Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR203 | ||||
Ders İsmi: | Türk Siyaset Tarihi 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Osmanlı Devleti’nden günümüze Türk siyasal hayatının ve modernleşme sürecinin ana hatlarını siyasi gelişmeler bağlamında kavramak. |
Dersin İçeriği: | Osmanlı İmparatorluğu’ndan modern Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş sürecindeki siyasal gelişmeler; Reform Hareketleri; Birinci Dünya Savaşı; Bağımsızlık Mücadelesi; Cumhuriyetin Kurulması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türk siyasal hayatının temel dinamiklerini, süreçlerini ve tarihsel gelişimini öğrenir 2) Modern Türkiye’nin oluşumundaki süreçleri ve karşılaşılan sorunları öğrenir 3) Osmanlı mirasının Türkiye’nin modernleşmesine etkilerini tartışır 4) İmparatorluktan cumhuriyete geçiş döneminin ana hatlarını kavrar 5) Cumhuriyetin kuruluşu sürecindeki siyasi dinamikleri analiz eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türk Medeniyetinin Kaynakları | |
2) | Osmanlı Mirası | |
3) | Modern Türkiye’nin Doğuşunun Aşamaları: Osmanlı İmparatorluğu’nun Gerilemesi ve Reform Hareketleri | |
4) | Tanzimat Dönemi (1839-1876) | |
5) | Birinci ve İkinci Meşrutiyet Dönemi (1876-1908) | |
6) | Devrimin Tohumları, İstibdat ve Aydınlanma, İttihat ve Terakki | |
7) | İmparatorluktan Ulus-Devlete Geçiş Çabaları (1908-1918) | |
8) | İmparatorluğun Almanya ile ittifakı | |
9) | Birinci Dünya Savaşı Döneminde Türk Siyasal Yaşamı | |
10) | Kurtuluş Savaşı | |
11) | Cumhuriyete Geçiş Döneminde Siyasal Gelişmeler | |
12) | Erken Cumhuriyet Dönemi | |
13) | Değişimin Çehresi: Ümmet, Millet, Devlet, Hükümet, Din, Kültür, Elit ve Sınıf Kavramları | |
14) | Genel tekrar | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Bernard Lewis- The Emergence of Modern Turkey |
Diğer Kaynaklar: | Stanford Shaw-From Empire to Republic |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 1 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 1 |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 13 | 13 |
Ödevler | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 10 | 10 |
Final | 7 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |