Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR101 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası İlişkilerin Tarihi 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uluslararası sistemdeki dengelerin tarihi süreç içerisindeki değişimini öğrenmek ve bu doğrultuda günümüz siyasi yapısını anlamak. |
Dersin İçeriği: | Rönesans'tan Birinci Dünya Savaşı'na küresel ölçekte politik, ekonomik ve sosyal kalkınma, Aydınlanma, Keşif Çağı ve denizaşırı kolonizasyonun rolü çerçevesinde Doğu'dan Batı'ya üstünlüğün geçiş süreci, Doğu Avrupa ve Osmanlı İmparatorluğu'ndaki gelişmeler, Fransız Devrimi ile ilgili konular (1789-1815), Avrupa devrimleri (1815-1848), Avrupa Konseyi, Türk-Avrupa diplomatik ilişkileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Orta Çağ’dan hemen sonraki sürecin tanımlanması, Avrupa’nın parçalanması ve modern Avrupa’nın dinamiklerini tanır. 2) İspanya’nın yükselişi, gerileyişi ve bunun arkasındaki etmenler, İngiliz ve Hollanda’nın 17. yüzyıldaki durumlarını ilişkilendirir. 3) 17. ve 18. Yüzyıllardaki ekonomik ve toplumsal değişimleri öğrenir. 4) Fransız Devrimi’nin sebep ve sonuçları bağlamında uluslararası sistemin değişimini bilir. 5) Napolyon Dönemini ve bu dönem Avrupa’daki temel dönüşümleri tanır. 6) Avrupa’da farklı dönemlerde oluşan güç dengelerini ve dönemsel dinamikler arasındaki neden sonuç ilişkisini inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Orta Çağın Mirası ve Dönüştürücü Keşifler | |
2) | Rönesans | |
3) | İki Reformasyon | |
4) | Din Savaşları | |
5) | Atlantik Ekonomisinin Yükselişi: İspanya, İngiltere ve Portekiz | |
6) | 17. Yüzyılda İngiltere ve Felemenk Cumhuriyeti | |
7) | Mutlakiyet Çağı | |
8) | Osmanlı İmparatorluğu ve Avrupa | |
9) | Yeni Bilim Felsefesi | |
10) | Aydınlanmış Düşünce ve Edebi Cumhuriyet | |
11) | 18. Yüzyılda Ekonomik ve Toplumsal Değişim | |
12) | 18. Yüzyılda Hanedanlık Rekabetleri ve Siyaseti | |
13) | Fransız Devrimi | |
14) | Napoleon ve Avrupa | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | John Merriman- A History of Modern Europe |
Diğer Kaynaklar: | Ders kitabı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | |||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 2 |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 3 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 3 |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 15 | 30 |
Ödevler | 2 | 10 |
Final | 12 | 60 |
Toplam İş Yükü | 175 |