Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS008 | ||||
Ders İsmi: | İnsan Bilgisayar Etkileşimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri İnsan-Bilgisayar Etkileşimi (HCI) alanında kapsamlı bilgi ve becerilerle donatmaktır. Bu, kullanıcı arayüzü tasarımı, kullanılabilirlik testi ve etkileşim tasarımının ilke ve tekniklerini anlamayı içerir. Ayrıca, ders öğrencileri HCI'da ortaya çıkan trendlere maruz bırakarak onları bu alanın dinamik ve gelişen doğasına hazırlayacaktır. |
Dersin İçeriği: | İnsan kullanımı ve çevreleyen büyük olayların incelenmesi ile etkileşimli bilgi işlem sistemlerinin tasarımı, değerlendirilmesi ve uygulanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Kullanıcı arayüzü tasarımı ilke ve tekniklerini anlayabilecek ve uygulayabileceklerdir. 2) 2. Farklı arayüzler için kullanılabilirlik testi ve değerlendirmesi yapabileceklerdir. 3) 3. Kullanıcı dostu arayüzler oluşturmak için etkileşim tasarımı kavramlarını ve yöntemlerini uygulamak. 4) 4. İnsan Bilgisayar Etkileşimindeki en son trendleri anlamak ve uygulamak. 5) 5. Bir HCI projesini araştırma, tasarlama, uygulama ve değerlendirme becerisini göstermek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Bilgisayar Etkileşimine Giriş | |
2) | Kullanıcı Arayüzü Tasarımının Temelleri | |
3) | İleri Kullanıcı Arayüzü Tasarım Teknikleri | |
4) | Kullanılabilirlik Testine Giriş | |
5) | Kullanılabilirlik Değerlendirme Teknikleri | |
6) | Etkileşim Tasarımı Kavramları | |
7) | Etkileşim Tasarımında Yöntemler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | HCI'da Gelişen Trendler (Bölüm 1) | |
10) | HCI'da Gelişen Trendler (Bölüm 2) | |
11) | HCI Projesi - Konsept Geliştirme | |
12) | HCI Projesi - Tasarım Aşaması | |
13) | HCI Projesi - Uygulama Aşaması | |
14) | HCI Projesi - Değerlendirme Aşaması | |
15) | Gözden Geçirme ve Ders Özeti | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. "Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction" by Ben Shneiderman & Catherine Plaisant 2. "Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction" by Helen Sharp, Yvonne Rogers & Jenny Preece |
Diğer Kaynaklar: | 1. "The Design of Everyday Things" by Don Norman 2. "The Elements of User Experience" by Jesse James Garrett |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 8 | 26 |
Final | 8 | 50 |
Toplam İş Yükü | 118 |