Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS108
Ders İsmi: Yönetim Bilişim Sistemlerine Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mustafa SUNDU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı;
- Yönetim bilgi sistemleri kavramlarını ve stratejik önemini öğrenmek.
- Bir yönetim bilgi sistemi oluşturmanın aşamaları ve bileşenleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
- Küresel ekonomide yönetim bilgi sistemlerinin kullanımı yoluyla rekabet avantajının nasıl elde edileceğini keşfetmek.
- Yönetim bilişim sistemlerinin gerektirdiği bakış açısını kazanmak
- işletmelerin ve kuruluşların sorunlarına çözüm üretme ve ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin yönetim, bilişim ve sistem arasındaki etkileşimi ve yönetim bilgi sistemlerini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Tasarım sürecinde teknolojik olarak yeniden yapılanan dünya ve yeni sanayi devrimi dikkate alınmıştır. Dolayısıyla, bu ders, YBS'nin iş dünyasındaki rolünün ve iş ve kuruluşlar üzerindeki etkisinin anlaşılmasını sağlar. Söz konusu içerik yeni sanayi devrimi, veri bilimi, siber güvenlik ve iş kültüründeki değişiklikler perspektifinden tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilir.
2) Yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm unsurları ve kavramları tanır.
3) YBS ve yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklar.
4) Sorunları çözmede, rekabet avantajı elde etmede yönetim bilgi sisteminin rolünü anlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtılması ve Giriş
2) Bölüm1-Günümüz İşletmelerinde Enformasyon Sistemleri
3) Bölüm2-Küresel E-İş ve İş Birliği
4) Bölüm3-Enformasyon Sistemleri, Örgütler ve Strateji
5) Bölüm3-Enformasyon Sistemleri, Örgütler ve Strateji Devamı
6) Bölüm4-Enformasyon Sistemlerine İlişkin Etik ve Sosyal Konular
7) Bölüm5-Enformasyon Teknolojisi̇ (Et) Altyapısı ve Gelişmekte Olan Teknolojiler
8) Ara sınav
9) Bölüm6-İş Zekasının Temelleri, Veri Tabanları ve Enformasyon Yönetimi
10) Bölüm7-Telekomünikasyon, İnternet ve Kablosuz Teknoloji
11) Bölüm8-Enformasyon Sistemlerinin Güvenliği
12) Bölüm9-Faaliyetlerde Mükemmelliği ve Müşteri Yakınlaşmasını Başarma, Kurumsal Uygulamalar
13) Bölüm10-E-Ticaret Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler
14) Bölüm11-Bilgiyi Yönetme
15) Bölüm12-Karar Vermeyi Güçlendirme
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Laudon, K. C., & Laudon, J. P. 2018. Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Pearson
Diğer Kaynaklar: - Ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 3 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2 2 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 3 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 2 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 1 1 2 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 3 3 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 3 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2 2 2 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 3 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 9 10
Küçük Sınavlar 3 3
Final 7 10
Toplam İş Yükü 107