Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITB002 | ||||
Ders İsmi: | Ticari İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ahmet Tevfik Süha Tarman | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. İletişimin, Ticari iletişimin temel kavramları ve yazışmalar konularında teorik ve uygulamalı bilgiler vererek bu alanda kariyer yapacaklara yol açmak. 2. Günümüzde teknolojinin hızlı gelişimi ile ortaya çıkan literature ve kavramlara hakim olmak. 3. Uluslararası Ticaret ve bankacılık yazışmalarındaki , sözlü ve yazılı anlaşma ve kontratlardaki terim ve kavramlarını kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Ticari iletişim ile ilgili yazışma becerilerinin geliştirilmesi; akademik ve ticari raporların yazılması, ticari mektuplar ve öneriler; sözlü iletişim, iletişim teknolojisinin kullanımı; küresel piyasalarda iletişim. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası Ticaret , Ticaret ve finans alanlarındaki iletişim kavramları ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olurlar. 2) Iş ile ilgili iletişim yazışma ve sözlü yaklaşımları, görüşme ve toplantı tekniklerini öğrenirler. 3) Bu konulardaki örnekler ve güncel gelişmelerden haberdar olurlar. Sektördeki uzman ve yetkililer ile görüşme imkanları olur. 4) Global iş dünyasının dinamiklerini ve gereklerini kavrarlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Genel bilgiler, iletişim kavramının tanımı ve anlamı, önemi, temel özellikleri, amacı, unsurları. | |
2) | İletişim çeşitleri ve modelleri, sözsüz iletişim, unsurları, kişisel alan, vücut dili, sözlü iletişim, konferans ve seminerler, görüşme ve toplantılar. | |
3) | Yazılı iletişim, önemi, özellikleri, yazışma türleri, resmi, Ticari, özel, teselli yazıları. | |
4) | Teknik iletişim, teknoloji, elektronik araçlarla. | |
5) | Örgütsel iletişim, amacı, işlevi, önemi, faydaları, formal-informal iletişim süreci, grup iletişimi. | |
6) | Bürolarda evrak kayıt işlemleri, yönetimi, sanal bürolarda yönetim | |
7) | Evrak yönetiminin örgütsel açıdan önemi, hizmetlerin örgütlenmesi, Merkezi örgütlenme | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Bölümlere göre örgütlenme, personele göre örgütlenme, karma | |
10) | Evrakın işlem süreci, kayıt ve evrak kayıt sistemi. | |
11) | Temel Ticari kelimeler ve kısaltmalar, Ticari cümleler, telefon görüşmeleri. | |
12) | İş mektupları, internet ortamında yazışma örnekleri, | |
13) | Ödev sunumları, Kontratlar ve kontrat maddeleri, örnekleri. | |
14) | Bankacılık terimleri, akreditif, genel ekonomi İngilizcesi örnekleri, Pazarlama | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Effective business communications, international 7th edition, Herta A Murphy, Herbert W Hildebrant , Jane P Thomas. |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's Notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | |||||||||||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 1 |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 1 |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 1 |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 1 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Proje | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü | 120 |