Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITB106 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası Ticaretin Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Hilal Kuvvetli Yavaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Uluslararası ticaret, lojistik, döviz, gümrükleme, gözetim, bankacılık, sigorta ve ithalat ve ihracat işlemlerinin temel kavramlarına ayrıntılı bir giriş yapmak. Bu konularda çalışmak isteyenlere teorik ve pratik bilgiler vermek. 2. Bu konularda güncel farkındalık yaratmak, uygulamaları açıklamak, örnekler vermek. 3. Uluslararası terim ve kavramları anlamak. 4. Sektör organizasyonlarını tanıtmak. |
Dersin İçeriği: | Ders, uluslararası ticaret alanındaki temel kavramları, yaklaşımları ve işlemleri ele almak için tasarlanmıştır. Aynı zamanda ülkemizde ve diğer ülkelerde bankalar ve diğer kuruluşlar tarafından verilen ihracat teşvikleri ile ilgili konular ile kamu ve özel sektör kuruluşlarının konu ile ilgili çalışmaları incelenmektedir. Lojistik, döviz işlemleri, sigorta konuları tanıtılacaktır. Teorik bilgilerin yanı sıra, ithalat ve ihracat sektörlerindeki pratik uygulamalar ve güncel gelişmeler hakkında bilgi verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. Uluslararası ticaret kavramları ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olurlar. 2) 2. Uluslararası ticaret alanında faaliyet gösteren kurumlar ve çalışmalarını öğrenirler. 3) İlgili güncel gelişmeler ve örneklerden haberdar olurlar. 4) Dış ticarete yönelmiş sektördeki güncel gelişmelerden haberdar olurlar. 5) Global iş dünyasının dinamiklerini ve gereklerini kavrarlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dış Ticaret Nedir? | |
2) | İhracat Nedir? İhracatın Esasları ve Türleri | |
3) | İthalat Nedir? İthalatın Esasları ve Türleri | |
4) | Dijital Ticaret ve e-ticaretin Dış Ticarete Etkileri | |
5) | Dış Ticarette Ödeme Yöntemleri ve Belgeler | |
6) | Dış Ticarette Incoterms | |
7) | Dış Ticaretin Finansmanı ve Serbest Bölgeler | |
8) | Alternatif Dış Ticaret Yöntemleri | |
9) | Gümrük Birliği, Dünya Ticaret Örgütü ve Türkiye | |
10) | Türkiye’de Dış Ticaret ve Dış Ticaret Politikaları I | |
11) | Türkiye’de Dış Ticaret ve Dış Ticaret Politikaları II | |
12) | Türkiye’de Dış Ticaretle İlgili Kurumlar | |
13) | Türkiye’de İhracat Teşvikleri | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | International Business, Czinkota, Ronkainen, Moffett |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim görevlisinin ders notları Course notes of the lecturer |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 3 |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Seminer | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 0 |
Sunum / Seminer | 3 | 7 |
Proje | 4 | 15 |
Ara Sınavlar | 4 | 16 |
Final | 5 | 23 |
Toplam İş Yükü | 117 |