Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS105
Ders İsmi: Data and Computer Literacy
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mustafa SUNDU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilgisayarın yazılım ve donanıma özellikleri ile iş dünyasında yaygın olarak kullanılan ofis programlarını (kelime işlemcisi, hesaplama çizelgeleri ve sunum programları) ve bir veri setinin analizi, görselleştirilmesi ve raporlanmasını bu programları kullanarak gerçekleştirmeyi öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bilgisayarın temel işlevleri ve donanımına, işletmelerde bilgisayarın etkin kullanımına, işletme süreçlerinin temel girdisi olan veri kavramının öğrenilmesine ve ofis programlarıyla verinin raporlanması, görselleştirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kişisel bilgisayarların donanım ve yazılım özelliklerini bilir
2) Kelime işlemcisi programları kullanarak bir rapor yazabilir.
3) Sunum programlarını kullanarak bir bilgiyi etkin bir şekilde sunabilir.
4) Hesaplama çizelge programlarını kullanarak bir veri seti oluşturabilir, bu veriyi analiz edebilir, tablo ve grafik çizebilir.
5) Verinin tanımını bilir,
6) Temel istatistik terimlerini bilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bölüm 4 Word 365-Biçimlendirme, Paragraf ve Sayfa Ayarı, Tasarım, Öğeler Ekleme
1) Derse Giriş
2) Bölüm 1 Bilgisayar Özellikleri ve Kavramları (Donanım ve Yazılım) "
3) Bölüm 2 Ortak Ofis Görevleri
4) Bölüm 3 Word 365-Bir Metin ve Sayfa Oluşturma ve Menüye Giriş
5) Bölüm 4 Word 365-Biçimlendirme, Paragraf ve Sayfa Ayarı, Tasarım, Öğeler Ekleme
6) Bölüm 5 Word 365- İş Raporu Hazırlama
7) Bölüm 6 PowerPoint 365-Sunum / Slayt Oluşturma ve Menüye Giriş
8) Bölüm 7 PowerPoint 365-Metin Yazma, Biçimlendirme, Tasarlama, Sunuma Öğe Ekleme
9) Bölüm 8 PowerPoint 365- Animasyon ve Sunum Sunumu
10) Bölüm 9 Excel 365-Çalışma Sayfası Oluşturma, Menüye Giriş
11) Bölüm 10 Excel 365-Biçimlendirme, Tasarım, Formüller, Tablo ve Grafik Oluşturma
12) Bölüm 11 Excel 365-Veritabanı, Veri Sekmesi ve Veri Kümesini Analiz Etme
13) Bölüm 12 Veri - Veri ve Veri Tiplerini Tanımlama
14) Bölüm 13 Veri- Ortalama, Mod, Medyan, Standart Sapma, Varyans, Korelasyon
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weverka, P., Warner,T. L. (2016). Office 365 All-In-One for Dummies. John Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar: Lecture slides and notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 3 3 3 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2 2 3 2 3 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 3 3 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 3 3 3 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2 2 2 2 2 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 3 3 3 3 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 2 3 3 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 2 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3 3 2 3 2 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 2 3 3 3 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 3 2 2 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 3 2 3 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 2 42
Uygulama 14 2 2 56
Proje 1 15 1 16
Ödevler 3 6 1 21
Final 1 20 1 21
Toplam İş Yükü 156