Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITB311
Ders İsmi: İhracat ve İthalat Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NESLİHAN BALCI VAROL
Dersi Veren(ler): Mehmet Baykal
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin uluslararası pazarlamanın temel kavramları, hedef pazar seçimi, ihracata giriş şekli stratejileri ve ihracat ve ithalat işlemleri hakkında iyi bir anlayışa sahip olmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Sadece yukarıda belirtilen bilgiler değil, aynı zamanda ilgili mevzuat da ana hatlarıyla anlatılacaktır. İhracat prosedürünün aşamalarını kapsayan bir proje de hazırlanır.
Dersin İçeriği: Introduction to foreign trade, foreign trade legislation and documents to be used, forms of delivery in ınternational trade, forms of payment in exports, prepayment, goods payment, voucher payment, letter of credit, special transactions, exports and varieties, market selection, pricing, transactions in exports, ıncentives in exports, export financing, exports risks and protection methods.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi alan öğrenciler, küreselleşen dünya pazarında ihracat/ithalat sürecinin rolünü anlamalıdır.
2) Öğrenci ayrıca ihracat konusunda network oluşturma düşüncesini geliştirecektir. Bu, müşteriler, tedarikçiler, danışmanlar, finans kurumları, lojistik hizmet sağlayıcıları gibi destekleyici aktörlerle iş ilişkilerinin rolü de dahil olmak üzere ihracatla ilgili olarak ithalatın rolünü içerir.
3) Öğrenciler, ihracat-ithalat süreci ve ilgili literatür ve araştırma akışları hakkında geniş bir genel bakışa sahip olmalıdır.
4) Öğrenci, ihracat ve ithalat planları oluşturabilmelidir
5) Öğrenciler, ülke veri tabanlarını kullanarak ihracat ve ithal ürünleri için araştırma yapabilmelidir.
6) Öğrenciler, veritabanlarını kullanarak ihracat ve ithalat ürünlerini bulmak için ülke analizi yapabilmelidir.
7) Öğrenci, network perspektifinden ihracat ve ithalat yoluyla müşteri değeri anlayışını geliştirecektir.
8) Öğrenci, toplumsal düzeyde ihracat ve ithalatın rolünü anlayacaktır.
9) Öğrenci, ihracat ithalat belgeleri hakkında bilgi geliştirecektir.
10) Öğrenci, Türkiye Gümrükleme İşlemlerini öğrenecektir.
11) Öğrenci, kariyer fırsatı olarak İhracat İthalat hizmetleri hakkında fikir sahibi olmalıdır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Inroduction to Export Import Management
2) Export Procedures in Turkey
3) Import Procedures in Turkey
4) E-Export and E-Export Platforms
5) Incoterms
6) Export Imports Documents
7) Mid-term
8) International Trade Barriers
9) Market Research for Export
10) Product Research for Import
11) Developing Export Plan
12) Free Trade Zones & Bonded Warehouses
13) Step-by-Step Export guide
14) Dönem Tekrarı
15) Final haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: International Marketing and Export Management. Gerald Albaum and Edwin Duerr. 2011, Seventh Edition, Prentice Hall
Diğer Kaynaklar: International Marketing and Export Management. Gerald Albaum and Edwin Duerr. 2011, Seventh Edition, Prentice Hall

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. 2
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 3
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. 2
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Arazi Çalışması 1 % 0
Ödev 3 % 0
Sunum 3 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 3 3
Proje 3 9
Ödevler 6 18
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 15
Toplam İş Yükü 125