İnşaat Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | INT102 | ||||
Ders İsmi: | Mukavemet | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. PELİN OLGUN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mukavemetin malzeme açısından önemini, iç kuvvetlerin bulunmasını ve diyagramlarının çizilmesini bilir. Şekil değiştirme gerilme grafiğinin öneminin kavrar. Eksenel normal kuvvet, kesme kuvveti ve burulma kavramlarının ayrı ayrı nedenleri ve sonuçlarını algılayabilir. |
Dersin İçeriği: | Mukavemete Giriş, Ağırlık Merkezi, Atalet Momenti, Gerilme ve Şekil Değiştirme, Eksenel Normal Kuvvet, Kesme Kuvveti, Basit Eğilme, Burulma, Burkulma, Kırılma Teorileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Şekil değiştiren cisimlerin dayanımı hakkında temel teorileri öğrenmeyi sağlar. 2) Kesitlerin ağırlık merkezini hesaplama becerisi kazandırır. 3) Kesitlerin atalet momentini hesaplama becerisi kazandırır3. Kesitlerin atalet momentini hesaplama becerisi kazandırır 4) Normal kuvvet, kesme kuvveti, eğilme momenti gibi basit mukavemet hallerindeki yapısal elemanları boyutlandırma becerisi kazandırır. 5) Burulma, burkulma ve kırılma hipotezleri ile ilgili temel bilgileri aktarır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gerilme ve şekil değiştirme | |
1) | Temel kavramlar | |
2) | Ağırlık merkezi | |
3) | Ağırlık merkezi | |
4) | Atalet momenti | |
5) | Atalet momenti | |
6) | Gerilme ve şekil değiştirme | |
7) | Gerilme ve şekil değiştirme | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Eksenel normal kuvvet | |
10) | Kesme kuvveti | |
11) | Basit eğilme | |
12) | Burulma | |
13) | Burkulma | |
14) | Kırılma teorileri |
Ders Notları / Kitaplar: | Omurtag, M. (2015). Statik-Mukavemet. Birsen Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | Timoshenko S. Cisimlerin Mukavemeti. İTÜ Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) İnşaata özgü terimleri kavrar. | |||||||||||||||
2) Yapıların mimari ve statik projelerini okur, inceleyip yorumlar. | |||||||||||||||
3) Bir inşaatın taşıyıcı sistem kapasitesini doğru yorumlar | |||||||||||||||
4) Güçlendirme veya onarım gerektiren yapı unsurlarını tespit eder ve ihtiyaç duyulan uygulamaların takibini yapar | |||||||||||||||
5) Şantiye organizasyonunu düzenler | |||||||||||||||
6) Zemin ve betona ilişkin deneyleri yapar ve yorumlar. | |||||||||||||||
7) İnşaat uygulamaları için gerekli olan paket programları kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapı uygulamalarında kullanılan malzemeyi tanır ve kullanım alanlarını bilir | |||||||||||||||
9) Bir inşaata mimari gözle bakar ve kendi yorumunu yapar. | |||||||||||||||
10) Şantiyede iş güvenliği açısından tehlike yaratacak durum ve davranışları tespit eder. | |||||||||||||||
11) Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | |||||||||||||||
12) Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |||||||||||||||
13) Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir | |||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnşaata özgü terimleri kavrar. | 3 |
2) | Yapıların mimari ve statik projelerini okur, inceleyip yorumlar. | 3 |
3) | Bir inşaatın taşıyıcı sistem kapasitesini doğru yorumlar | 3 |
4) | Güçlendirme veya onarım gerektiren yapı unsurlarını tespit eder ve ihtiyaç duyulan uygulamaların takibini yapar | 2 |
5) | Şantiye organizasyonunu düzenler | 1 |
6) | Zemin ve betona ilişkin deneyleri yapar ve yorumlar. | 1 |
7) | İnşaat uygulamaları için gerekli olan paket programları kullanır. | 1 |
8) | Yapı uygulamalarında kullanılan malzemeyi tanır ve kullanım alanlarını bilir | 1 |
9) | Bir inşaata mimari gözle bakar ve kendi yorumunu yapar. | 2 |
10) | Şantiyede iş güvenliği açısından tehlike yaratacak durum ve davranışları tespit eder. | 1 |
11) | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | 1 |
12) | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 1 |
13) | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir | 2 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
15) | Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 42 | 2 | 84 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 104 |