Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEE402 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EDWIN GEO VARUVEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Şenol Pişkin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Takım çalışması yoluyla öğrencilere tasarım deneyimi sağlamak ve proje yönetimi metodolojisi konusundaki bilgilerini geliştirmek. Öğrencilere kavramsal tasarımdan çalışma modeline kadar bir ürünü gerçekleştirme deneyimi kazandırmak Öğrencilere etkili iletişim kurma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Bitirme Projesi, öğrencilere meslekte bir uzmanlık alanına odaklanan üst düzey sorgulama yapma fırsatı sunar. Bitirme projeleri sorgulama ve uygulama merkezli olacaktır. Tüm başlıklar, teori ve pratik arasında köprü kurmayı amaçlar ve öğrencilerin profesyonel yaşamları üzerinde etki yaratmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Daha önceki derslerin ilgili konuları tanımlayın, ardından bunları tasarım projelerinde uygulayın. 2) Mühendislik kriterlerini ve tahmine dayalı kullanımı kullanarak tasarımları eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir 3) Ekip çalışması ve öğrencinin iletişim yeteneklerini geliştirerek profesyonel tasarım ortamına hazırlamak. 4) Tasarım gereksinimlerini tanımlamak ve belirtmek 5) Sistematik olarak problem bildiriminden tüm spesifikasyonları karşılayan detaylı, kavram kanıtı tasarımına kadar bir tasarım geliştirmek 6) Performans, ekonomik, pazarlama, çevresel, sürdürülebilir, üretim, etik, güvenlik, sosyal ve düzenleyici konulardan çoğu dahil olmak üzere çok çeşitli gereksinimleri karşılayın. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve inceleme | |
2) | Sınıf Toplantıları Tüm Öğrenciler | |
3) | Sınıf Toplantıları Tüm Öğrenciler | |
4) | Sınıf Toplantıları Tüm Öğrenciler | |
5) | Bireysel çalışma | |
6) | Bireysel çalışma | |
7) | Bireysel çalışma | |
8) | Sınıf Toplantıları Tüm Öğrenciler | |
9) | Sınıf Toplantıları Tüm Öğrenciler | |
10) | Bireysel çalışma | |
11) | Bireysel çalışma | |
12) | Sınıf Toplantıları Tüm Öğrenciler | |
13) | Sınıf Toplantıları Tüm Öğrenciler | |
14) | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Metinler çevrimiçi olarak erişilebilir olacaktır. Bunlar, son yapılar, kavramsallaştırmalar ve bakış açıları hakkında geniş bir yelpazede görüş sağlayan bir araya getirilmiş materyaller yelpazesi olacaktır. Eğitmenin ihtiyacına göre ek materyaller sağlanacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Seçilen uygulamaya bağlıdır ve çevrimiçi olarak sağlanacaktır. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 2 | 2 | |||||||||
2) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | 3 | ||||||||||
7) İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | 3 | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | 2 | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | 3 | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
11) Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 2 |
2) | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 3 |
3) | Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 |
4) | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
5) | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 3 |
6) | Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | 3 |
7) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | 2 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | 3 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | 3 |
11) | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Laboratuvar | 5 | 10 |
Uygulama | 14 | 28 |
Arazi Çalışması | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 6 | 12 |
Proje | 14 | 84 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 222 |