Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
- Sistemler, roller ve geliştirme metodolojileri
- Organizasyonel sistemleri anlamak ve modellemek
- Proje Yönetimi
|
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
|
2) |
Bilgi toplama: etkileşimli yöntemler |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
|
3) |
Bilgi toplama: etkileşimsiz yöntemler |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
|
4) |
Çevik modelleme ve prototipleme |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited. |
5) |
Veri akış diyagramlarını kullanma |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited. |
6) |
Veri sözlüklerini kullanarak sistemleri analiz etme |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited |
7) |
Süreç spesifikasyonları ve yapılandırılmış kararlar |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited |
8) |
UML kullanarak nesne yönelimli sistem analizi ve tasarımı |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited. |
9) |
Etkili çıktı tasarlama |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited. |
10) |
Etkili girdi tasarlama |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited |
11) |
Veritabanları tasarlama |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited |
12) |
İnsan bilgisayar etkileşimi |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited |
13) |
Doğru veri giriş prosedürleri tasarlama |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited. |
14) |
Kalite güvencesi ve uygulama
Yıkıcı Kavramlar |
- Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır;
- Ders notları
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. |
3 |
2) |
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. |
2 |
3) |
Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. |
3 |
4) |
Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. |
3 |
5) |
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. |
2 |
6) |
Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. |
3 |
7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
|
3 |
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
1 |
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
3 |
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. |
2 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
2 |
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
3 |
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |