Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITB304 | ||||
Ders İsmi: | Ticari işlemler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. CİHAN MENGÜ ACUN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Cihan Mengü Acun | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilere temel seviyede ticaret hukuku bilgisi vermek. 2. Öğrencilere uluslararası, ticaret ile ilgili konular hakkında teorik argümanlar geliştirebilmeyi öğretmek. 3. Öğrencilere uygulamada sıkça görülen uluslararası ticaret sorunlarının analizini öğretmek. 4. Öğrencileri gelecekte alacakları uluslararası ticaret derslerine hazırlamak. |
Dersin İçeriği: | Uluslararası hukuk; uluslararası ticari sözleşmeler, uluslararası iş işlemlerinde dokümantasyon; ödeme yöntemleri, uluslarüstü entegrasyon; Avrupa Birliği'nin yasal sistemi, Avrupa Birliği hukukunun üstünlüğü; birlik organlarının düzenleyici yetkileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel düzeyde uluslararası ticaret hukuku bilgisi sahibi olacaktır 2) Uluslararası ticaret hukuku ile ilgili konular hakkında teorik argümanlar geliştirebilecektir. 3) Uygulamalarda sıkça görülen uluslararası ticaret hukukuna ilişkin sorunları analiz edebilecektir. 4) Gelecekte alacakları hukuk derslerine hazır olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Bilgiler ve Giriş -1 | |
2) | Genel Bilgiler ve Giriş -2 | |
3) | Lex Mercatoria Kavramı ve Ticari Örf ve Adet | |
4) | UNIDROIT Prensipleri ye Uygulama Alanı | |
5) | ICC Model Sözleşmeleri | |
6) | Ticari Terimler - Incoterms | |
7) | Milletlerarası Ticari Sözleşmeler-CISG I | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | CISG-2, uyuşmazlık çözüm sistemleri | |
10) | Milletlerarası Ticarette Kullanılan Ödeme Yöntemleri ye Finansman Teknikleri | |
11) | Milletlerarası Ticari Kuruluşlar - DTÖ, UNCITRAL | |
12) | DTÖ - 2 | |
13) | AB Ticaret Hukuku | |
14) | AB Ticaret Hukuku | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Milletararası Ticaret Hukuku, Prof. Dr. Nuray Ekşi |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's notes Öğretim üyesinin notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 1 | 3 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 2 |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 1 |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 2 |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 2 |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 1 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Ödevler | 6 | 28 |
Ara Sınavlar | 3 | 16 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 121 |