Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITB307 | ||||
Ders İsmi: | International Political Economy and Emerging Markets | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYFER USTABAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Levent Sümer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, bölgesel ve küresel bağlamda piyasalar, devletler ve kurumlar ve sivil toplum arasındaki teoriler ve dinamik bağlantılar hakkında bilgi vermek. Ders, uluslararası kurumlar, uluslararası ticaret, uluslararası finans, uluslararası kalkınma ve küreselleşmenin sonuçları ve tartışmaları dahil olmak üzere IPE'nin temel teorilerini, kavramlarını ve konularını kapsar. |
Dersin İçeriği: | Ekonomik kalkınma süreci ve alternatif gelişim stratejileri; içe odaklı ve dışa yönelik gelişim politikaları, ihracat, istihdam ve büyüme üzerindeki etkileri; bazı gelişmekte olan ülkelerde ticaret serbestleşmesinin kritik analizi; uluslararası bir bakış açısından Türkiye'nin ticaret serbestleşme süreci ve büyüme performansı; 70'lerde ithal-ikame politikaları, dış ticaret ve kambiyo politikalarında serbestleşme, tarım sektöründe reform ve kamu ekonomik sektör; Avrupa Birliği çerçevesinde Türkiye Ekonomisinin büyüme potansiyeli ve dış ticaret politikalarının rolü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası Politik Ekonominin temel teorik perspektiflerini öğrenir, 2) Ekonomi ve siyaset arasındaki etkileşimi anlar 3) Küreselleşmenin/küreselleşme karşıtlığının uluslararası ticarete etkilerini açıklar, 4) Uluslararası ticaret ve kalkınmanın dinamiklerini ve evrimini anlar 5) Konu ile ilgili bir bilimsel araştırma yapar ve bulguları analiz eder |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası Politik Ekonomiye Giriş | |
2) | Uluslararası Politik Ekonomi Teorileri | |
3) | Küreselleşme | |
4) | Konuk konuşmacı | |
5) | Uluslararası örgütler | |
6) | Küresel Para ve Ekonomik Sistemler | |
7) | Ekonomik krizler | |
8) | Öğrenci sunumları | |
9) | Öğrenci Sunumları | |
10) | Gelişen Pazarlar | |
11) | Ekonomik Pazar Olarak Türkiye | |
12) | BRHÇG (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Güney Afrika Cumhuriyeti) Ülkeleri | |
13) | Konuk Konuşmacı | |
14) | Tekrar ve Finale Hazırlık | |
15) | Final haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture NotesAdditional articles and reports will be submitted for reading David Balaam and Bradford Dillman (2019) Introduction to International Political Economy Seventh Edition (Routledge) ISBN: 9781138206991 Todd Buchholz (2007) New Ideas From Dead Economists: An Introduction to Modern Economic Thought. Revised Edition (Plume), ISBN: 9780452288447. Manfred Steger’s (2013) Globalization: A Very Short Introduction. Third Edition (Oxford), ISBN: 9780199662661. Robert Gilpin (2001) Global Political Economy: Understanding the International Economic Order (Princeton University Press), ISBN: 9780691086774 |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesi ders notları David Balaam and Bradford Dillman (2019) Introduction to International Political Economy Seventh Edition (Routledge) ISBN: 9781138206991 Todd Buchholz (2007) New Ideas From Dead Economists: An Introduction to Modern Economic Thought. Revised Edition (Plume), ISBN: 9780452288447. Manfred Steger’s (2013) Globalization: A Very Short Introduction. Third Edition (Oxford), ISBN: 9780199662661. Robert Gilpin (2001) Global Political Economy: Understanding the International Economic Order (Princeton University Press), ISBN: 9780691086774 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | |||||||||||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 2 |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 1 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 60 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sunum / Seminer | 4 | 10 |
Final | 6 | 60 |
Toplam İş Yükü | 126 |