Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: INR009
Ders İsmi: Çin ve Dünya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EYLÜL BEYZA ÇİFTÇİ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Efe Can Gürcan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencileri Çin'in gelişimine ve uluslararası ilişkilerine özel önem vererek Çin Çalışmaları ile tanıştırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencileri çağdaş Çin Çalışmaları ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Çin'in küresel ilişkilerdeki önemi nereden geliyor? Çin'in yükselişi jeopolitik, ekonomik ve kültürel açıdan küresel meseleleri nasıl etkiliyor? Çin'in dış politikasının yönleri ve gelecekteki yönleri nelerdir? Dönemin sonunda, öğrenciler bu soru ve konular hakkında daha derin bir anlayış kazanmış olacaklardır. Modern tarihten politik ekonomiye, ideolojiye, uluslararası güvenliğe, kültürel endüstrilere, çevre politikalarına ve kalkınma işbirliğine kadar çeşitli bağlamlarda Çin'in yükselişini araştırmış olacaklar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler dersi Çin Çalışmaları hakkında temel bilgilerle bitireceklerdir.
2) Çin'in yükselişini ve küresel etkilerini anlamak için eleştirel düşünme becerileri ve geniş bir analitik araç yelpazesi kazanmış olacaklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çağdaş Çin Çalışmalarına Giriş
2) Çin: Tarihsel Bir Arka Plan
3) Çin'de Devlet ve İdeoloji
4) Çin'in Ekonomi Modeli
5) Çin'in Finansal Bir Güç Olarak Yükselişi
6) Çin'in Yumuşak Gücü ve Kültürel Etkisi
7) Ara Sınav
8) Çin ve Çevre Sorunu
9) Çin'in Jeopolitiği
10) Çin'de Ulusal Güvenlik
11) Çin ve Deniz Güvenliği
12) Çin ve Çok Taraflılık: BRICS ve Avrasya Bölgeselciliği Örnekleri
13) Çin-Türkiye Diplomatik İlişkileri
14) Belgesel ve Tartışma (Çin: Asyalı Bir Devin Yükselişi)
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weiping Wu & Mark W. Frazier (Eds), The SAGE Handbook of Contemporary China (Vols. 1-2), Sage, 2018
Diğer Kaynaklar: ders kitabı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. 1 2
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 2 2
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. 1 2
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. 2 2
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. 2 2
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. 1 1
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 2 2
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 2 2
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3 2
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2 2
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. 3
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 2
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. 3
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. 3
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. 2
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 3
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 3
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 6 25
Final 12 58
Toplam İş Yükü 125