Tıp (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED201
Ders İsmi: 2. Kurul(Temel ve Klinik Entegre Ders)
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
50
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YILDIZ İYİDOĞAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Aydın Özbek, Prof. Dr. Cem Dane, Doç. Dr. Müberra Namlı Kalem, Dr. Öğr. Üyesi Altuğ Semiz,Prof. Dr. Yusuf Sarıoğlu, Prof. Dr. Nurdan Uraş, Prof.Dr.Cengiz Kara, Prof. Dr. Nusret Erdoğan, Prof. Dr. Yeşim Gürbüz, Prof. Dr. Pınar Atasoy, Doç. Dr. Sibel Şensu, Prof. Dr. Engin Ulukaya,Prof. Dr. Çağatay Acuner, Prof. Dr. Figen Kaymaz, Prof. Dr. M. Ayberk Kurt, Prof. Dr. Pınar Yurdakul Mesutoğlu, Prof. Dr. Rauf Onur Ek, Prof. Dr. Veysel Sabri Hançer, Doç. Dr. Muradiye Acar, Doç. Dr. Süreyya Bozkurt, Dr. Öğr. Üyesi Esma Nur Okatan, Dr. Öğr. Üyesi İlknur Dursun, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Taha Demirbaş, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Köylü, Dr. Öğr. Üyesi Caner Geyik, Dr. Öğr. Üyesi Deniz Sertel Şelale, Dr. Öğr. Üyesi Denizhan Karış, Dr. Öğr. Üyesi Esma Nur Okatan, Dr. Öğr. Üyesi Hakan Darıcı, Dr. Öğr. Üyesi İsmet Demirtaş, Dr. Öğr. Üyesi Murat Ekremoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Öncü Akgül, Dr. Öğr. Üyesi Öykü Gönül Geyik, Dr. Öğr. Üyesi Siğnem Eyüboğlu, Dr. Öğr. Üyesi Sinan Şermet, Dr. Öğr. Üyesi Tayyibe Bardakçı, Dr. Öğr. Üyesi Yemliha Yıldız
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dönem II eğitim programında öğrencilerin;
anatomi, histoloji ve embriyoloji, fizyoloji, biyofizik, biyokimyanın sistem ve multi-sistem düzeyinde normal yapı ve işlevlerin klinikle ilişkilendirilerek anlatılması,
yaşamın farklı evrelerindeki değişikliklerin Kadın Hastalıkları ve Doğum, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları dersleri ile entegre edilerek anlatılması,
biyoistatistik biliminin tıpta yerinin ve kullanım alanlarının öneminin vurgulanması,
mikrobiyoloji ve immünoloji, patoloji ve farmakoloji tarafından klinik döneme hazırlık bilgilerinin verilmesi,
hekimlik bilgi becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.

SİNİR, DUYU KURULU sonunda, öğrencilerin merkezi sinir sisteminin özelliklerini ve bölümlerini öğrenmiş; medulla spinalis anatomisini kavramış; inen ve çıkan yolların seyrini ve fonksiyonlarını öğrenmiş; beyin sapı ve beynin bölümlerini kavramış; formatio reticularis yapısını ve limbik sistemi öğrenmiş, ventriküler sistemi kavramış; MSS’nin zarlarını ve dolaşımını öğrenmiş; göz ve görme yollarını öğrenmiş; kulak ve işitme yollarını öğrenmiş olması; öğrencilerin, sinir sistemi ve ilişkili duyu organları ile endokrin organların embriyolojik gelişimlerini, mikroskopik morfolojisini, nöron hücrelerinin yapısal farklılıklarını, bunların farklı lokalizasyonlarını ve bununla ilişkili fonksiyonel görevlerini öğrenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin sinir sistemi ve duyu organları hakkında temel terminolojiyi ve sinir sistemine ait temel bilgileri ve genel prensipleri açıklaması; motor kontrolde motor korteks, beyin sapı, serebellum ve bazal gangliyonların arasındaki bağlantıları öğrenmesi; somatoduysal sistemin fizyolojik mekanizmalarını kavraması; özel duyuların algılanma, sinyal iletimi ve değerlendirilmesi ile ilgili sinirsel yapıları, işlevlerini ve beyin metabolizmasının nasıl işlediğini tanımlayabilmesi ve beynin güdüleyici sistemlerinin davranış üzerindeki etkisini öğrenmiş olması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin sinir sistemi organizasyonu, bilgi işlemenin nöral döngüleri konusunda bilgi edinmesi; nörotransmitterlerin sinyal iletimindeki önemini kavraması ve omuriliğin motor işlevleri ve refleksleri açıklayabilmesi amaçlanmaktadır.

DOLAŞIM-SOLUNUM KURULU sonunda, öğrencilerin dolaşım ve solunum sistemini oluşturan yapılar hakkında genel bilgiler edinmiş; Burun, Paranasal Sinuslar, Larinks, Trachea ve akciğerlerin anatomik yapıları öğrenmiş olması amaçlanmaktadır. Öğrenciler, dolaşım ve solunum sistemini oluşturan yapılarının embriyolojik gelişimlerini, mikroskopik morfolojisini, hücrelerinin yapısal farklılıklarını, bunların farklı lokalizasyonlarını ve bununla ilişkili fonksiyonel görevleri öğrenmeli ve klinikle bağlantı kurabilmelidirler. Öğrencilerin, kalp döngüsü, vücut ve kan akımının fizyolojisi, Kalp fonksiyonlarının ölçümü ve yer alan fizyolojik dalgaların(EKG), arter ve venlerin işlevi, kapiller ve lenfatik sistem fizyolojisi, solunumun regülasyon mekanizması hakkında bilgi sahibi olması, solunum sistemi organlarının yapı-fonksiyon ilişkisi hakkında bilgi ve beceri kazanması hedeflenmiştir. Dolaşım ve solunum dinamiği ve solunum biyofiziğin ile Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji derslerinde klinik viroloji ilgili temel bilgileri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
SİNDİRİM-METABOLİZMA KURULU sonunda, öğrencilerin sindirim sistemi ile ilişkili anatomik, histolojik, embriyolojik özelliklerin yanı sıra enerji ihtiyacı ve metabolizma ile ilgili fizyolojik, ve biyokimyasal süreçler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Farmakoloji derslerinde ilaçların biyolojik mambrandan geçişi ve absorbsiyon, ilaçların dağılımı, ilaçların atılımı, ilaçların etki mekanizmaları hakkında bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenmiştir.
ÜROGENİTAL-ENDOKRİN KURULU sonunda, öğrencilerin ürogenital sistemin birlikte çalışma mekanizmasını öğrenmek, üriner sistemin anatomisini ve yapıların fonksiyonlarını kavramak, böbreğin iç yapısını ve görevlerine hakim olup tanımlayabilmek, üreter ve mesane anatomisini ve fonksiyonunu açıklayabilmek, hem kadında hem erkekte dış ve iç genital organların anatomisini ve fonksiyonlarını tanımlayabilmek, genital sistemin mekanizmasını iki cinsiyette de hakim olmaları, histoloji ve embriyoloji dersleri sonunda öğrencilerin erkek ve kadın genital sistemlerini oluşturan dokuları ve organların histolojik yapılarını ve gelişimini, anlatabilmeleri, Hipotalamus, hipofiz ve epifiz bezlerinin hormonlarının histolojisi açıklayabilmesi, Asit –baz dengesi, sıvı - elektrolit dengesi ile böbreğin fizyolojik kontrol mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmaları ve normal fonksiyonları değerlendirebilmeleri, vücudun tampon görevi yapan başlıca sistemlerini tanımlayabilmeleri ve asit-baz dengesinin bozulmasına cevap olan kompansasyon mekanizmalarını açıklayabilmeleri, Hücre zarı biyokimyası, sinyal ileti mekanizmaları ile hormonların genel özellikleri, sınıflandırılması ve hormon etki mekanizmalarını açıklayabilmeleri, endokrin sistem hormonlarının sentez ve kontrol mekanizmalarını anlatabilmeleri amaçlanmaktadır.

BİYOLOJİK ETKENLER-SAVUNMA-ENFLAMASYON sonunda, öğrencilerin Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji derslerinde Mikrobiyoloji dersleri sonucunda, öğrencilerin enfeksiyon etkeni olan mikroorganizmaların genel özelliklerini ve ayırt edici özelliklerini öğrenerek hastalık yapma mekanizmalarını ve virülans faktörlerini kavraması; klinik örneklerden mikroorganizmaları izole etme yöntemlerini, ayırdedici testleri öğrenmesi; tedavide kullanılan antimikrobiyalleri, direnç mekanizmalarını ve hastalıktan korunma yöntemlerini öğrenmesi; immün sistem organ ve hücrelerini öğrenerek enfeksiyonlara etki mekanizmalarını, görevlerini kavraması; etken olan mantarların genel özelliklerini, cins ve türlerin özellikleri, hastalık meydana getirme mekanizmaları, formlarını öğrenmesi, laboratuvar tanısında kullanılan yöntemleri ve tedavi yöntemlerini kavraması amaçlanmaktadır.
İmmunoloji dersleri sonunda, enfeksiyonlara karşı konakta ortaya çıkan savunma mekanizmalarını, bu mekanizmalarda yer alan organları, hücreleri ve molekülleri öğrenmesi ve immün yanıttaki görevlerini kavraması, antijen-antikor reaksiyonlarına dayalı testlerin genel prensiplerini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Patoloji derslerinde öğrencinin tıbbi patoloji ve sitoloji bilimi tanımını, uygulama alanlarını, laboratuvar tekniğini; patoloji terminolojisini; gelişim bozuklukları terinolojisini; hücre hasarı, hücre ölümü ve hücresel adaptasyonu; akut ve kronik yangıyı, doku yenilenmesini ve onarımını; hemodinamik bozuklukların patogenezini kavrayabilmesi ve açıklayabilmesi amaçlanmaktadır.
Biyofizik dersleri sonunda, görüntüleme yöntemlerinde kullanılan elektromanyetik enerji türlerinin, elektromanyetik dalga özelliğindeki ışımalar, parçacık-doku girginliği, iyonize radyasyonun ölçülmesi, radyasyondan temel korunma yöntemleri, radyasyon etkimesi, eksitasyon ve iyonizasyon, doku duyarlılığına göre tıpta kullanımı ile ilgili bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

YAŞAMIN EVRELERİ- I KURULU sonunda, öğrencilerin Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji derslerinde insanda hastalık meydana getiren parazitleri, yaşam döngülerini ve özelliklerini öğrenmesi, tanımlaması, tedavi yöntemlerini ve korunmada alınacak önlemleri öğrenmeleri, Farmakoloji derslerinde, ilaç-ilaç etkileşimleri, ilaç toksisitesi, yaşamın değişik evrelerinde geçerli farmakoterapi presnsipleri, genlerin ilaç yanıtı üzerindeki etkileri, otakoidler ve klinik kullanımları ile ilgili temel prensipleri bilmesi; farmakokinetik ve farmakodinamik ilaç-ilaç etkileşimlerini açıklayabilmesi; advers etkilerin mekanizmalarını ve ilaç toksisitesinin nasıl saptandığını ve değerlendirildiğini bilmesi; gebelikte farmakokinetik ve farmakodinamiği ve ilaca bağlı teratojenik etkileri açıklayabilmesi, yenidoğan, bebek, çocuk ve yaşlılarda farmakokinetik ve farmakodinamik farklılıkları anlatabilmesi, farmakogenetik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi ve açıklayabilmesi; ilaç geliştirme basamaklarını ve ilaç araştırmalarında etiğin önemini anlatabilmesi; histaminerjik ve serotonerjik sinyal sistemlerini ve tıpta kullanımını açıklayabilmesi; renin-anjiyotensin sistemini ve vazoaktif peptitlerin fizyolojisini ve modülasyonunu açıklayabilmesi; nitrik oksit sinyal sistemini ve modülasyonunu anlatabilmesi; eikosanoidlerin üretimini, farmakolojik etkilerini ve tedavi amacıyla nasıl kullanılabileceklerini anlatabilmesi, Histoloji ve embriyoloji dersleri sonunda öğrencilerin erken dönem gelişim anomalileri; Hücresel yaşlanma, yara iyileşmesi süreçleri kavraması, Biyokimya derslerinde serbest radikallerin zararlı etkileri ve antioksidan sistem elemanları, serbest radikal reaksiyonlarını etkileyen koşulları tanımlayarak eksojen ve endojen faktörleri tanımlayabilmeli ve etkilerini açıklayabilmeleri, Kadın Hastalıkları ve Doğum dersleri sonunda öğrencilerin menstrüel siklus, gebeliğin 1., 2. ve 3. trimestrleri ve doğum konularını anlaması ve açıklayabilmesi amaçlanmaktadır.
Pediyatri dersleri sonunda öğrencilerin, neonatal dönem konusunu öğrenmesi, yeni doğanda bilirübin metabolizmasını anlaması, yenidoğan beslenmesi ve anne sütünün özelliklerini kavraması, çocuklarda beslenme konusunu öğrenmesi, çocukta nöromotor gelişim, normal büyüme ve puberte konularını kavramaları amaçlanmaktadır.
Mesleki beceri uygulamalarında öğrencilerin birinci sınıfta kazandıkları temel mesleki beceri eğitimlerinin devamı olarak, hastaya ilk temas öncesinde maket ve mankenler üzerinde çalışma ve deneyim kazanımı için ortam sağlanması, klinik eğitime geçmeden önce hastalarla sağlıklı iletişim kurabilme becerisi ve tekrarlanan uygulamalar ile temel hekimlik becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dikey Koridor-1 Koruyucu Hekimlikle Temas'da amaç sağlıklı birey ve toplumla iş birliğinin, koruyucu sağlık hizmetlerinin ve meslek örgütlerinin önemi hakkında farkındalığı sağlamaktır.
Dikey Koridor-2 Tıpta İnsan Bilimleri 2'de amaç öğrencilere sinema sanatı aracılığıyla yapay zeka, etik, insan-makine ilişkisi ve teknolojinin geleceği gibi temalar üzerinde derinlemesine düşünme fırsatı sunmak; Öğrencilere çocuk ihmali ve istismarı kavramlarını, türlerini ve bu durumların çocuklar üzerindeki kısa ve uzun vadeli etkilerini anlatmak ve etkili müdahale stratejileri geliştirmelerini sağlamaktır.
Dikey Koridor-3 Bilimsel Düşünme'de amaç tutarlı bir sorgulama için gerekli olan akıl yürütme yöntemleri, tıpta yapay zeka kullanımı ve proje destek programları konularında farkındalık geliştirmektir.

Dersin İçeriği: -Teorik dersler: Anatomi, Fizyoloji, Biyokimya, Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji, İmmunoloji, Farmakoloji ve Klinik Farmakoloji, Histoloji-Embriyoloji, Patoloji, Kadın Hastalıkları ve Doğum, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Biyoistatistik
-Laboratuvar Uygulamaları, Mesleki Beceri Uygulamaları, Dikey Koridor 1-2-3 aktiviteleri, Probleme Dayalı Öğrenim

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Organizmayı oluşturan sistemlerin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir
2) Sistem ve multisistem düzeyinde karşılaştığı genel klinik durumları tanıyabilir
3) Hastalık etkenlerini ve bu etkenlere verilen hücresel yanıtları açıklayabilir
4) Bağışıklık sistemine ait organların yapısı ve işlevini açıklayabilir ve klinik durumlarla ilişkilendirebilir
5) Farmakodinamik ve farmakokinetik ile ilgili temel kavramları açıklayabilir
6) Patolojinin tıbbi bilimlerdeki yerini, uygulama alanlarını, hastalıklara ait bulguları ve kullanımını doğru terminoloji ile ifade edebilir
7) Yaşamın farklı evrelerindeki değişiklikleri klinik durumlarla ilişkilendirebilir
8) Biyoistatistik yöntemlerini çalışmalarında kullanabilir
9) Teorik derslerdeki öğrenilenleri laboratuvar uygulamalarıyla pekiştirebilir
10) Sağlık hizmeti sunumuna temel oluşturacak mesleki becerileri uygulayabilir
11) Medikal/paramedikal bir konuyu araştırarak topluluk içinde sunabilir
12) Temel laboratuvar kurallarına, güvenliğine ve biyolojik materyalle çalışma ilkelerine uygun tutum ve davranışları sergiler

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) SİNİR, DUYU KURULU TIP EĞİTİMİ- Ders Programı-Yönerge ve Yönetmelik Tanıtımı Sinir-Duyu KurulununTanıtımı Teorik: HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Sinir Sistemi Hücreleri, I-II Merkezi Sinir Sistemi Histolojisi I-II, ANATOMİ- Merkezi sinir sistemi’ne giriş ve MSS’nin genel morfolojisi I-II-III, Medulla spinalis I-II, İnen ve çıkan yollar I-II, FİZYOLOJİ- Sinir Sisteminin Organizasyonu Sinapsların Temel İşlevler ve Aracı Maddeler I-II, Duyusal Reseptörler, Bilginin İşlenmesinde Nöron Devreleri I-II Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
2) Teorik: ANATOMİ- İnen ve Çıkan Yollar III-IV, Beyin Sapı ve Formatio Reticularis I-II, Beyin sapı ve Formatio reticularis III-IV, Cerebellum I-II, Kraniyal Sinirler- Giriş FİZYOLOJİ- Somatik Duyular I. Genel Organizasyon, Dokunma ve Pozisyon Duyuları I-II, Somatik Duyular: II. Ağrı, Başağrısı ve Termal Duyular I-II, Omuriliğin Motor İşlevleri; Omurilik Refleksleri I-II, HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Periferik Sinir Sistemi Histolojisi, Sinir Sistemi Gelişimi I-II, Laboratuvar: ANATOMİ-Medulla Spinalis Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
3) Teorik: ANATOMİ-Kranial Sinirler I-II-III, Kranial Sinirler IV-V-VI, Diencephalon I-II-III, Basal Çekirdekler ve Beyaz Cevher I-II, Serebral Hemisferler ve Motor ve Duyu Bölgeleri I-II, FİZYOLOJİ- Motor İşlevin Korteks ve Beyin Sapı Tarafından Kontrolü I-II, Laboratuvar: ANATOMİ- Beyin sapı, Cerebellum, Kraniyal sinirler, FİZYOLOJİ- İnsanda Özel Refleksler Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
4) Teorik: ANATOMİ- Serebral hemisferler ve motor ve duyu bölgeleri III-IV, Limbik Sistem ve Bazal Ön Beyin I-II, Ventriküler Sistem ve Liqor Cerebrospinalis, Beyin zarları ve sinusları/MSS damarları I-II-III, Otonom sinir sistemi I-II, Göz Anatomisi ve Görme Yolları I-II-III, Kulak anatomisi ve işitme yolları I-I, FİZYOLOJİ- Serebellum ve Bazal Gangliyonların Genel Motor Kontrole Katkıları I-II, Beyin Korteksi, Beynin Zihinsel İşlevleri, Öğrenme ve Bellek I-II, Beynin Davranış ve Motivasyonla İlgili Mekanizmaları-Limbik Sistem ve Hipotalamus I-II, Beyin Etkinlik Durumları-Uyku, Beyin Dalgaları, Epilepsi, Psikozlar I-II, HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Merkezi Sinir Sistemi zarları, Koroid pleksus, Kan-beyin bariyeri, Laboratuvar: ANATOMİ- Diencephalon, Basal Çekirdekler, Beyaz Cevher, Serebral hemisferler, Limbik sistem ve ventriküler sistem HİSTOLOJİ- Dijilab Sinir Sistemi Histolojisi Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
5) Teorik: ANATOMİ- Kulak anatomisi ve işitme yolları III, HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Göz Histolojisi ve Gelişimi I-II-III, Kulak Histolojisi ve Gelişimi I- II, Kulak Histolojisi ve Gelişimi III, FİZYOLOJİ- Otonom Sinir Sistemi ve Adrenal Medulla I-II, Beyin Kan Akımı, Beyin-Omurilik Sıvısı ve Beyin Metabolizması, Göz: Retinanın Reseptör ve Sinirsel İşlevi I-II, Göz: Görmenin Merkezi Nörofizyolojisi I-II, İşitme Duyusu I-II, BİYOFİZİK- Optik, Spektrofotometrinin İlkeleri ve Görme Biyofiziği, Sesin Biyofiziksel Özellikleri ve İşitme Biyofiziği, Laboratuvar: ANATOMİ- Beyin zarları ve sinüsleri ve MSS damarları,, Göz Anatomisi, Kulak Anatomisi FİZYOLOJİ- EEG Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
6) Teorik: HİSTOLOJİ- Deri Histolojisi ve Gelişimi I-II, FİZYOLOJİ- Kimyasal Duyular - Tat ve Koku, ÖĞRENCİ SUNUMU Laboratuvar: FİZYOLOJİ- Görme keskinliği, akomodasyon, göz modeli, renk körlüğü tayinleri, Diyapozon testleri ve reaksiyon zamanı HİSTOLOJİ- Deri ve duyu organları Laboratuvarı Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
7) Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) ANATOMİ KURUL UYGULAMA SINAVI KURUL SONU SINAVI -
8) Teorik: KURUL TANITIMI, KURUL SONU DEĞERLENDİRME ANATOMİ- Kalp ve pericardium I-II, Kalp ve pericardium III-IV, Kalbin Büyük Damarları I-II, Mediastinum HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Kalbin Gelişimi ve Anomalileri I-II FİZYOLOJİ- Kalp ve Damar Histolojisi I-II-III, Kalp Kası; Bir Pompa Olarak Kalp ve Kalp Kapaklarının İşlevi I, Kalp Kası; Bir Pompa Olarak Kalp ve Kalp Kapaklarının İşlevi II Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
9) Teorik: ANATOMİ- Lenfatik Sistem ve Lenfoid Organlar I-II, Thorax Duvarı, Diaphragma, Solunum Kasları I-II HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Damar Gelişimi ve Anomalileri, Lenfoid Sistem Hücreleri I-II, Primer Lenfoid Organlar I, Primer Lenfoid Organlar II , Sekonder Lenfoid Organlar I-II FİZYOLOJİ- Kalbin Ritmik Uyarılması, Normal Elektrokardiyogram, Dolaşım Sistemine Genel Bakış; Basınç, Akım ve Direncin Biyofiziği, Damarların Gerilebilirliği ve Arteryel ve Venöz Sistemlerin İşlevleri, Mikrodolaşım ve Lenfatik Sistem: Kapiller Sıvı Değişimi, Hücrelerarası Sıvı ve Lenf Akımı I, Mikrodolaşım ve Lenfatik Sistem: Kapiller Sıvı Değişimi, Hücrelerarası Sıvı ve Lenf Akımı II Laboratuvar: ANATOMİ- Kalp ve Perikardium HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Kalp ve Damar Histolojisi BİYOFİZİK- Hemodinamik ilkeler ve Akışkan Dinamiği Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
10) Teorik: ANATOMİ- Burun II, Paranasal Sinuslar HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Üst Solunum Sistemi Histolojisi, Alt Solunum Sistemi Histoloji BİYOFİZİK- Hemoreolojik ilkeler ve Dolaşım Biyofiziği I-II FİZYOLOJİ- Doku Kan Akımının Yerel ve Humoral Kontrolü I-II, Arter Basıncının Uzun Süreli Kontrolü ve Hipertansiyonda Böbreklerin Rolü I-II, Kalp Debisi, Venöz Dönüş ve Düzenlenmeleri I-II , Egzersizde Kas Kan Akımı ve Kalp debisi; Koroner Dolaşım ve İskemik Kalp Hastalığı Ders notları
11) Teorik: ANATOMİ- Larinks I-II, Trachea ve Akciğerler I-II HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Solunum Sistemi Gelişimi ve Anomalileri I-II FİZYOLOJİ- Akciğer Ventilasyonu I-II, Pulmoner Dolaşım, Pulmoner Ödem, Plevra Sıvısı düzenlenmesi I-II, Gaz Değişiminin Fiziksel İlkeleri; Solunum Zarında Oksijen ve Karbondioksit Difüzyonu I-II, Kanda ve Doku Sıvılarında Oksijen ve Karbondioksitin Taşınması I-II BİYOFİZİK- Yüzey Gerilimi, Solunum Dinamiği, Solunum Biyofiziği Laboratuvar: ANATOMİ- Burun ve ilgili yapılar, Larinks,Trachea ve Akciğerler FİZYOLOJİ- Kan basıncı ölçme ve kardiyovasküler sistem muayenesi Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-2 (Tıpta İnsan Bilimleri) Film Etkinliği Sonrası Tartışma Oturumu Ders notları
12) Teorik: FİZYOLOJİ- Solunumun Düzenlenmesi I-II, Solunumun Düzenlenmesi I-II ÖĞRENCİ SUNUMU Laboratuvar: FİZYOLOJİ- Solunum sistemi muayenesi, Solunum fonksiyon testi HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Solunum sistemi histolojisi Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
13) KURUL SONU SINAVI Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) -
14) Teorik: KURUL TANITIMI ANATOMİ- Art. Temporomandibularis ve Çiğneme Kasları I-II, Cavum Oris ve İçindeki Yapılar I-II-III, Pharynx, Oesophagus ve Mide I-II HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Ağız Histolojisi, Özofagus ve Mide Histolojisi I-II, İnce ve Kalın Bağırsak Histolojisi TIBBİ MİKROBİYOLOJİ- Bakteriyolojiye Giriş ve Bakteriyel Patogenez Mekanizmaları I-II, Staphylococcus I-II FİZYOLOJİ- Gastrointestinal İşlevin Genel İlkeleri- Hareketlilik, Sinirsel Kontrol ve Kan Dolaşımı I-II, Besinlerin sindirim kanalında ilerlemesi ve karıştırılması I-II TIBBİ BİYOKİMYA- Amino Asitlerin Karbon İskeletinin Metabolizması, Amino Asitlerin Özgün Metabolik Yolları I-II Laboratuvar: ANATOMİ- Art. Temporomandibularis ve Cavum Oris HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Üst Sindirim Sistemi Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
15) Teorik: ANATOMİ- Peritoneum I-II, Intestinum Tenue I-II FİZYOLOJİ- Sindirim kanalının Salgı İşlevleri I-II TIBBİ MİKROBİYOLOJİ- Streptococcus and Enterococcus I-II, Bacillus, Listeria ve Benzer Gram Pozitif Bakteriler I-II, Enterobacteriales I-II-III TIBBİ BİYOKİMYA- Amino Asitlerin Özgün Metabolik Yolları III, Hem Yıkımı (Bilirubin Metabolizması) Laboratuvar: ANATOMİ- Peritoneum, Pharynx, Özofagus ve Mide Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
16) Teorik: ANATOMİ- Intestinum Crassum I-II, Karaciğer, Safra ve Safra Yolları I-II, Pankreas HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Karaciğer, Safra Kesesi ve Pankreas Histolojisi I-II, Sindirim sistemi gelişimi ve anomalileri I-II, Karaciğer, Safra Kesesi ve Pankreas Gelişimi ve Anomalileri I-II FİZYOLOJİ- Gastrointestinal kanalda sindirim ve emilim I-II, Gastrointestinal Bozuklukların Fizyolojisi I-II, Diyetteki Dengeler; Beslenmenin Düzenlenmesi; Şişmanlık ve Açlık I-II TIBBİ MİKROBİYOLOJİ- Non-fermenttatif Bakteriler I-II, Vibrio, Campylobacter ve Helicobacter I-II, Neisseria, Haemophilus ve Benzer Bakteriler I-II, Çeşitli Gram Negatif Basiller I-II TIBBİ BİYOKİMYA- Porfirin Yapısı ve Sentezi I-II, Gastrointestinal Sistem Hormonları, Toklukta metabolizma, Açlıkta metabolizma Laboratuvar: ANATOMİ- Intestinum Tenue ve Crassum TIBBİ MİKROBİYOLOJİ- Bakterilerin Üretilmesi Ders notları
17) Teorik: TIBBİ MİKROBİYOLOJİ- Çeşitli Gram Negatif Basiller III, Spiroketler I-II, Chlamydia, Mycoplasma and Ureaplasma I-II, Riketsia and Coxiella, Mycobacteria ve Nocardia I-II, Anaerobik Bakteriler I-II-III, Bakterilerin Mikrobiyolojik Tanısı FİZYOLOJİ- Enerji Vericiler ve Metabolizma Hızı, Vücut Sıcaklığının Düzenlenmesi ve Ateş I-II HİSTOLOJİ-EBMRİYOLOJİ- Faringeal arklar ve Gelişim Anomalileri I-II, Yüz Gelişimi ANATOMİ- Portal sistem ve porto-caval anastomozlar TIBBİ BİYOKİMYA- Obezite Biyokimyası, Makro Mineraller, Eser ve Ultra Eser Elementler Laboratuvar- TIBBİ BİYOKİMYA-Tam İdrar Analizi ANATOMİ- Riketsia and Coxiella HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Alt sindirim sistemi ve yardımcı bezler TIBBİ MİKROBİYOLOJİ- Bakterilerin Tanımlanması Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
18) Laboratuvar: HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ-Alt sindirim sistemi ve yardımcı bezler ÖĞRENCİ SUNUMU-KURUL SONU DEĞERLENDİRME-KURUL SONU SINAVI Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
19) I. YARIYIL SONU SINAVI -
20) KURUL TANITIMI Teorik: ANATOMİ- Ureter, Mesane, Urethra I-II, Pelvis, Pelvis döşemesi ve Perineum I, HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Üriner Sistem Histolojisi I-II-III, FİZYOLOJİ- Vücut Sıvı Bölmeleri: Hücredışı ve Hücreiçi Sıvılar; Ödem I-II, Boşaltım Sistemi: İşlevsel Anatomi ve Böbreklerde İdrar Oluşumu I-II, Glomerül Filtrasyonu, Böbreğin Kan Akımı ve Kontrolleri I-II, Glomerül Filtrasyonu, Böbreğin Kan Akımı ve Kontrolleri III, Böbrek Tübüllerinde Geri Emilim ve Sekresyon I TIBBİ BİYOKİMYA- Hücreiçi Sinyal İleti Biyokimyası, Plazma Membranındaki Sinyal İleti Biyokimyası Laboratuvar: ANATOMİ- Üriner Sistem HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ-Üriner Sistem Histolojisi Mesleki Beceri Uygulamaları- Damar Yolu Açabilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
21) Teorik: ANATOMİ- GI. suprarenalis, GI. thyroidea, GI. parathyroidea I-II HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Tiroid, Paratiroid Bezinin Histolojisi ve Gelişimi, Böbreküstü Bezi Histolojisi ve Gelişimi FİZYOLOJİ- Hipofiz Hormonları ve Hipotalamus Tarafından Kontrolleri I-II, Tiroidin Metabolik Hormonları I-II, Adenokortikal hormonlar I-II, İnsülin, Glukagon ve Diyabetes Mellitus I-II, Paratiroid Hormonu, Kalsitonin, Kalsiyum ve Fosfat Metabolizması, D Vitamini I-II, TIBBİ BİYOKİMYA- Tiroid Hormonlarının Yapı, Sentez ve Katabolizması I-II, Hipatalamus, Hipofiz ve Pineal Bez Hormonları, Pankreas Hormonları ve Renin-Anjiyotensin Sistem, Şeker Hastalığı Biyokimyası, Adrenal Hormonlar ve Eikosanoidler I-II, Laboratuvar: ANATOMİ- Endokrin Sistem HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Üriner Sistem Histolojisi Mesleki Beceri Uygulamaları- İV Enjeksiyon Yapabilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
22) Teorik: ANATOMİ- Erkek Genital Organları I-II, Kadın Üreme Organları I-II, FİZYOLOJİ- Erkekte Üreme İşlevleri ve Hormonlara Bağlı İşlevler I HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Erkek Genital Sistem Histolojisi I-II, Kadın Genital Sistem Histolojisi I-II, Ürogenital Sistem Gelişimi ve Anomalileri I-II-III, Erkekte Üreme İşlevleri ve Hormonlara Bağlı İşlevler I,Gebelik Öncesi Kadın Fizyolojisi ve Kadın Hormonları I Laboratuvar: ANATOMİ- Erkek Genital Sistemi, Kadın Genital Sistemi HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Erkek Genital Sistem Histolojisi Mesleki beceri uygulamaları- İV Enjeksiyon Yapabilme Ders notları
23) Teorik: ÖĞRENCİ SUNUMLARI KURUL SONU SINAVI Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) -
24) BİYOLOJİK ETKENLER-SAVUNMA-ENFLAMASYON KURULU Biyolojik Etkenler-Savunma-Enflamasyon Kurulunun Tanıtımı Teorik: MİKROBİYOLOJİ-Virolojiye Giriş ve Viral Patogenez Mekanizmaları, Papillomavirus, Polyomavirus ve Pox virus I-II, Adenovirus, Doğal İmmün Yanıt-1 I PATOLOJİ-Patolojiye giriş: Laboratuar, teknik, fonksiyon I-II, BİYOFİZİK-Radyasyon Biyofiziği I-II-III, Mesleki Beceri Uygulamaları-İM Enjeksiyon Yapabilme Ders notları
25) Teorik: MİKROBİYOLOJİ- Antijen Sunumu, Tanınması ve İmmün Sistemin Uyarılması I, Antijen Sunumu, Tanınması ve İmmün Sistemin Uyarılması II, Picornaviruslar ve Parvovirus, Coronavirus I-II, Retroviruslar I-II PATOLOJİ-Gelişim Bozuklukları,Patolojik Terminoloji I-II, Hücre Hasarı, Hücre Ölümü, Adaptasyon I-II, BİYOFİZİK- X-ışınlarının Elde Edilmesi, Röntgen, Tomografi, Bilgisayarlı Tomografi Mesleki Beceri Uygulamaları- SC ve İD Enjeksiyon Yapabilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
26) Teorik: MİKROBİYOLOJİ- Hepatit virus I-II, Orthomyxoviridae I-II, Paramyxoviridae and Rubella virus, Rotavirus ve Norovirus, Arboviruslar ve Vektörle Bulaşan Viruslar, Mikolojiye Giriş İMMÜNOLOJİ- Adaptif (Spesifik) İmmün Yanıt-1 I-II, Adaptif (Spesifik) İmmün Yanıt-2 I-II PATOLOJİ- Akut ve Kronik Yangı I-II, Doku Yenilenmesi ve Onarım I-II BİYOFİZİK- Manyetik Rezonans Görüntüleme, Radyofarmasötikler-Radyonüklidler, SPECT-PET MESLEKİ BECERİ UYGULAMASI- İV, İD Enjeksiyon Yapabilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
27) Teorik: ANATOMİ- Pelvis, Pelvis döşemesi ve Perineum II, Endokrin Sisteme Giriş ve Hipofiz (Adenohipofiz Ağırlıklı) FİZYOLOJİ- Böbrek Tübüllerinde Geri Emilim ve Sekresyon II-III, İdrarın Yoğunlaştırılması ve Seyreltilmesi; Hücredışı Sıvı Ozmolaritesinin ve Sodyum Konsantrasyonunun Düzenlenmesi I, Potasyum, Kalsiyum, Fosfat ve Mağnezyumun Böbrek Tarafından Düzenlenmesi; Kan Hacmi ve Hücredışı Sıvı Hacminin Kontrolünde Böbrek Mekanizmalarının Birlikte Çalışması I-II-III, Asit-Baz Düzenlenmesi I-II, Diüretikler, Böbrek Hastalıkları, Endokrinolojiye Giriş HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ- Nöroendokrin Sistem Histolojisi, Hipofiz, Epifiz ve Pankreasın Endokrin Kısmının Histolojisi ve Gelişimi I, Hipofiz, Epifiz ve Pankreasın Endokrin Kısmının Histolojisi ve Gelişimi II MESLEKİ BECERİ UYGULAMASI- Damar Yolu Açabilme, İV Enjeksiyon Yapabilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
28) MİKROBİYOLOJİ- Mantarların Mikrobiyolojik Tanısı Laboratuvar: MİKROBİYOLOJİ- Dermatofitlerin ve Bazı Fırsatçı Mikoz Etkeni Mantarların İncelenmesi Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
29) Teorik: MİKROBİYOLOJİ- Yüzeyel ve Kütanöz Mikozlar I-II, Rhabdovirus ve Prionlar, Virusların Mikrobiyolojik Tanısı, Sistemik Mikozlar, Subkutanöz Mikozlar, Fırsatçı Mikozlar I-II, İMMÜNOLOJİ- İmmünolojik (Serolojik) Tanı Yöntemleri, Kompleman Sistemi, Sitokinler PATOLOJİ- Hemodinamik Bozukluklar, Tromboembolik Hastalık ve Şok I-II, BİYOFİZİK- Endoskopi, Ultrasononografi, LASER PATOLOJİ- Zedelenmeye Hücresel Yanıt-İnflamatuar Hastalıkların Patolojisi İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
30) ÖĞRENCİ SUNUMLARI KURUL SONU DEĞERLENDİRME KURUL SONU SINAVI Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
31) YAŞAMIN EVRELERİ-I KURULU Yaşamın Evreleri-I Kurulunun Tanıtımı Teorik: MİKROBİYOLOJİ- Parazitolojiye Giriş, İntestinal ve Ürogenital Protozoonlar I-II, FARMAKOLOJİ-Farmakolojiye Giriş ve Temel Tanımlar, Farmakokinetik I-II İlaçların Emilimi FİZYOLOJİ- Gebelik ve Emzirme I-II ÇOCUK SH- Yenidoğan Taramaları KADIN HD-Gebelik ve 1.Trimester, 2. Trimester, 3. Trimester, Doğum BİYOİSTATİSTİK- Bilimsel  Araştırma ve istatistiğin tanımı , Ölçme ve kesinlik, başlıca ölçüm düzeyler, Verilerin özetlenmesi, sıklık dağılımları ve grafikle kesinlik, başlıca ölçüm düzeyler Mesleki Beceri Uygulamaları- Kan Basıncı Ölçümü Yapabilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
32) Teorik: FARMAKOLOJİ-Farmakokinetik III - İlaçların Metabolizması (Biyotransformasyon) Farmakokinetik IV - İlaçların Atılımı, İlaç Uygulama Yolları ve Farmasötik Şekiller MİKROBİYOLOJİ- Kan ve doku protozoonları I-II, BİYOİSTATİSTİK-Tıpta Kullanılan Başlıca Ortalama Türleri, Değişkenlik Kavramı, Başlıca Değişkenlik Ölçüleri, Kan ve doku protozoonları I-II, İstatistikte kullanılan başlıca kuramsal dağılımlar-I: Binom dağılımı, Poisson dağılımı FİZYOLOJİ-Fetusun ve Yenidoğanın Fizyolojisi I-II, ÇOCUK SAĞLIĞI ve HAS.-Normal Puberte/Puberte Gelişimi, Kalsiyum ve D Vitamini Metabolizması Mesleki Beceri Uygulamaları-Rinne-Weber ve Schwabach Testleri Uygulayabilme Özgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
33) Teorik: MİKROBİYOLOJİ- Kan ve doku protozoonları III, Nematodlar I-II, Trematodlar, Sestodlar I-II, Artropodlar I-II, Parazitlerin Mikrobiyolojik Tanısı FARMAKOLOJİ-Farmakodinamik I - Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi I, Farmakodinamik I - Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi II, Farmakokinetik II - İlaçların Etki Mekanizmaları, İlaçların Etkilerini Değiştiren Faktörler, Farmakokinetik ve Farmakodinamik İlaç Etkileşimleri I-II, İlaçların Toksik Etkileri TIBBİ BİYOKİMYA-Plazma Proteinleri ve Klinik Önemi I-II BİYOİSTATİSTİK-İstatistikte Kullanılan Başlıca Kuramsal Dağılımlar -II: Normal dağılım, student t dağılımı, Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri, Kuramsal Örnekleme Dağılımı , Örneklem Büyüklüğü, Hipotez Testleri, İstatistiksel Anlamlılık Kavramı, Ortalamaların Genellenmesi ve Karşılaştırılması, Güven Aralığı Tahmini, Z Testi, Student's t Testi, Oranların Genellenmesi ve Karşılaştırılması, Güven Aralığı Tahmini, Z Testi, Sıra İstatistikleri İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
34) Teorik: FARMAKOLOJİ- Akılcı İlaç Kullanımı I-II Laboratuvar: MİKROBİYOLOJİ- Parazitlerin Mikrobiyolojik Tanısı ÖĞRENCİ SUNUMLARI KURUL SONU DEĞERLENDİRME İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) Ders notları
35) IÖzgül Çalışma Modülü, Dikey Koridor-1: İstinye Tıp Hekimlik Yolculuğum-1 Erken Klinik Temas Koruyucu Hekimliğe Temas (Saha Ziyareti) KURUL SONU SINAVI -
36) Mesleki ve Klinik Beceri Uygulamaları Telafi Haftası -
37) Bahar Yarıyılı Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: FİZYOLOJİ: Guyton Tıbbi Fizyoloji
PHYSIOLOGY: Medical Physiology (Guyton)
İMMÜNOLOJİ:
Roitt's Essential Immunology-2017-(Çeviri) Temel İmmünoloji-İmmün sistemin işlevleri ve bozuklukları-Abbas-2015
MİKROBİYOLOJİ:
Koneman's Color Atlas And Textbook of Diagnostic Microbiology Türkçe Baskısı-2017
Tıbbi Mikrobiyoloji-Murray-2016 Tıbbi Mikrobiyoloji-Jawetz-2014 Lippincott’un Şekillerle Açıklamalı Derleme Ders Kitapları-Mikrobiyoloji
FARMAKOLOJİ:
-Kayaalp, O. (2012). Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji (13’üncü baskı). Ankara: Pelikan Tıp Teknik Yayıncılık.
-Brunton, L., Knollman, B., Hilal-Dandan, R. (2021). Goodman and Gilman s The Pharmacological Basis of Therapeutics (14th edition). USA: McGraw and Hill Company.
-Whalen, K., Radhakrishnan, R., Felid, K.(2018). Lippincott s Illustrated Reviews: Pharmacology (7th edition). USA: Lippincott Williams & Wilkins.
-Katzung, B.G. (2020). Basic and Clinical Pharmacology (15th edition). USA: McGraw-Hill Companies.
PHARMACOLOGY
• Brunton, L., Knollman, B., Hilal-Dandan, R. (2021). Goodman and Gilman s The Pharmacological Basis of Therapeutics (14th edition). USA: McGraw and Hill Company.
• Whalen, K., Radhakrishnan, R., Felid, K.(2018). Lippincott s Illustrated Reviews: Pharmacology (7th edition). USA: Lippincott Williams & Wilkins.
• Katzung, B.G. (2020). Basic and Clinical Pharmacology (15th edition). USA: McGraw-Hill Companies.
PATOLOJİ:
Robbins Basic Pathology / [editors] Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Jon C. Aster; artist James A. Perkins
PATHOLOGY:
Robbins Basic Pathology / [editors] Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Jon C. Aster; artist James A. Perkins

Diğer Kaynaklar: ANATOMİ:
Öğrencilerin beceri uygulamalarına ilişkin ders notlarını okuyarak gelmeleri önerilir. Ayrıca;
1.Her Yönüyle Anatomi (Yasin Arifoğlu)
2.İnsan Anatomisi (Mustafa Sarsılmaz)
3.Fonksiyonel Nöroanatomi (Doğan Taner)
4.Anatomi 2. cilt (Kaplan Arıncı, Alaittin Elhan)
5.Gray's Anatomy (Susan Standring)
6.Atlas of Human Anatomy (Frank H. Netter)
7.Atlas of Anatomy-Head and Neuroanatomy (THIEME)
8.İnsan Anatomisi Atlası (Johannes Sobotta)
ANATOMY:
It is recommended that students come by reading the lecture notes on skill practices. Besides;
1.Gray's Anatomy (Susan Standring)
2.Atlas of Human Anatomy (Frank H. Netter)
3.Atlas of Anatomy-Head and Neuroanatomy (THIEME)
4.Atlas of Human Anatomy (Johannes Sobotta)
MİKROBİYOLOJİ:
*Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi cilt 1-2 Prof. Dr. Ayşe Willke Topçu , Prof. Dr. Güner Söyletir , Prof. Dr. Mehmet Doğanay Nobel tıp Kitapevleri
*Temel Tıbbi Mikrobiyoloji Patrick R. Murray, Güneş Tıp Kitapevi
*Koneman's Color Atlas And Textbook of Diagnostic Microbiology Türkçe Baskısı Çeviri Editörleri Prof.Dr. Ahmet Başustaoğlu, Prof.Dr. Ayşe Dürdal Us, Hipokrat Kitapevi
*Klinik Mikrobiyoloji Cilt 1-2 Patrick R. Murray, Ellen Jo Baron, James H.Jorgensen, Marie Louise, Landry Hipokrat Kitapevi
*Tıbbi Mikrobiyoloji Jawetz, Melnick, Adelberg Güneş Tıp Kitapevleri
* Roitt's Essential Immunology, Seamus J. Martin, Dennis R Burton, Ivan M Rotti WILWY-BLACKWELL , Nobel tıp Kitapevleri
* Temel İmmünoloji-İmmün sistemin işlevleri ve bozuklukları, Abul K. Abbas, Andrew H. Lichtman, Shiv Pillia, Güneş Tıp Kitapevleri
IMMUNOLOGY
Roitt's Essential Immunology, Seamus J. Martin, Dennis R Burton, Ivan M Rotti WILWY-BLACKWELL, Nobel tıp Kitapevleri-2017
Cellular and Molecular Immunology-Abbas-2014
MICROBIOLOGY
Koneman's Color Atlas And Textbook of Diagnostic Microbiology Medical Microbiology-Murray, Rosenthal,Pfaller Medical Microbiology-Jawetz, Melnick-Adelberg's 4Review of Medical Microbiology and Immunology-Levinson-Lange-2014
Lippincott's Illustrated Reviews Microbiology-Harvey-2013

PATHOLOGY
1.Pocket companion to Robbins and Cotran pathologic basis of disease / Richard N. Mitchell, Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Jon C. Aster; with illustrations by James A. Perkins
2.Textbook of pathology / Harsh Mohan, foreword Ivan Damjanov
3.Anatomic pathology : board review / Jay H. Lefkowitch
4.Exam preparatory manual for undergraduates : pathology / Ramadas Nayak, Nayak, Rakshatha

FARMAKOLOJİ:
*Trevor, A.J., Masters S.B. , Katzung B.G. (2019). Çeviri Editörü: Erden, B.F. Katzung ve Trevor Farmakoloji - Sınav ve Gözden Geçirme (11’inci baskı). USA: McGraw-Hill Companies.
PHARMACOLOGY
Trevor, A.J., Masters S.B. , Katzung B.G. (2019). Çeviri Editörü: Erden, B.F. Katzung ve Trevor Farmakoloji - Sınav ve Gözden Geçirme (11’inci baskı). USA: McGraw-Hill Companies
PATOLOJİ:
*Pocket companion to Robbins and Cotran pathologic basis of disease / Richard N. Mitchell, Vinay Kumar, FARMAKOLOJİ:
*Trevor, A.J., Masters S.B. , Katzung B.G. (2019). Çeviri Editörü: Erden, B.F. Katzung ve Trevor Farmakoloji - Sınav ve Gözden Geçirme (11’inci baskı). USA: McGraw-Hill Companies.Abul K. Abbas, Jon C. Aster ; with illustrations by James A. Perkins
* Textbook of pathology / Harsh Mohan, foreword Ivan Damjanov
*Anatomic pathology : board review / Jay H. Lefkowitch
*Exam preparatory manual for undergraduates : pathology / Ramadas Nayak, Nayak, Rakshatha

HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ:
1. Eşrefoğlu M. Renkli Genel Histoloji. İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016.
2. S. Solakoğlu - Y. Aytekin (Çev). Ed. Junquiera L.C.,Carneiro. Temel Histoloji. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2009.
3. Dağdeviren A, Müftüoğlu F. S, Karabay G. Ed. Gartner L P., Hiatt J L.. Netter Histoloji. 4. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri,2009.
4. Demir R. Histolojik Boyama Teknikleri. Palme Yayıncılık. Ankara, 2001.
5. Demir R. di Fiore Histoloji Atlası. Dokuzuncu Baskı, Palme Yayıncılık. Ankara, 2001.
6. Müftüoğlu S, Kaymaz F, Atilla P. (Çev). Ed. Ovalle W K., Nahirney P K..Güneş Tıp Kitabevleri,2009.
7. Anthony L. Mescher, Junquiera L.C.,Carneiro. Basic Histology. 14th Edition. McGraw-Hill Education.
8. Michael H. Ross, Wojciech Pawlina. Histology A Textand Atlas with Correlated Cell and Molecular Biology. 7th Edition, 2016.
9. Keith L. Moore, T.V.N. Persaud, Mark G. Torchia. The Developing Human Clinical Oriented Embyology. 10th Edition. Elsevier, 2016.
10. T.W. Sadler. Langman’s Medical Embryogly. Walters Kluwer, 14th Edition, 2019.
HISTOLOGY-EMBRIOLOGY
1. Anthony L. Mescher, Junquiera L.C.,Carneiro. Basic Histology. 14th Edition. McGraw-Hill Education.
2. Michael H. Ross, Wojciech Pawlina. Histology A Textand Atlas with Correlated Cell and Molecular Biology. 7th Edition, 2016.
3. Keith L. Moore, T.V.N. Persaud, Mark G. Torchia. The Developing Human Clinical Oriented Embyology. 10th Edition. Elsevier, 2016.
4. T.W. Sadler. Langman’s Medical Embryogly. Walters Kluwer, 14th Edition, 2019.

FİZYOLOJİ:
1.İnsan Fizyolojisi (TFBD) İstanbul Tıp Kitabevi Yayınları 2020
2.Fizyoloji (Berne)
3.Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi
4. Lippincott Görsel Anlatımlı Fizyoloji
PHYSIOLOGY :
1. Physiology (Berne & Levy)
2. Ganong’s Medical Physiology
3. Lippincott Illustrated Reviews: Physiology
4. Human physiology An integrated approach, (Silverthorn)
BİYOKİMYA:
1.Denise R. Ferrie. Lippincott's Illustrated Reviews: Biochemistry Sixth Edition Walter Kluwer Philadelphia USA, 2014.
2.Cox, Michael M., and David L. Nelson. Lehninger principles of biochemistry. Vol. 5. New York: Wh Freeman, 2008.
3.Baynes, John W., and Marek H. Dominiczak. Medical Biochemistry E-Book. Elsevier Health Sciences, 2014.
4.Burtis, Carl A., Edward R. Ashwood, and David E. Bruns. Tietz textbook of clinical chemistry and molecular diagnostics-e-book. Elsevier Health Sciences, 2012.
5.VOET, Donald; VOET, Judith G.; PRATT, Charlotte W. Fundamentals of biochemistry: life at the molecular level. 2013.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Temel ve klinik bilimlerden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edinmiş olduğu bilgi, beceri, tutum ve davranışları, yeterlikler biçiminde bütünleştirerek, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, akılcı, etkin, hasta ve kendisi dahil çalışan sağlığını göz önünde bulunduran, kalite standartlarına uygun, güvenli sağlık hizmeti sunumu için kullanır. 3 3 3 3 3 3 3 1 1 3 1
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 1
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. 1 2 1 1 1
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışır. 2 2 2 1 1 2 2 1 1
5) Sağlık hizmet sunumunda, hem sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, hem de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. 1 3
6) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. 3 3 3 3 3 3 3 2
7) Mesleğini yürütürken, hastanın bütünlüğünü, mahremiyetini ve onurunu gözeterek, etik ve ahlaki ilkeler, hak ve yasal sorumluluklar ve iyi hekimlik uygulamaları çerçevesinde yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlarla görevlerini ve yükümlülüklerini yerine getirir. 1
8) Mesleki uygulamalarındaki kendi performansını, duygular, bilişsel özellikler ve davranışlar bakımından değerlendirir ve geliştirir.
9) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
10) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
11) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
12) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
13) Sağlık hizmeti sunumu sırasında, sağlık ekibi içinde, örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
14) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, yürütme, değerlendirme süreçlerinde, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
15) Birlikte sağlık hizmeti sunduğu ekibin içinde, diğer sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkında olarak olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenmek üzere uygun davranışlar gösterir.
16) Mesleki uygulamalarında, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
17) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar dahil hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
18) Koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı ve yakınlarını karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
19) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve elde ettiği sonuçları ve /veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
20) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır, eleştirel değerlendirir ve klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. 3 1
21) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. 2
22) Bireysel çalışma ve öğrenme süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. 2
23) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
24) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik bilimlerden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edinmiş olduğu bilgi, beceri, tutum ve davranışları, yeterlikler biçiminde bütünleştirerek, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, akılcı, etkin, hasta ve kendisi dahil çalışan sağlığını göz önünde bulunduran, kalite standartlarına uygun, güvenli sağlık hizmeti sunumu için kullanır. 3
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 1
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. 1
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışır. 3
5) Sağlık hizmet sunumunda, hem sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, hem de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. 1
6) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. 1
7) Mesleğini yürütürken, hastanın bütünlüğünü, mahremiyetini ve onurunu gözeterek, etik ve ahlaki ilkeler, hak ve yasal sorumluluklar ve iyi hekimlik uygulamaları çerçevesinde yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlarla görevlerini ve yükümlülüklerini yerine getirir.
8) Mesleki uygulamalarındaki kendi performansını, duygular, bilişsel özellikler ve davranışlar bakımından değerlendirir ve geliştirir. 2
9) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. 1
10) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
11) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
12) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
13) Sağlık hizmeti sunumu sırasında, sağlık ekibi içinde, örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
14) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, yürütme, değerlendirme süreçlerinde, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
15) Birlikte sağlık hizmeti sunduğu ekibin içinde, diğer sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkında olarak olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenmek üzere uygun davranışlar gösterir.
16) Mesleki uygulamalarında, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. 1
17) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar dahil hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
18) Koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı ve yakınlarını karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
19) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve elde ettiği sonuçları ve /veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
20) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır, eleştirel değerlendirir ve klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. 2
21) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
22) Bireysel çalışma ve öğrenme süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. 1
23) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
24) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Ödev 3 % 2
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 3
Kurul 6 % 40
Final 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 2 2 678 1364
Laboratuvar 6 1 1 105 642
Uygulama 6 2 2 6 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 2 2 104 216
Sunum / Seminer 1 12 2 12 26
Ödevler 2 0 10 10 40
Ara Sınavlar 6 1 1 15 102
Final 2 1 1 20 44
Toplam İş Yükü 2494