Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR102 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası İlişkilerin Tarihi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uluslararası sistemdeki dengelerin tarihi süreç içerisindeki değişimini öğrenmek ve bu doğrultuda günümüz siyasi yapısını anlamak. |
Dersin İçeriği: | Birinci Dünya Savaşı'nın sonundan çağdaş döneme kadar olan gelişmeler, savaş öncesi dönem, İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş döneminin iki kutuplu dünyası, Soğuk Savaş sonrası dünya ve 11 Eylül sonrası uluslararası ilişkiler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı dönemlerde oluşan güç dengelerini ve dönemsel dinamikler arasındaki neden sonuç ilişkisini inceler. 2) Uluslararası siyasette büyük çaplı değişimlerin ne tür tarihsel, politik ve ekonomik süreçleri etkilediğini analiz eder. 3) Sanayi Devrimi’nden sonraki sosyopolitik düzeni ve değişimi araştırır. 4) Avrupa Emperyalizmini neden-sonuç ilişkisi içerisinde analiz eder. 5) Birinci Dünya Savaşı ve sonraki dinamiklere hakim olarak II. Dünya Savaşına yol açan etmenleri öğrenir. 6) İkinci Dünya Savaşı’nın sebep ve sonuçları ile bu dönemde yaşanan gelişmelere hakim olur. 7) Soğuk Savaş dönemi ve sonrasında uluslararası sistemi etkileyen olayları bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sanayi Devrimi | |
2) | Avrupa Restorasyonunda Liberal Zorluklar | |
3) | 1848 Devrimi | |
4) | Ulusal Birleşme Dönemi | |
5) | Liberalizm Çağında Hakim Güçler: Parlamenter İngiltere, Çarlık Rusyası ve Cumhuriyetçi Fransa | |
6) | Hızlı Sanayileşme ve Sorunları 1870-1914 | |
7) | Hızla Değişen Dünyaya Yönelik Siyasi ve Kültürel Tepkiler | |
8) | Avrupa Emperyalizm Çağı | |
9) | Büyük Savaş | |
10) | Devrimci Rusya ve Sovyetler Birliği | |
11) | 1920'lerde Tutarlı İstikrar Arayışı Ekonomik Depresyon ve Diktatörlük Avrupası | |
12) | İkinci Dünya Savaşı | |
13) | Bölünmüş Avrupa'nın Yeniden İnşası | |
14) | Soğuk Savaş ve Avrupa Emperyalizminin Sonu | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | John Merriman- A History of Modern Europe John Merriman- Modern Avrupa Tarihi |
Diğer Kaynaklar: | Ders kitabı kullanılacaktır. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 2 |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 1 |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 1 |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 3 | 13 | 39 | ||||
Final | 1 | 44 | 44 | ||||
Toplam İş Yükü | 125 |