Teknolojiler
2) Bölüm 2 Karar Verici Olarak Yönetici * YBS Karar Destek Sistemleri
3) Bölüm 3 Önemli Yönetim Sorunları * Dijital Dönüşüm
4) Bölüm 4 Yönetim Ortamı * İş dünyasında mevcut dijital etmenler
5) Bölüm 5 Değişim ve Yeniliği Yönetme * YBS Bilgi Yönetim Sistemleri
6) Bölüm 6 Planlama ve Hedef Belirleme * Dijital Stratejiler
7) Bölüm 7 Organizasyonların Yapılandırılması ve Tasarlanması * Dijital Organizasyonlar ve Sanal Takımlar
8) Bölüm 8 İnsan Kaynaklarını ve Çeşitliliği Yönetme * İnsan-Robot Takım Oluşturma
9) Bölüm 9 Çalışma Gruplarını ve Çalışma Ekiplerini Yönetme * Tele Çalışma, Uzaktan Çalışma, Dijital Çalışma Yerleri
10) Bölüm 10 Bireysel Davranışı Anlamak * Esnek Çalışma, Ev Ofis ve Dijitalleşmenin Bireyler Üzerindeki Olumsuz Sonuçları
11) Bölüm 11 Çalışanları Motive Etmek ve Ödüllendirmek * Dijital Şeffaflık ve Performans Ölçümü
12) Bölüm 12 Liderliği Anlamak * E-Liderlik ve Dijital Liderlik
13) Bölüm 13 Örgütsel ve Kişilerarası İletişimi Yönetme * Dijital İletişim ve İş birliği
14) Bölüm 14 İş ve Organizasyonel Süreçlerin Kontrolü * Dijital Kontrol ve Kurumsal Kaynak Planlaması
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Robbins, S. P., Decenzo, D. A., & Coulter, M. (2014). Fundamentals of Management: Essentials Concepts and Applications (Global Edition). Pearson Education Limited.
• Scientific articles or books on digitalization in businesses
• Lecture Slides and Notes
Diğer Kaynaklar: • Robbins, S. P., Decenzo, D. A., & Coulter, M. (2014). Fundamentals of Management: Essentials Concepts and Applications (Global Edition). Pearson Education Limited.
• Scientific articles or books on digitalization in businesses
• Lecture Slides and Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 3 3 3 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2 2 3 2 2 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 3 3 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 3 3 3 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2 2 2 3 2 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 3 3 2 2 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 3 3 3 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 2 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3 3 3 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 3 2 2 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 3 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ödev 3 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Ödevler 1 4 1 5
Küçük Sınavlar 3 2 1 9
Final 1 15 1 16
Toplam İş Yükü 86