Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilerin uluslararası pazarlamanın temel kavramları, hedef pazar seçimi, ihracata giriş şekli stratejileri ve ihracat ve ithalat işlemleri hakkında iyi bir anlayışa sahip olmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Sadece yukarıda belirtilen bilgiler değil, aynı zamanda ilgili mevzuat da ana hatlarıyla anlatılacaktır. İhracat prosedürünün aşamalarını kapsayan bir proje de hazırlanır. |
Dersin İçeriği: |
Introduction to foreign trade, foreign trade legislation and documents to be used, forms of delivery in ınternational trade, forms of payment in exports, prepayment, goods payment, voucher payment, letter of credit, special transactions, exports and varieties, market selection, pricing, transactions in exports, ıncentives in exports, export financing, exports risks and protection methods. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi alan öğrenciler, küreselleşen dünya pazarında ihracat/ithalat sürecinin rolünü anlamalıdır.
2) Öğrenci ayrıca ihracat konusunda network oluşturma düşüncesini geliştirecektir. Bu, müşteriler, tedarikçiler, danışmanlar, finans kurumları, lojistik hizmet sağlayıcıları gibi destekleyici aktörlerle iş ilişkilerinin rolü de dahil olmak üzere ihracatla ilgili olarak ithalatın rolünü içerir.
3) Öğrenciler, ihracat-ithalat süreci ve ilgili literatür ve araştırma akışları hakkında geniş bir genel bakışa sahip olmalıdır.
4) Öğrenci, ihracat ve ithalat planları oluşturabilmelidir
5) Öğrenciler, ülke veri tabanlarını kullanarak ihracat ve ithal ürünleri için araştırma yapabilmelidir.
6) Öğrenciler, veritabanlarını kullanarak ihracat ve ithalat ürünlerini bulmak için ülke analizi yapabilmelidir.
7) Öğrenci, network perspektifinden ihracat ve ithalat yoluyla müşteri değeri anlayışını geliştirecektir.
8) Öğrenci, toplumsal düzeyde ihracat ve ithalatın rolünü anlayacaktır.
9) Öğrenci, ihracat ithalat belgeleri hakkında bilgi geliştirecektir.
10) Öğrenci, Türkiye Gümrükleme İşlemlerini öğrenecektir.
11) Öğrenci, kariyer fırsatı olarak İhracat İthalat hizmetleri hakkında fikir sahibi olmalıdır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Inroduction to Export Import Management |
|
2) |
Export Procedures in Turkey |
|
3) |
Import Procedures in Turkey |
|
4) |
E-Export and E-Export Platforms |
|
5) |
Incoterms |
|
6) |
Export Imports Documents |
|
7) |
Mid-term |
|
8) |
International Trade Barriers |
|
9) |
Market Research for Export |
|
10) |
Product Research for Import |
|
11) |
Developing Export Plan |
|
12) |
Free Trade Zones & Bonded Warehouses |
|
13) |
Step-by-Step Export guide |
|
14) |
Dönem Tekrarı |
|
15) |
Final haftası |
|
16) |
Final Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. |
2 |
2) |
Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. |
3 |
3) |
Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. |
3 |
4) |
Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. |
3 |
5) |
Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. |
2 |
6) |
Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar |
3 |
7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. |
2 |
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
3 |
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. |
2 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
2 |
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
3 |
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|