Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISE401 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ERFAN BABAEE TIRKOLAEE | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. ERFAN BABAEE TIRKOLAEE | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu projede öğrenciler proje önerisi yazmayı ve bir konu üzerinde çalışmayı öğrenecekler. Bir problemi nasıl tanıtacaklarını ve analiz edeceklerini öğrenecekler. Daha sonra, mevcut metodolojiler üzerinde bir anket yapmak için gerekli verileri toplama ve işleme yöntemi değerlendirilir. |
Dersin İçeriği: | 1. Giriş (sorunun önemini ve uygulamalarını temsil eden) 1.1. Hedefler 1.2. Sorular 1.3. Katkılar 1.4. Projenin yapısı 2. Literatür araştırması (karşılaştırma tablosu oluşturmanız önerilir) 3. Potansiyel Metodolojilerin Gözden Geçirilmesi (önerilen metodolojilerin sunumu) 3.1. Optimizasyon/Simülasyon/Kavramsal Model 3.2. Çözüm Yöntemi (Varsa) 3.3. Veri toplama yöntemi Referanslar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Projenizin ilk bölümünde (7. Yarıyıl), sorunu, ilgili literatürü ve eldeki araştırma sorunu için potansiyel metodolojilerin bir incelemesini sunmaya çalışıyoruz. Bitirme Projesi 1'in çıktı kalemleri Tablo 3'te gösterilmektedir. Amirlerinizden aldığınız yorum ve geri bildirimlere göre bunları sürekli olarak revize etmeniz istenir ve ardından son düzeltmeler yapıldıktan sonra bir ara rapor verilir. Son olarak, Giriş, Literatür Taraması ve Potansiyel Metodolojilerin Gözden Geçirilmesi bölümlerinin üç bölümünü tamamladıktan sonra, zaman çizelgesine göre ne ölçüde ilerlediğinizi ve proje başarılarının neler olduğunu gösteren bir ilerleme raporu hazırlanmalıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir grup oluşturma ve bir grup koordinatörü (GC) belirleme | |
2) | Bir grup oluşturma ve bir grup koordinatörü (GC) belirleme | |
3) | Bir araştırma konusu seçmek ve bir süpervizör bulmak | |
4) | Bir araştırma konusu seçmek ve bir süpervizör bulmak | |
5) | Proje önerisi yazmak | |
6) | Proje önerisi yazmak | |
7) | Giriş | |
8) | Giriş | |
9) | Literatür taraması | |
10) | Literatür taraması | |
11) | Literatür taraması | |
12) | Literatür taraması | |
13) | Literatür taraması | |
14) | Alternatif modellerin ve yöntemlerin gözden geçirilmesi | |
15) | Alternatif modellerin ve yöntemlerin gözden geçirilmesi | |
16) | İlerleme ve ara raporlar |
Ders Notları / Kitaplar: | In the first part of your project (Semester 7), we seek presenting the problem, related literature and a review of potential methodologies for the research problem at hand. The deliverable items of Capstone Project 1 are shown in Table 3. You are asked to revise them continuously based on the comments and feedback you received from your supervisors, and then, an interim report is provided after making final corrections. Finally, a progress report must be prepared to represent to what extent you have progressed according to the timeline and what are the project achievements after accomplishing three sections of Introduction, Literature Survey and Review of Potential Methodologies. |
Diğer Kaynaklar: | Projenizin ilk bölümünde (7. Yarıyıl), sorunu, ilgili literatürü ve eldeki araştırma sorunu için potansiyel metodolojilerin bir incelemesini sunmaya çalışıyoruz. Bitirme Projesi 1'in çıktı kalemleri Tablo 3'te gösterilmektedir. Amirlerinizden aldığınız yorum ve geri bildirimlere göre bunları sürekli olarak revize etmeniz istenir ve ardından son düzeltmeler yapıldıktan sonra bir ara rapor verilir. Son olarak, Giriş, Literatür Taraması ve Potansiyel Metodolojilerin Gözden Geçirilmesi bölümlerinin üç bölümünü tamamladıktan sonra, zaman çizelgesine göre ne ölçüde ilerlediğinizi ve proje başarılarının neler olduğunu gösteren bir ilerleme raporu hazırlanmalıdır. |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve endüstri mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 | ||||||||||
2) Karmaşık endüstri mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 | ||||||||||
3) Karmaşık bir endüstriyel sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 | ||||||||||
4) Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya endüstri mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 | ||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve endüstri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 | ||||||||||
11) Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın endüstri mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; endüstri mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve endüstri mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık endüstri mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir endüstriyel sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
4) | Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya endüstri mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve endüstri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 |
11) | Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın endüstri mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; endüstri mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sunum / Seminer | 1 | 0 | 4 | 4 | |||
Proje | 1 | 0 | 120 | 120 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |