ITB310 E Commerceİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme(İngilizce) Yandal (Strategy & Management)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITB310
Ders İsmi: E Ticaret
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Naim Çetintürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Bu ders, öğrenciye elektronik ticaretin temel ilkelerine genel bir bakış sağlamanın yanında, küresel ekonominin mevcut ortamı ve sürekli değişen pazarları anlamasını sağlayacaktır. Öğrenciler e ticaret alt yapısı kurarak, içerik geliştirme, ürün yükleme ve satış yapma becerileri kazanacaktır.
Dersin İçeriği: Elektronik ticaretin teknoloji altyapısı, web tabanlı işletmelerin örnekleri; internet ekonomisi ve iş modelleri. internet güvenliği, elektronik ticaret; e ticaretinin sosyal, yasal, iş etiği ve kamu politikası boyutu; web tabanlı bir iş için bir iş planı oluşturma, sanal iş ortamında web tabanlı iş projesinin geliştirilmesi, geliştirilmesi ve uygulanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ticaretin farklı ve yeni bir fonksiyonu olan e-ticareti tüm yönleri ile kavrar
2) Elektronik Ticaret ve gelir modellerini anlayarak yönetimsel bir beceriye sahip olur
3) Uluslararası pazarlara açılmanın e-ticaret ile nasıl mümkün olacağını kavrar
4) E-ticaretteki farklı iş modellerini anlamak ve bu sistemleri kullanabilecek temel altyapıya sahip olur
5) e-ticaret sitesi, pazar yerleri, sosyal ve mobil ticaretin dinamiklerini öğrenerek bunların hangi iş modelleri ile uygulanabileceği vizyonunu edinir
6) E-ticaretin teknik, yasal, yönetsel yönlerini bilir
7) Ürün yönetimi, pazarlama ve tanıtım, dijital reklamlar, finansal yönetim gibi bir e-ticaret işletmesinin başarısına etki eden faktörleri açıklar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e-ticarete Giriş, Temel Kavamlar, e-ticaretin Gelişimi ve Tarihi COVID-19 Dönemi ile Gelişimin hızlanması
2) e-ticarette Yer Alan İş Modelleri
3) e-ticaret Sitesi ve Pazar Yerleri
4) e-ticarette Ödeme Çözümleri – Yeni Ödeme Yöntemleri
5) Güvenlik ve e-ticaret
6) Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
7) e-ticarette Ürün Kavramı – Ürün Yönetimi ve Kârlılık Odaklı Fiyatlandırma Stratejileri
8) Vize Sınavı
9) e-ticarette Kullanıcı Deneyimi: Site Arayüzü, Tasarım ve Diğer Görsel Unsurlar
10) e-ticaret Programları – Web Araçları ve Hazır Sistemler
11) e-ticarette Pazarlama İletişimi – Marka
12) Dijital Pazarlama ve Reklam
13) e-ticarette Ölçümleme, Performans ve e-ticaret Stratejileri
14) E-ticarette Yeni Trendler: S-Ticaret – M-Ticaret
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesinin derse ait notları
Lecturer's course notes
Diğer Kaynaklar: Laudon, Kenneth C. and Carol Guercio Traver, E-Commerce: Business, Technology, Society 2014 (11th ed). New Jersey: Pearson Education (Prentice-Hall), ISBN-10: 0133507165; ISBN-13: 978-0133507164

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Sunum / Seminer 1 10 1 11
Proje 1 25 25
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 18 1 19
Toplam İş Yükü 120