Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITB403
Ders İsmi: Logistics and Supply Chain Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MURAT TAHA BİLİŞİK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Murat Taha Bilişik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında, katılımcıların; temel tedarik zinciri ve lojistik kavramlarına hakim olmalarının yanı sıra firma odaklı geleneksel yaklaşımların ötesinde şirketlerin nasıl genişletilmiş organizasyon yapılarına kavuşturulacağına ve böylesi 'tedarikçilerle bütünleşik' bir sistemin taraflara faydalarının neler olacağına ilişkin temel bakış açılarının kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Türkiye'de ve dünyada lojistik sektörünün doğuşu ve gelişimi, ulaştırma, lojistik sektörü ve hava / kara / deniz / demir ulaştırma, sistem ve yönetim formları, ulaşım sistemleri ve arazi kullanım ilişkisi, ulaşımda sosyal maliyet, ulaşım ve çevre, ulaştırma politikaları, toplam ulaştırma lojistiği, lojistik, küresel lojistik, kara-deniz-hava-demiryolu taşımacılığı, örnek olaylar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi kavramlarını bilir
2) Lojistik ve diğer alt süreçleri, ana akışları ve modelleri öğrenir
3) Tedarik zincirindeki performans ölçüm noktalarını ve yönetimini öğrenir
4) Bir şirkette tedarik zinciri yönetim yapısını kurar
5) Tedarik Zinciri Yönetiminde kullanılan dijital araçlar ve yöntemleri bilir
6) Dijital dönüşümün etkileri hakkında bilgi edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş * Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminin Temelleri * Lojistik ve Tedarik Zincirini Oluşturan Kavramlar
2) Tedarik Zinciri Performansı: Stratejik Uyum
3) Tedarik Zinciri Etmenleri ve Ölçütleri
4) Çevrimiçi Satış İçin Dağıtım Ağları ve Uygulamaları Tasarlama
5) Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı
6) Küresel Tedarik Zinciri Ağlarının Tasarlanması
7) Bir Tedarik Zincirinde Talep Tahmini
8) Vize Sınavı
9) Satış ve Operasyon Planlaması: Tedarik Planlaması ve Bir Tedarik Zincirinde Koordinasyon
10) Bir Tedarik Zincirinde Ölçek Ekonomilerini Yönetmek: Envanter Döngüsü ve Bir Tedarik Zincirinde Belirsizliği Yönetmek: Emniyet Envanteri
11) Bir Tedarik Zincirinde Satın Alma Kararları
12) Bir Tedarik Zincirinde Fiyatlandırma ve Gelir Yönetimi
13) Sürdürülebilirlik ve Tedarik Zinciri
14) Tedarik Zinciri Yönetiminde Dijital Dönüşüm
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chopra, S., Meindl, P., & Kalra, D. V. (2016). Supply chain management: strategy, planning, and operation. Boston, MA: Pearson.
Harrison, A., Hoek, R. Skipworth, H (2015). Logistics Management and Strategy 5th edition: Competing through the Supply Chain. Edinburgh:Pearson.
Diğer Kaynaklar: Frazelle, E. (2002). Supply chain strategy: the logistics of supply chain management. McGrraw Hill.
Cousins, P., Lamming, R., Lawson, B., Squire. B. (2008). Strategic Supply Management: Principles, theories and practice. Pearson Education
Lecture slides and notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. 3 3 2 3 2 3
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3 3 2 2 3 3
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 2 2 3 3 2 2
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3 3 2 3 3 2
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. 3 2 2 3 2 2
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar 3 3 2 3 3 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 3 2 3 3 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2 3 3 2 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 2 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. 2 3 2 2 3 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 2 3 2 3 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 3 3 2 3 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 2 3 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. 3
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 3
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. 3
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sunum / Seminer 3 9
Proje 4 20
Küçük Sınavlar 1 4
Ara Sınavlar 7 21
Final 4 21
Toplam İş Yükü 131