Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITB405
Ders İsmi: Uluslararası Satış ve Pazarlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Naim Çetintürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere uluslararası odaklı satış ve pazarlama konusunda uygulamaya dayalı bilgi ve anlayış kazandırmanın yanı sıra, mezuna uygulamalı teori ve metodoloji aracılığıyla bunlarla ilgili konuları analiz etme, değerlendirme ve yansıtma becerisi kazandırmaktır. Buna ek olarak, mezunların uluslararası müşteri ilişkileri ve doğrudan satış ile ilgili karmaşık görevleri yönetmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Uluslararası pazarlara giriş, uluslararası ekonomik çevre, uluslararası ticaret ortamı, küresel bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması, küresel segmentasyon, hedef pazarlama ve konumlandırma, uluslararası pazarlar için stratejiler, uluslararası pazarlarda ürün ve marka kararları, uluslararası pazarlama kararları, uluslararası piyasalarda dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım, uluslararası pazarlarda pazarlama iletişimi kararları, dijital çağda uluslararası pazarlama, uluslararası pazarlarda liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazar kavramı bağlamında pazarlama ve satış tanımlarını doğru öğrenmek.
2) Temel pazarlama bileşenlerini öğrenmek
3) Pazar analizi yapabilecek düzeyde bir işletmeye dair iç ve dış faktörleri değerlendirebilmek
4) Pazar araştırması bağlamında bir araştırmanın nasıl öğrenme çıktıları sunacağını anlamak
5) Entegre bir pazarlama planı hazırlayabilmek ve bunu ürün geliştirme, fiyat, tanıtım gibi pazarlama karması kapsamında yapabilmek
6) Uluslararası pazar kavramını tanımlamak ve anlayabilmek, bu sayede doğru bir ticaret yaklaşımı geliştirebilmek.
7) Hazır bir pazarlama planını uluslararası perspektifle değerlendirerek uygulayabilmek ve sonuçları açısından doğru aksiyonları almaya hazır olmak.
8) Dijitalleşen dünyada yeni pazarlama araçlarını değişen tüketici davranışları ve beklentileri doğrultusunda yorumlayabilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazar Tanımı - Pazarlama ve Satış Temel Kavramlar
2) Tüketici İhtiyaçları ve Değer Kavramı
3) Pazarlama Çevresi ve Pazar Analizine Giriş
4) Pazar Segmentasyonu ve Stratejisi
5) Hedef Pazar Kavramı - Hedef Pazar Kararları
6) Konumlandırma - Yeniden Konumlandırma
7) Tüketici Davranışı ve Satın Alma Kararları
8) Marka ve Kurumsal Stratejiler
9) Uluslararası Pazarlar - Pazara Giriş
10) Strateji ve Pazarlama Kavramları Çerçevesinde Uluslararası Ticaret
11) Ürün Geliştirme: Ürün Yaşam Eğrisi, Değer Yaratma, Uluslararası Pazarlarda Katma Değer Yaratma
12) Ürün ve Fiyatlandırma - Uluslararası Pazarlarda Değer Temelli Pazarlama
13) Dağıtım ve Dağıtım Kanalı Kararları (Yönetimi)
14) Global Pazarlarda Pazarlama İletişimi
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Steve Carter , International Marketing Strategy Revised Edition, ISBN-13: 978-0750657099
Öğretim üyesinin notlerı
Diğer Kaynaklar: Lecturer's course notes
Steve Carter , International Marketing Strategy Revised Edition, ISBN-13: 978-0750657099

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2 2
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3 3
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 3 3 2 2 3 3 3 3
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2 3 3 3 3 2 3 2
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. 3 3 3 3 3 3 3 3
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar 2 2 2 3 3 3 3 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 1 2 2 2 2 2 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1 1 1 1 1 1 1 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 3 3 3 3 3 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 3 3 3 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 2 2 2 1 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. 2
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 3
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. 3
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Sunum / Seminer 7 17
Proje 6 16
Ara Sınavlar 3 17
Final 3 21
Toplam İş Yükü 127