Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS108 | ||||
Ders İsmi: | Yönetim Bilişim Sistemlerine Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa SUNDU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı; - Yönetim bilgi sistemleri kavramlarını ve stratejik önemini öğrenmek. - Bir yönetim bilgi sistemi oluşturmanın aşamaları ve bileşenleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. - Küresel ekonomide yönetim bilgi sistemlerinin kullanımı yoluyla rekabet avantajının nasıl elde edileceğini keşfetmek. - Yönetim bilişim sistemlerinin gerektirdiği bakış açısını kazanmak - işletmelerin ve kuruluşların sorunlarına çözüm üretme ve ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanmak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilerin yönetim, bilişim ve sistem arasındaki etkileşimi ve yönetim bilgi sistemlerini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Tasarım sürecinde teknolojik olarak yeniden yapılanan dünya ve yeni sanayi devrimi dikkate alınmıştır. Dolayısıyla, bu ders, YBS'nin iş dünyasındaki rolünün ve iş ve kuruluşlar üzerindeki etkisinin anlaşılmasını sağlar. Söz konusu içerik yeni sanayi devrimi, veri bilimi, siber güvenlik ve iş kültüründeki değişiklikler perspektifinden tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilir. 2) Yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm unsurları ve kavramları tanır. 3) YBS ve yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklar. 4) Sorunları çözmede, rekabet avantajı elde etmede yönetim bilgi sisteminin rolünü anlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması ve Giriş | |
2) | Bölüm1-Günümüz İşletmelerinde Enformasyon Sistemleri | |
3) | Bölüm2-Küresel E-İş ve İş Birliği | |
4) | Bölüm3-Enformasyon Sistemleri, Örgütler ve Strateji | |
5) | Bölüm3-Enformasyon Sistemleri, Örgütler ve Strateji Devamı | |
6) | Bölüm4-Enformasyon Sistemlerine İlişkin Etik ve Sosyal Konular | |
7) | Bölüm5-Enformasyon Teknolojisi̇ (Et) Altyapısı ve Gelişmekte Olan Teknolojiler | |
8) | Ara sınav | |
9) | Bölüm6-İş Zekasının Temelleri, Veri Tabanları ve Enformasyon Yönetimi | |
10) | Bölüm7-Telekomünikasyon, İnternet ve Kablosuz Teknoloji | |
11) | Bölüm8-Enformasyon Sistemlerinin Güvenliği | |
12) | Bölüm9-Faaliyetlerde Mükemmelliği ve Müşteri Yakınlaşmasını Başarma, Kurumsal Uygulamalar | |
13) | Bölüm10-E-Ticaret Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler | |
14) | Bölüm11-Bilgiyi Yönetme | |
15) | Bölüm12-Karar Vermeyi Güçlendirme | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | - Laudon, K. C., & Laudon, J. P. 2018. Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | - Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 1 | 1 | 2 | 3 | |||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 9 | 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Final | 7 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 |