Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR015 | ||||
Ders İsmi: | Modern Jeopolitik ve Avrasya | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Efe Can Gürcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders aşağıdaki hedeflere göre tasarlanmıştır: (1) jeopolitiğin klasik ve eleştirel geleneklerini tanıtmak; (2) Avrasya'yı jeopolitik geleneklerine ve uluslararası ilişkilerin küresel hegemonyası hakkındaki tartışmalara içkin bir “süper kıta” olarak tanıtmak; (3) Avrasya'yı tanımlayan ve Avrasya üzerinde kontrol için rekabeti şekillendiren güç coğrafyaları ve kültür coğrafyaları hakkında bir anlayış geliştirmek; (4) ve Avrasya jeopolitiğinde din ve güvenlik arasındaki bağı anlamak. |
Dersin İçeriği: | SSCB'nin dağılmasından sonra, Avrasya'nın jeopolitiği ve değişen dünya düzenindeki uluslararası ilişkiler, Rusya'nın gücü ve modern Avrasya jeopolitiğine etkisi tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Jeopolitik ve Avrasya kavramlarını öğrenecekler 2) Avrasya'yı tanımlayan ve Avrasya üzerinde kontrol için rekabeti şekillendiren güç coğrafyaları ve kültür coğrafyaları hakkında yorum yapma yeteneği kazanacaklar. 3) Avrasya jeopolitiğinde din ve güvenlik arasındaki bağı anlayacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Jeopolitiğin Dönüşü ve Avrasya'nın Yeniden Keşfi | |
3) | Klasik Jeopolitiğin Kökenleri ve Avrasya Bağlantısı | |
4) | Klasik Jeopolitiğin Güncellenmesi ve Tarihselleştirilmesi & 21. Yüzyıla Özgü Nitelikler: Din ve Güvenlik | |
5) | Eleştirel Jeopolitik Okumalar: Avrasya'yı Yapısöküm ve İnşa Etmek & Avrasya Coğrafyasında Hammadde Olarak Kültür ve Tarih & Batı, Doğu ve Din: Medeniyet ve Avrasyacılık | |
6) | Avrasya Jeopolitiğinde Din-Güvenlik İlişkisi: Tehditlerin ve İttifakların Kutsallaştırılması | |
7) | NATO ve Avrasya'da Hegemonyanın Yeni Jeopolitiği: Transatlantik Birlik/Ayrılık | |
8) | Ara sınav | |
9) | Ukrayna: Çarpışan ABD-Rusya Oyununda Güvenlik | |
10) | Suriye'de Jeopolitik: Avrasya Levant'ında Güvenlik | |
11) | Çin ve Rusya: 21. Yüzyıl Jeopolitiğinin Geniş Bir Görünümünü Almak | |
12) | Göç, Dini Çoğulculuk ve Güvenlik | |
13) | Enerji Güvenliği Jeopolitiği: Kalpgah, Kenar-Kuşak, Dünya Adası | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yoktur/none |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur/none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 3 | 3 | ||||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 | 3 | 3 | ||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 2 | 3 | 1 | ||||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 1 | 2 | 2 | ||||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 7 | 24 |
Final | 15 | 59 |
Toplam İş Yükü | 125 |