Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: INR304
Ders İsmi: Diplomasi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. CAN DONDURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Can DONDURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Modern diplomasinin tarihsel gelişimini öğrencilere sunmak
Farklı diplomasi teorilerini eleştirel bir bakışla incelemek
Diplomasinin modern uluslararası ilişkilerdeki kullanımına dair sofistike bir anlayış geliştirmek
Devlet ve devlet dışı aktörlerce müzakerelerde kullanılan çeşitli diplomatik yöntemleri kavramak
Dersin İçeriği: Bu ders, çağdaş diplomasinin tarihsel gelişimi ve pratiğine genel bir bakış sunar. Diplomatik tarih ve teori bağlamında modern bir diplomatın hem yurtiçinde hem de yurtdışında şu anda ne yaptığının analizi ile başlar. Normal diplomasi uygulaması ve çeşitli uluslararası müzakere teknikleri, hem tarihi hem de çağdaş örnekler kullanılarak ele alınacaktır. Öğrencileri daha geniş bir tarihsel ve teorik bağlamda modern bir diplomatın faaliyetleriyle tanıştıracaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Diplomatik uygulamanın kökenleri ve evrimi ve çağdaş kullanımı hakkında derin ve sistematik bir anlayış göstermek.
2) Uluslararası ilişkiler disiplini içindeki diplomasi ile ilgili çeşitli tartışmalara eleştirel bir bakış geliştirmek ve bunların içinde geliştikleri tarihsel bağlamla nasıl ilişkili olduğunu kavrar.
3) Daha geniş bir tarihsel bağlamda diplomasinin geçmişteki ve günümüzdeki gelişimine dair sofistike bir anlayış geliştirmek.
4) Diplomasi ve diplomatik ilişkiler yoluyla gücün resmi ve gayri resmi kullanımına ilişkin sistematik bir anlayış sahibi olmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Diplomasi Nedir ve Kim Kimdir? Barston, pp. 1-15; Berridge, pp. 1-4; Roberts (Sotow), pp.3-5 Kleiner, 'The Inertia of Diplomacy', Manek, ‘What are diplomats for? and are they part of the problem?’ Urquhart, ‘Are Diplomats Necessary?’
3) Diplomasinin Evrimi: Antik Diplomasiden Eski Diplomasiye Berridge, Keens-Soper and Otte, pp. 7-32, 50-70, 71-105 Gore-Booth (Sotow), pp. 5-9
4) Diplomasi Teorisinin Evrimi: Eski Diplomasiden Yeni Diplomasiye, 1716-1945 Berridge, Keens-Soper and Otte, pp. 106-150 Gore-Booth (Satow), pp. 10-14
5) 1945'ten Bugüne Çağdaş Diplomatik Yöntemler Barston, pp. 32-50 Berridge, Keens-Soper and Otte, pp. 151-210 Gore-Booth (Satow), pp. 14-21 Vienna Convention on Diplomatic Relations, 1961
6) Dış Politika Örgütü: Dışişleri Bakanlığı, Büyükelçilik, Konsolosluklar ve Uluslararası Hukuk Berridge, pp.202-209 Barston pp.14-31 Gore-Booth (Satow), pp. 23-44, 71-96
7) Diplomatik Dil ve Yazışma Barston, pp.288-248 Berridge, pp. 68-80 Gore-Booth (Sotov), pp. 38- 54
8) Ara Sınav
9) Müzakere ve Arabuluculuk Barston, pp.51-72 Berridge, pp. 25- 53, 251-265
10) Uluslararası Ekonomi, Çevre ve Güvenlik Diplomasisi Barston, pp. 183-201; 244-260 Berridge, pp. 210-225
11) Zirve Politikası ve Siyasetçi Diplomatın Yükselişi Berridge, pp. 184-197 David Reynolds, Summits: Six Meetings That Shaped the Twentieth Century
12) Kamu Diplomasisi ve Kültürel Diplomasi Berridge, pp. 198-209
13) Diplomasinin Geleceği: Gerilla Diplomasisi ve Siber Diplomasi Barston, pp. 112-123 Volker Stanzel (Ed.) “New Realities in Foreign Affairs: Diplomacy in the 21st Century”
14) Genel Değerlendirme
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: R.P. Barston, Modern Diplomacy, 2014, Routledge
G. R. Berridge, Diplomacy Theory and Practice, 2015, Palgrave Macmillan
Lord Gore-Booth (Ed.), Satow's Guide to Diplomatic Practice, 1994, Longman
Diğer Kaynaklar: Costas M. Constantinou, Pauline Kerr and Paul Sharp (Eds.), The SAGE Handbook of Diplomacy, 2016, SAGE
David Reynolds, SUMMITS: Six Meetings That Shaped the Twentieth Century, 2007, Basic Books
G. R. Berridge, Maurice Keens-Soper and T. G. Otte, Diplomatic Theory from Machiavelli to Kissinger, 2001, Palgrave
Jack Spence, Claire Yorke and Alastair Masser, A New Theory and Practice of Diplomacy New Perspectives on Diplomacy, 2021, I. B. Tauris

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. 2 3 3 2
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 2 2 2 3
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. 2 2 3 2
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. 3 2 1 1
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. 2 2 3 2
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. 2 2 3 2
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 1 3 2 3
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 2 2 3 2
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 1 2 2 1
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2 1 2 3
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 2 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. 3
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 3
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. 2
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. 3
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. 2
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 3
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 3
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 3 70
Sunum / Seminer 1 10 1 11
Ödevler 1 15 5 20
Ara Sınavlar 1 15 3 18
Final 1 27 4 31
Toplam İş Yükü 150