ICM491 Bitirme Projesiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM491
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
20
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu: ICM401 - Proje 5
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Emre Gündoğdu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencinin İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü lisans eğitimi süresince edindiği bilgi, deneyim ve becerilerin mesleki olarak yeterli seviyede olduğunu ve yetkinliğini ortaya koyabilmesidir. Lisans eğitiminin son döneminde yer alan bu derste öğrenciden; çalışma takvimiyle uyumlu bir şekilde verili bir tasarım problemini tüm boyutlarıyla ele alabilmesi ve tasarım araçlarını etkin kullanarak özgün bir mimari proje önerisi geliştirmesi beklenir.
Dersin İçeriği: Bitirme Projesi dersi, tüm araştırma ve tasarım sürecinin öğrenci tarafından bireysel olarak yürütüldüğü bir iç mekân projesinin çalışılmasını içermektedir. Öğrenci belirlenen periyotlarda gerçekleşen oturumlarda değerlendirme jürisine çalışmasının ilerleme sürecini görsel ve sözlü olarak sunar. Öğrenci hem jüri oturumlarındaki yorum ve önerileri hem de proje gereksinimlerini dikkate alarak çalışmasını geliştirmekle ve tasarım sürecini belirlenen süreler içerisinde sonuçlandırmakla yükümlüdür.

İç mekân projesinin başlangıç problemi kompleks bir çevrede/ yapıda kapsamlı bir ihtiyaç programı halinde verilir. Öğrenciden beklenen; konuyu ve yeri kapsamlı ele alabilmek üzere araştırma, analiz ve değerlendirmeler yapması, tasarım sürecinde ihtiyaç programını detaylandırması, özgün bir mekânsal organizasyon oluşturması, malzeme seçimleriyle özgün yüzeyler ve çevresel sistemler tasarlaması, çalışmasını çeşitli ölçeklerde inceltmesi, tasarım araçlarını etkin kullanması ve çalışmasını hem görsel hem de sözlü olarak anlaşılır ve etkin bir dilde sunmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Verili bir tasarım problemi çerçevesinde düşünme, araştırma yapma, veri toplama, tasarım önerisi sunma ve geliştirme konularında deneyim kazanır.
2) Tasarım probleminin bağlamını ve konusunu yetkin bir şekilde analiz edip yorumlayabilir.
3) Kompleks bir ihtiyaç programı oluşturabilir.
4) Tasarım problemiyle ilişkili kavramsal öneriler geliştirebilir.
5) Kavramsal yaklaşım ve ihtiyaç programını detaylandırarak bunlarla ilişkili mekânsallıklar kurgulayabilir.
6) Temsil yöntemleri, tasarım araç ve malzemelerini etkin kullanır.
7) Farklı kullanıcılar için mekânsal öneriler geliştirir.
8) Malzeme seçimi, çevresel sistemler, yüzey ve detay tasarımı konularında yetkinlik gösterir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme Projesi Bilgilendirme Toplantısı
2) Bireysel Çalışmalar-1 Kentsel çevre analizi ve yapısal araştırma Örnek araştırmaları Detaylandırılmış ihtiyaç programı İşletme, gece ve gündüz kullanımı, farklı kullanıcılar için kullanım alanlarına ilişkin grafik çalışmalar (diyagram, eskiz, infografik, haritalama vb.) Kavramsal yaklaşım, yerleşim ve tasarım kriterlerine ilişkin grafik çalışmalar Malzeme ve yüzey kararlarına ilişkin görsel çalışmalar 1/100 ölçekli maket, 1/100 ölçekli çizim seti (planlar ve en az üç kesit)
3) Bireysel Çalışmalar-1 Kentsel çevre analizi ve yapısal araştırma Örnek araştırmaları Detaylandırılmış ihtiyaç programı İşletme, gece ve gündüz kullanımı, farklı kullanıcılar için kullanım alanlarına ilişkin grafik çalışmalar (diyagram, eskiz, infografik, haritalama vb.) Kavramsal yaklaşım, yerleşim ve tasarım kriterlerine ilişkin grafik çalışmalar Malzeme ve yüzey kararlarına ilişkin görsel çalışmalar 1/100 ölçekli maket, 1/100 ölçekli çizim seti (planlar ve en az üç kesit)
4) Bireysel Çalışmalar-1 Kentsel çevre analizi ve yapısal araştırma Örnek araştırmaları Detaylandırılmış ihtiyaç programı İşletme, gece ve gündüz kullanımı, farklı kullanıcılar için kullanım alanlarına ilişkin grafik çalışmalar (diyagram, eskiz, infografik, haritalama vb.) Kavramsal yaklaşım, yerleşim ve tasarım kriterlerine ilişkin grafik çalışmalar Malzeme ve yüzey kararlarına ilişkin görsel çalışmalar 1/100 ölçekli maket, 1/100 ölçekli çizim seti (planlar ve en az üç kesit)
5) Birinci Ara Jüri
6) Bireysel Çalışmalar-2 Birinci Ara Jüri teslim listesinin jüri sonrası geliştirilmesi 1/50 ölçekli kısmi kat planları ve kesitler Özgün mekânsal bileşenleri gösteren 1/20 ölçekli plan ve kesit sistem detayları, 1/10 ve/veya 1/5 ölçekli nokta detaylar Perspektifler ve diğer görsel çalışmalar
7) Bireysel Çalışmalar-2 Birinci Ara Jüri teslim listesinin jüri sonrası geliştirilmesi 1/50 ölçekli kısmi kat planları ve kesitler Özgün mekânsal bileşenleri gösteren 1/20 ölçekli plan ve kesit sistem detayları, 1/10 ve/veya 1/5 ölçekli nokta detaylar Perspektifler ve diğer görsel çalışmalar
8) Bireysel Çalışmalar-2 Birinci Ara Jüri teslim listesinin jüri sonrası geliştirilmesi 1/50 ölçekli kısmi kat planları ve kesitler Özgün mekânsal bileşenleri gösteren 1/20 ölçekli plan ve kesit sistem detayları, 1/10 ve/veya 1/5 ölçekli nokta detaylar Perspektifler ve diğer görsel çalışmalar
9) Bireysel Çalışmalar-2 Birinci Ara Jüri teslim listesinin jüri sonrası geliştirilmesi 1/50 ölçekli kısmi kat planları ve kesitler Özgün mekânsal bileşenleri gösteren 1/20 ölçekli plan ve kesit sistem detayları, 1/10 ve/veya 1/5 ölçekli nokta detaylar Perspektifler ve diğer görsel çalışmalar
10) İkinci Ara Jüri
11) Bireysel Çalışmalar-3 Birinci ve İkinci Ara Jüri teslim listesinin jüri sonrası geliştirilmesi ve sonuçlandırılması 1/200 ölçekli döşeme ve tavan planları
12) Bireysel Çalışmalar-3 Birinci ve İkinci Ara Jüri teslim listesinin jüri sonrası geliştirilmesi ve sonuçlandırılması 1/200 ölçekli döşeme ve tavan planları
13) Bireysel Çalışmalar-3 Birinci ve İkinci Ara Jüri teslim listesinin jüri sonrası geliştirilmesi ve sonuçlandırılması 1/200 ölçekli döşeme ve tavan planları
14) Bireysel Çalışmalar-3 Birinci ve İkinci Ara Jüri teslim listesinin jüri sonrası geliştirilmesi ve sonuçlandırılması 1/200 ölçekli döşeme ve tavan planları
15) Final Jürisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Architecture: Form, Space, & Order - F.K. Ching
A Visual Dictionary of Architecture - F.K. Ching
Interior Design Illustrated - F.K. Ching
Architects' Data - Neufert
Human Dimensions and Interior Space - Julius Panero
The Poetics of The Space - Gaston Bachelard
Diğer Kaynaklar: Architecture: Form, Space, & Order - F.K. Ching
A Visual Dictionary of Architecture - F.K. Ching
Interior Design Illustrated - F.K. Ching
Architects' Data - Neufert
Human Dimensions and Interior Space - Julius Panero
The Poetics of The Space - Gaston Bachelard

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. 3
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. 3
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. 3
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. 3
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. 2
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. 3
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. 3
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. 3
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. 2
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. 3
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. 3
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. 3
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 1 8
Proje 3 24
Toplam İş Yükü 32