Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITB002
Ders İsmi: Ticari İletişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ
Dersi Veren(ler): Ahmet Tevfik Süha Tarman
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. İletişimin, Ticari iletişimin temel kavramları ve yazışmalar konularında teorik ve uygulamalı bilgiler vererek bu alanda kariyer yapacaklara yol açmak.
2. Günümüzde teknolojinin hızlı gelişimi ile ortaya çıkan literature ve kavramlara hakim olmak.
3. Uluslararası Ticaret ve bankacılık yazışmalarındaki , sözlü ve yazılı anlaşma ve kontratlardaki terim ve kavramlarını kazandırmak.
Dersin İçeriği: Ticari iletişim ile ilgili yazışma becerilerinin geliştirilmesi; akademik ve ticari raporların yazılması, ticari mektuplar ve öneriler; sözlü iletişim, iletişim teknolojisinin kullanımı; küresel piyasalarda iletişim.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası Ticaret , Ticaret ve finans alanlarındaki iletişim kavramları ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olurlar.
2) Iş ile ilgili iletişim yazışma ve sözlü yaklaşımları, görüşme ve toplantı tekniklerini öğrenirler.
3) Bu konulardaki örnekler ve güncel gelişmelerden haberdar olurlar. Sektördeki uzman ve yetkililer ile görüşme imkanları olur.
4) Global iş dünyasının dinamiklerini ve gereklerini kavrarlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Genel bilgiler, iletişim kavramının tanımı ve anlamı, önemi, temel özellikleri, amacı, unsurları.
2) İletişim çeşitleri ve modelleri, sözsüz iletişim, unsurları, kişisel alan, vücut dili, sözlü iletişim, konferans ve seminerler, görüşme ve toplantılar.
3) Yazılı iletişim, önemi, özellikleri, yazışma türleri, resmi, Ticari, özel, teselli yazıları.
4) Teknik iletişim, teknoloji, elektronik araçlarla.
5) Örgütsel iletişim, amacı, işlevi, önemi, faydaları, formal-informal iletişim süreci, grup iletişimi.
6) Bürolarda evrak kayıt işlemleri, yönetimi, sanal bürolarda yönetim
7) Evrak yönetiminin örgütsel açıdan önemi, hizmetlerin örgütlenmesi, Merkezi örgütlenme
8) Vize Sınavı
9) Bölümlere göre örgütlenme, personele göre örgütlenme, karma
10) Evrakın işlem süreci, kayıt ve evrak kayıt sistemi.
11) Temel Ticari kelimeler ve kısaltmalar, Ticari cümleler, telefon görüşmeleri.
12) İş mektupları, internet ortamında yazışma örnekleri,
13) Ödev sunumları, Kontratlar ve kontrat maddeleri, örnekleri.
14) Bankacılık terimleri, akreditif, genel ekonomi İngilizcesi örnekleri, Pazarlama
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Effective business communications, international 7th edition, Herta A Murphy, Herbert W Hildebrant , Jane P Thomas.
Diğer Kaynaklar: Lecturer's Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. 1
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 1
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. 1
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Proje 2 10
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 25
Toplam İş Yükü 120