Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITB011 | ||||
Ders İsmi: | Mesleki Uygulamalar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Gülsüm Gökgöz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İşyeri Uygulamasının amacı, öğrencinin bilgilerini ticaret ve kamu sektörlerinin gereksinimlerine uyarlamak, istihdamları sırasında öğrencileri eğitmek ve bu kuruluşlara gelecekteki insan kaynaklarını arama ve şekillendirme şansı sunmaktır. |
Dersin İçeriği: | İşyeri Uygulaması iki şekilde yürütülebilecek bir programdır. Öğrenciler bir kuruluş içinde bir işe yerleşebilir veya kendi işlerini kurmakla ilgileniyorlarsa, bir yılı bir kuluçka merkezinde iş fikirlerini geliştirerek geçirebilirler. Öğrenciler her gün İş Yeri Uygulama defterine gün içi aktivitelerini kaydederler. Dersin danışmanı 2 haftada bir öğrencinin yönetici ile görüşerek durumunu değerlendirir. Öğrenci 15. haftanın sonunda Defteri teslim eder ve 16. haftada Komite'ye yaptığı sunumla değerlendirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gerçek hayattaki durumları / sorunları, önceki yıllarda elde edilen ilgili teori ve akademik literatür ilişkilendirir 2) İşyerini / endüstriyi etkileyen politik, yasal, etik, sosyal, ekonomik, kültürel, sürdürülebilirlik, teknolojik ve / veya operasyonel konuları analiz eder 3) İşe dayalı pratik beceriler, yetkinlikler ve deneyimler geliştirir 4) İşveren, çalışma arkadaşları ve akademik danışmanı ile iletişim ağlarını geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
2) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
3) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
4) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
5) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
6) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
7) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
8) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
9) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
10) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
11) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
12) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
13) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
14) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
15) | İş yeri uygulama defterinin dersin öğretim üyesine teslim edilmesi | |
16) | İş Yeri Uygulaması sürecini ve kazanımlarının Değerlendirme Komitesi'ne sözlü olarak sunulması |
Ders Notları / Kitaplar: | Belirli bir ders kitabı tavsiye edilmemiştir No specific text book is assigned |
Diğer Kaynaklar: | Belirli bir kaynak tavsiye edilmemiştir No specific source has been advised |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 1 | 1 | |||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 1 | 3 | 3 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 3 |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 14 | % 80 |
Kurul | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Derse Özgü Staj | 15 | 705 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 3 | 17 |
Toplam İş Yükü | 752 |