Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITB011
Ders İsmi: Mesleki Uygulamalar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Gülsüm Gökgöz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşyeri Uygulamasının amacı, öğrencinin bilgilerini ticaret ve kamu sektörlerinin gereksinimlerine uyarlamak, istihdamları sırasında öğrencileri eğitmek ve bu kuruluşlara gelecekteki insan kaynaklarını arama ve şekillendirme şansı sunmaktır.
Dersin İçeriği: İşyeri Uygulaması iki şekilde yürütülebilecek bir programdır. Öğrenciler bir kuruluş içinde bir işe yerleşebilir veya kendi işlerini kurmakla ilgileniyorlarsa, bir yılı bir kuluçka merkezinde iş fikirlerini geliştirerek geçirebilirler. Öğrenciler her gün İş Yeri Uygulama defterine gün içi aktivitelerini kaydederler. Dersin danışmanı 2 haftada bir öğrencinin yönetici ile görüşerek durumunu değerlendirir. Öğrenci 15. haftanın sonunda Defteri teslim eder ve 16. haftada Komite'ye yaptığı sunumla değerlendirilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gerçek hayattaki durumları / sorunları, önceki yıllarda elde edilen ilgili teori ve akademik literatür ilişkilendirir
2) İşyerini / endüstriyi etkileyen politik, yasal, etik, sosyal, ekonomik, kültürel, sürdürülebilirlik, teknolojik ve / veya operasyonel konuları analiz eder
3) İşe dayalı pratik beceriler, yetkinlikler ve deneyimler geliştirir
4) İşveren, çalışma arkadaşları ve akademik danışmanı ile iletişim ağlarını geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
2) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
3) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
4) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
5) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
6) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
7) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
8) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
9) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
10) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
11) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
12) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
13) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
14) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
15) İş yeri uygulama defterinin dersin öğretim üyesine teslim edilmesi
16) İş Yeri Uygulaması sürecini ve kazanımlarının Değerlendirme Komitesi'ne sözlü olarak sunulması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Belirli bir ders kitabı tavsiye edilmemiştir
No specific text book is assigned
Diğer Kaynaklar: Belirli bir kaynak tavsiye edilmemiştir
No specific source has been advised

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. 3 3 1 1
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3 3 3 1
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 3 3 3 1
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3 3 3 1
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. 3 3 3 1
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 1 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1 1 1 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 1 1 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. 2 2 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. 3
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 3
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. 3
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 14 % 80
Kurul 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Derse Özgü Staj 15 705
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Sunum / Seminer 3 17
Toplam İş Yükü 752