Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITB405 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası Satış ve Pazarlama | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Naim Çetintürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere uluslararası odaklı satış ve pazarlama konusunda uygulamaya dayalı bilgi ve anlayış kazandırmanın yanı sıra, mezuna uygulamalı teori ve metodoloji aracılığıyla bunlarla ilgili konuları analiz etme, değerlendirme ve yansıtma becerisi kazandırmaktır. Buna ek olarak, mezunların uluslararası müşteri ilişkileri ve doğrudan satış ile ilgili karmaşık görevleri yönetmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Uluslararası pazarlara giriş, uluslararası ekonomik çevre, uluslararası ticaret ortamı, küresel bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması, küresel segmentasyon, hedef pazarlama ve konumlandırma, uluslararası pazarlar için stratejiler, uluslararası pazarlarda ürün ve marka kararları, uluslararası pazarlama kararları, uluslararası piyasalarda dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım, uluslararası pazarlarda pazarlama iletişimi kararları, dijital çağda uluslararası pazarlama, uluslararası pazarlarda liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazar kavramı bağlamında pazarlama ve satış tanımlarını doğru öğrenmek. 2) Temel pazarlama bileşenlerini öğrenmek 3) Pazar analizi yapabilecek düzeyde bir işletmeye dair iç ve dış faktörleri değerlendirebilmek 4) Pazar araştırması bağlamında bir araştırmanın nasıl öğrenme çıktıları sunacağını anlamak 5) Entegre bir pazarlama planı hazırlayabilmek ve bunu ürün geliştirme, fiyat, tanıtım gibi pazarlama karması kapsamında yapabilmek 6) Uluslararası pazar kavramını tanımlamak ve anlayabilmek, bu sayede doğru bir ticaret yaklaşımı geliştirebilmek. 7) Hazır bir pazarlama planını uluslararası perspektifle değerlendirerek uygulayabilmek ve sonuçları açısından doğru aksiyonları almaya hazır olmak. 8) Dijitalleşen dünyada yeni pazarlama araçlarını değişen tüketici davranışları ve beklentileri doğrultusunda yorumlayabilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazar Tanımı - Pazarlama ve Satış Temel Kavramlar | |
2) | Tüketici İhtiyaçları ve Değer Kavramı | |
3) | Pazarlama Çevresi ve Pazar Analizine Giriş | |
4) | Pazar Segmentasyonu ve Stratejisi | |
5) | Hedef Pazar Kavramı - Hedef Pazar Kararları | |
6) | Konumlandırma - Yeniden Konumlandırma | |
7) | Tüketici Davranışı ve Satın Alma Kararları | |
8) | Marka ve Kurumsal Stratejiler | |
9) | Uluslararası Pazarlar - Pazara Giriş | |
10) | Strateji ve Pazarlama Kavramları Çerçevesinde Uluslararası Ticaret | |
11) | Ürün Geliştirme: Ürün Yaşam Eğrisi, Değer Yaratma, Uluslararası Pazarlarda Katma Değer Yaratma | |
12) | Ürün ve Fiyatlandırma - Uluslararası Pazarlarda Değer Temelli Pazarlama | |
13) | Dağıtım ve Dağıtım Kanalı Kararları (Yönetimi) | |
14) | Global Pazarlarda Pazarlama İletişimi | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Steve Carter , International Marketing Strategy Revised Edition, ISBN-13: 978-0750657099 Öğretim üyesinin notlerı |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's course notes Steve Carter , International Marketing Strategy Revised Edition, ISBN-13: 978-0750657099 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 2 |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 3 |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Sunum / Seminer | 7 | 17 |
Proje | 6 | 16 |
Ara Sınavlar | 3 | 17 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 127 |