INR201 International Relations Theoriesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası İlişkiler (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: INR201
Ders İsmi: Uluslararası İlişkiler Kuramları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYSELİN GÖZDE YILDIZ OĞUZALP
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Ayselin YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere uluslararası ilişkiler disiplinindeki temel ve ana teorik/kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sağlamaktır. Günümüze kadar disiplini şekillendiren başlıca teorik yaklaşımlar incelenmekte ve bu yaklaşımların işleyişindeki temel varsayımlar, öğrencilerin eleştirel değerlendirmelerine sunulmaktadır.
Dersin İçeriği: Uluslararası iilişkiler disiplinindeki üç “Büyük Tartışma,” yöntemsel yaklaşımlar, realizm, liberalizm, neorealizm, neoliberalizm, İngiliz Okulu, eleştirel teoriler, sosyal inşacılık, post-modernizm, uluslararası ilişkilere dair yeni teorik yaklaşımlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası ilişkiler teorilerinin temel anlayışını tanımlamak
2) Farklı vaka çalışmaları aracılığıyla, uluslararası ilişkiler disiplininin temel teorilerini sistematik ve analitik bir yaklaşımla tartışmak ve karşılaştırmak.
3) Uluslararası politikanın analizine yönelik çeşitli eleştirel yaklaşımları tanımlamak ve tartışmak.
4) Farklı teorik perspektifler kullanarak çeşitli uluslararası ilişkiler vakalarını analiz etmek ve tartışmak.
5) Uluslararası ilişkilerde teori ve uygulama ilişkisini kullanmak.
6) Uluslararası İlişkiler Teorisi üzerine bilgiye dayalı yazılar geliştirmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Bir bilim alanı olarak uluslararası ilişkiler
2) Uluslararası ilişkilerdeki temel tartışmalar
3) Liberalism/Realism Tartışması
4) Neo-Liberalism ve Neo-Realism tartışması
5) Uluslararası Toplum: İngiliz Okulu
6) Sosyal inşacılık
7) Uluslararası Siyasi İktisat Sınıf içi vaka çalışması: Uluslararası siyasi olayları teorileri kullanarak açıklamak.
8) Ara sınav
9) Marksizm
10) Eleştirel Teoriler/Yaklaşımlar
11) Post-yapısalcılık
12) Feminism, kimlik, yeşil teori, küresel adalet, çok kültürlülük
13) Küreselleşme, Bağımlılık Teorisi ve uluslararası ilişkiler.
14) Yöntemsel tartışmalar, geleneksel uluslararası ilişkiler teorilerine yeni yaklaşımlar.
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jackson, R and Sorenson, G. ‘International Relations: Theories and Approaches’. Oxford, UK: Oxford University Press (Main Course Book)
Diğer Kaynaklar: Jorgensen, E.K. (2010) ‘International Relations Theory: A New Introduction’. Palgrave Macmillan

Viotti, P.R., Kauppi, M. (2012) ‘International Relations Theory’. Longman; US

S. M. Walt, (Spring 1998) ‘International Relations: One World, Many Theories’ Foreign Policy, No. 110

E.H. Carr, “The Nature of Politics” in Viotti and Kauppi.

Pınar Bedirhanoğlu (2012) “Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler” (Political Science and International Relations) in Gökhan Atılgan and E.Attila Aytekin (eds.) Siyaset Bilimi: Kavramlar, İdeolojiler ve Disiplinlerarası İlişkiler (Political Science: Concepts, Ideologies and Interdisciplinary Relations), İstanbul, Yordam.

Stephen M.Walt (2005) ‘The Relationship Between Theory and Policy in International Relations’ Annual Review of Political Science. 8, pp. 23–48.

Barnett, M. & Duvall, R. (2005) ‘Power in International Politics’ International Organization 59(1) pp. 39-75.

Pinar Bilgin, Berivan Elis. (2008) “Hard power, Soft Power: Toward a More Realistic Power Analysis”. Insight Turkey. 10 (2). pp.5-20

Thomas Hobbes, “The Natural Condition of Mankind’ pp.90-93. Power, measuring power and different forms of power

Mearsheimer, J. (2001) ‘The Causes of Great Power War’ from The Tragedy of Great Power Politics, pp. 334-359.

Joseph Nye, “Hard and Soft Power”, in Viotti and Kauppi, International Relations Theory, pp. 109-117.

A. A. Stein, Why Nations Cooperate: Circumstance and Choice in International Relations (Ithaca: Cornell University Press 1990, pp. 3-20

R. Little, ‘International Regimes’ in Baylis, Smith and Owens, Globalization of World Politics, pp. 296-310.

Schmidt, B. (2002) ‘Anarchy, World Politics and the Birth of a Discipline’, International Relations 16(1): 9-31.

Hobson, J. (2014) ‘Why Hierarchy and not Anarchy is the Core Concept of IR’, Millennium 42(3), pp. 557-575

Williams, M. (2004) ‘Why Ideas Matter in IR: Morgenthau, Classical Realism, and the Moral Construction of Power Politics’, International Organization 58(4) pp. 633-665.

Andrew Moravscik, “Are Dialogue and Synthesis possible in International relations”, International Studies Review, vol.5, no.1, 2003, pp.123-153.

Mearsheimer, J. (2004) ‘The Tragedy of Great Power Politics’ Reviewed in Brian C. Schmidt, ‘Realism as Tragedy’, Review of International Studies, 30(3), pp. 427-441.

Waltz, K. (1993): ‘The Emerging Structure of International Politics’, International Security 18(2) pp.44-79.

Robert Axelrod and Robert Keohane (1985) ‘Achieving Cooperation under Anarchy: Strategies and Institutions’, World Politics 38, pp. 226-254.

Mearsheimer, J. (1994/5) “The False Promise of International Institutions” International Security 1, pp.9 5-49.

G. John Ikenberry (2009) ‘Liberal Internationalism 3.0’ Perspectives on Politics 7(1): 71-89.

Buzan, B. (2010) ‘Culture and International Society’, International Affairs 86(1), pp.1-25.

Bull, Hedley, 1977, The Anarchical Society: A Study of Order in World Politics, New York: Columbia University Press.

Buzan, Barry (2010) ‘Culture and International Society’, International Affairs 86(1): 1-25.

Buzan, Barry (2014) An Introduction to the English School of IR (Cambridge: Polity).

Alexander Wendt (1992) ‘Anarchy is What States Make of It: The Social Construction of Power Politics’, International Organization 46(2): 391-426

Wendt, A. ‘The Agent-Structure Problem in International Relations Theory’, International Organization, 41(3), pp. 335-370.

Dunne, T. (1995) ‘The Social Construction of International Society’, European Journal of International Relations 1(3), pp. 367-389.

Barnett, M. ‘Social Constructivism,’ in Baylis, Smith and Owens, Globalization of World Politics, pp. 160-73.

Linklater, A. (1986) ‘Realism, Marxism and critical international theory’, Review of International Studies. Vol 12, pp. 301-312.

Wallerstein, I. (1995) ‘The Inter-State Structure of the Modern World System’, in: Steve Smith, Ken Booth and Marysia Zalewski (eds.), International Theory: Positivism and Beyond Cambridge: Cambridge University Press, pp. 87-107.

Lake, David (2011) ‘Why “isms” Are Evil’, International Studies Quarterly 55(2): 465-480. Patomäki, Heikki, and Colin Wight (2000) ‘After Postpositivism? The Promises of Critical
Realism’ International Studies Quarterly 44(2):213-237.

Robert Keohane (1998) ‘Beyond Dichotomy: Conversations Between International Relations and Feminist Theory’ International Studies Quarterly 42 (1), pp. 193-210.

Carpenter, Charli (2002) ‘Gender Theory in World Politics: Contributions of a Nonfeminist Standpoint’, International Studies Review 4(3): 152-165.

Sandler, T. Global Challenges an Approach to Environmental, Political and Economic Problems (New York: Cambridge University Press, 1997), 23-51 and 99-129.

Moises, N. (January-February 2003). ‘The Five Wars of Globalization’ Foreign Policy, No. 134

Rodrik, D. (Winter 2000) “How Far Will International Economic Integration Go?” Journal of Economic Perspectives, Vol. 14, no. 1

Russell L. (2002) ‘Quantitative International Politics and Their Critics’ in Frank Harvey and Michael Brecher Evaluating Methodology in International Studies. Ann Arbour: University of Michigan Press, pp. 116-130.

Suganami, Hidemi (1999) ‘Agents, Structures, Narratives’, European Journal of International Relations 5(3): 365-386.

Creutzfeldt, B. (2013) ‘Theory Talk #61: Pinar Bilgin Non-Western IR, Hybridity, and the One-Toothed Monster called Civilization’, Theory Talks, http://www.theory- talks.org/2013/12/theory-talk-61.html (20-12-2013)

Sylvester, C. (2013) ‘Experiencing the End and Afterlives of International Relations Theory’ European Journal of International Relations 19(3): 609-626.

Recommended Blogs to be followed: http://www.theory-talks.org

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. 3 3 3
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 3 3 3
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. 3 3 3
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. 3 3 3
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. 3 3 3
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 3 3 3
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 1 1 1
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3 3 3
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3 3 3
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. 3
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 3
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. 2
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. 3
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. 2
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. 2
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 3
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 3
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 110