ITB310 E Commerceİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ekonomi (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ekonomi (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITB310
Ders İsmi: E Ticaret
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Naim Çetintürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Bu ders, öğrenciye elektronik ticaretin temel ilkelerine genel bir bakış sağlamanın yanında, küresel ekonominin mevcut ortamı ve sürekli değişen pazarları anlamasını sağlayacaktır. Öğrenciler e ticaret alt yapısı kurarak, içerik geliştirme, ürün yükleme ve satış yapma becerileri kazanacaktır.
Dersin İçeriği: Elektronik ticaretin teknoloji altyapısı, web tabanlı işletmelerin örnekleri; internet ekonomisi ve iş modelleri. internet güvenliği, elektronik ticaret; e ticaretinin sosyal, yasal, iş etiği ve kamu politikası boyutu; web tabanlı bir iş için bir iş planı oluşturma, sanal iş ortamında web tabanlı iş projesinin geliştirilmesi, geliştirilmesi ve uygulanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ticaretin farklı ve yeni bir fonksiyonu olan e-ticareti tüm yönleri ile kavrar
2) Elektronik Ticaret ve gelir modellerini anlayarak yönetimsel bir beceriye sahip olur
3) Uluslararası pazarlara açılmanın e-ticaret ile nasıl mümkün olacağını kavrar
4) E-ticaretteki farklı iş modellerini anlamak ve bu sistemleri kullanabilecek temel altyapıya sahip olur
5) e-ticaret sitesi, pazar yerleri, sosyal ve mobil ticaretin dinamiklerini öğrenerek bunların hangi iş modelleri ile uygulanabileceği vizyonunu edinir
6) E-ticaretin teknik, yasal, yönetsel yönlerini bilir
7) Ürün yönetimi, pazarlama ve tanıtım, dijital reklamlar, finansal yönetim gibi bir e-ticaret işletmesinin başarısına etki eden faktörleri açıklar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e-ticarete Giriş, Temel Kavamlar, e-ticaretin Gelişimi ve Tarihi COVID-19 Dönemi ile Gelişimin hızlanması
2) e-ticarette Yer Alan İş Modelleri
3) e-ticaret Sitesi ve Pazar Yerleri
4) e-ticarette Ödeme Çözümleri – Yeni Ödeme Yöntemleri
5) Güvenlik ve e-ticaret
6) Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
7) e-ticarette Ürün Kavramı – Ürün Yönetimi ve Kârlılık Odaklı Fiyatlandırma Stratejileri
8) Vize Sınavı
9) e-ticarette Kullanıcı Deneyimi: Site Arayüzü, Tasarım ve Diğer Görsel Unsurlar
10) e-ticaret Programları – Web Araçları ve Hazır Sistemler
11) e-ticarette Pazarlama İletişimi – Marka
12) Dijital Pazarlama ve Reklam
13) e-ticarette Ölçümleme, Performans ve e-ticaret Stratejileri
14) E-ticarette Yeni Trendler: S-Ticaret – M-Ticaret
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesinin derse ait notları
Lecturer's course notes
Diğer Kaynaklar: Laudon, Kenneth C. and Carol Guercio Traver, E-Commerce: Business, Technology, Society 2014 (11th ed). New Jersey: Pearson Education (Prentice-Hall), ISBN-10: 0133507165; ISBN-13: 978-0133507164

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Sunum / Seminer 1 10 1 11
Proje 1 25 25
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 18 1 19
Toplam İş Yükü 120